שתף קטע נבחר

מרצדס חושפת עוד קצת

יצרנית הרכב הגרמנית חושפת פרטים נוספים על ה-SLR המעניינת, מכונית GT מרשימה שפותחה יחד עם מקלארן, ותזכה לבכורה בתערוכת פרנקפורט

"מכונית גראן טוריסמו (GT) למאה ה-21". כך מגדירים במרצדס את ה-SLR, אותה פיתחו בסיוע הדוק של מקלארן (שותפתם לפורמולה 1) וביחד עם סדנת AMG, חטיבת הביצועים של היצרנית. ועכשיו, חודש לאחר שחשפה תמונות רשמיות ראשונות, נאותה מרצדס לפרסם גם נתונים טכניים ראשוניים.

 

אחרת, איך היינו יודעים שה-SLR תצויד במנוע בנפח 5.5 ליטר, תצורת V ושמונה צילינדרים, הספק מרבי של 626 כ"ס ומומנט מרבי של 79 קג"מ, כבר ב-3,250 סל"ד. וקוראים יקרים ובעלי זיכרון טוב, לא יתקשו לזהות כי הניחוש המקורי שלנו אודות ההספק המרבי, היה נמוך בהרבה מהתוצאה הסופית...

 

ביצועים

 

וכל הכוח הזה אומר שגם הביצועים יעמדו ברמה יוצאת דופן. במרצדס מדברים בינתיים על 3.8 שניות בלבד מ-0 ל-100 קמ"ש, 10.6 שניות מעמידה ל-200 קמ"ש (זמן טוב יותר ממיאוץ 0-100 במשפחתית ממוצעת), ו... שימו לב, 28.8 שניות מחניה נינוחה למהירות של 300 קמ"ש - נתון זהה לזה שהציגה המקלארן F1 האגדתית לפני 11 שנים - בדרך למהירות מרבית של 334 קמ"ש. על יחידת ההנעה והביצועים המרשימים שהיא מאפשרת חתומה כמובן סדנת AMG של מרצדס, ואילו ההרכבה תתבצע על ידי מקלארן.

 

ומה עוד הם מספרים? למשל שכדי ליהנות "מחלוקת משקל אופטימלית", "התנהגות כביש מיטבית" ו"יציבות משכנעת תחת בלימה", תוכננה ה-SLR בתצורת מנוע "קדמי-מרכזי". כך לפחות מגדירים במרצדס את מיקומו של מנוע מלפנים, אך מאחורי הסרן הקדמי. בנוסף הוא הותקן נמוך ככל הניתן, בכדי להוריד את מרכז הכובד, ולשפר כתוצאה מכך גם את התנהגות הכביש.

 

תיבת ההילוכים

 

מכורי הנהיגה ומסרבי קידמה עלולים להתאכזב מהעובדה הבאה. ב-SLR תוצע תיבה אוטומטית בלבד, עם חמישה הילוכים בלבד ואפשרות תפעול ידני באמצעות מתגים על גלגל ההגה, או על-ידי הזזת הבורר. בנוסף, יכול הנהג לבחור בין שלוש תוכניות שונות -"Sport", "SuperSport" ו-"Race" - שההבדל ביניהן הוא במהירות החלפת ההילוך על-ידי התיבה, בהתאם לפקודת הנהג.

 

חומרים מתקדמים

 

"שלד" ה-SLR עשוי בחלקו מסיבי פחם, וכך גם חלקי מרכב שונים. כמו למשל חיזוקי ההגנה בקדמת ואחורי ה-SLR העשויים מסיבי פחם מחוזקים, בעלי כושר ספיגת אנרגיה במקרה תאונה הגדול פי 5 מאלומיניום או ברזל, כך מרצדס. גם דלתות המכונית ומכסה תא המטען עשויים סיבי פחם, עם יתרון משקל של 50% לעומת רכיבים זהים העשויים ברזל.

 

בלימה

 

על תחום ההאטה ב-SLR אחראים בלמים קרמיים, המסוגלים להתמודד עם תאוטה בעוצמה של עד 1.3g. אם זה לא מספיק, מצויידת המכונית גם ב-SBC (ר"ת של - Sensotronic Brake Cotrol) - מערכת אלקטרו-הידראולית לבלימה, מערכת בקרת יציבות (ESP), חיישני לחץ אוויר לגלגלים, חישוקי "18 ומערכת מתלים מאלומיניום.

 

התרשמתם מאד? גם אנחנו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס SLR...
זה המנוע...
הנה הוא שוב...
רוצים אולי להרכיב לבד?
זה השרטוט...
וזה ה"שלד"
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים