שתף קטע נבחר

AMG ב-12 צילינדרים

סדנת השיפורים של מרצדס ידועה באהבתה לכוח וביצועים. עם ה-CL וה-S החדשות בגרסת 65 AMG, הם לוקחים את העסק צעד אחד נוסף לפנים...

סדנת השיפורים AMG משפרת את ביצועי והתנהגות דגמי מרצדס זה למעלה מ-35 שנים. ועדיין, עם כל מכונית חדשה שהם מציגים, נדמה שהרף ממשיך ועולה גבוה יותר. כך, באופן קיצוני במיוחד, גם עם ה-S65 AMG וגרסת הקופה שלה, ה-CL65 AMG, אותן חשפה מרצדס היום.

 

מדובר כמובן בצמד ה"יוקרתיות-ביותר" בהיצע מרצדס, שעברו כרגיל תחת ידיהן המסורות של אנשי AMG. וכמה לא מפליא שהתוצאה מבשרת על יותר כוח, יותר ביצועים ואפילו התנהגות כביש ספורטיבית מבמקור. הרבה יותר, אם לדייק. 

 

איך?

 

טוב ששאלתם. ראשית מציעות הגרסאות החדשות מנוע שעבר התאמה קלה. מדובר ב-V12 של מרצדס, אשר עבר הגדלת נפח מ-5,513 ל-5,980 סמ"ק, בעזרת הגדלת קדח ומהלך הבוכנה. גם מגדשי הטורבו עברו שינויים מתאימים, כולל התאמת לחץ גדישה מירי של 1.5 באר. וכן, זה הרבה. בכל מקרה, מנוע ה-6.0 ליטר הזה מבטיח 612 כ"ס, וזה המון.

 

בכל הנוגע לכוח משיכה, אין על מה להתלונן. 102 קג"מ מרביים, כבר ב-2000 סל"ד. אגב, AMG מגבילה באמצעים אלקטרוניים את נתון המומנט המרבי, כדי שלא להרוס כל רכיב רגיש בדרך, כמו תיבת ההילוכים למשל. אילו לא הייתה הגבלה כזו, או אם יורידו אותה בדרך כלשהי, יעמוד הנתון על 122.28 קג"מ! וכן, מותר לשים כאן סימן קריאה...

 

מדובר ללא ספק בנתונים מרשימים במיוחד, שבעקבותם נאלצת כנראה מרצדס לעשות שימוש בתיבה אוטומטית עם חמישה הילוכים בלבד, ואפשרות לתפעול ידני. את כל הכוח הזה תעביר התיבה לכיוון הגלגלים האחוריים כמובן, תוך שאלה מאפשרים ביצועים מעולים למכונית גדולה וכבדה יחסית. 4.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש הוא נתון תאוצה לא רע, אתם חייבים להסכים.

 

אבל מה שעשוי להרשים עוד יותר, לפחות על פני רצועות האספלט של האוטובאן הגרמני, היא המהירות המרבית. זו עומדת במקור על 250 קמ"ש מוגבלי-אלקטרוניקה, אך רק כדי להבהיר מה הפוטנציאל, נזכיר כי מד המהירות עצמו מאפשר דיווח מדויק עד 350-360 קמ"ש. אז זה כנראה מוגזם, אבל 300 קמ"ש נראים ברי השגה ללא כל בעיה.

 

הכי חזק

 

כדי שהעשירים הממהרים באמת לא יאלצו להסביר לאנשים שהמכונית שלהם היא לא "סתם" CL500 או איזו S600 איטית, מצוידות צמד ה-65 בכל הקוסמטיקה המקובלת ב-AMG: חצאיות מתאימות ויחידות ספוילר-פגוש מתאימות, יחד עם לוגו קטן וצנוע המציין באדישות V12 Bi-Turbo. בפנים יהנו הרוכשים מהרבה מאד עץ איכותי, יחד עם עור יוקרתי בשלל גוונים.

 

מערכת המתלים עברה אף היא התאמה יכולת הגבוהה בהרבה, עם קפיצי AMG מיוחדים והקשחת בולמים נדרשת. מערכת שליטה על תנודות גוף (ABC) תהיה סטנדרטית, וכך כמובן גם שאר מערכות האלקטרוניקה המתקדמת, כמו ABS דור אחרון, סיוע בבלימת חירום, ASR ו-ESP וכל קיצור לועזי אחר שתעלו בדעתכם.

 

מערכת הבלימה עברה אף היא שדרוג עם חומרים מרוכבים ובעיקר קליפרים בעלי 8 בוכנות. לא במקרה מכנה AMG את המערכת High Performance.  חישוקי "19 יעניקו תמיכה לגומי במידות רחבות כצפוי - 245/50 מלפנים, 275/35 מאחור. האמת, ביחס למקובל בתעשיית הרכב היום, מדובר דווקא במידות צנועות יחסית.

 

ה-S וה-CL בגרסת ה-65 AMG, יוצעו החל מדצמבר 2003 בסוכנויות מרצדס בעולם, ויהפכו כך למכוניות החזקות ביותר שתוכננו על ידי AMG מעולם, מה שמעורר כבר תהייה מעניינת: עד מתי יצליחו ב-AMG להציג מכוניות חזקות ומהירות יותר, מתי הם יגיעו לגבול של האפשרי ויאלצו "לחזור על עצמם"?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס S65 AMG...
S65 AMG מאחור...
וזו גרסת הקופה - CL65 AMG
וגם מלפנים...
מד המהירות חושף את הפוטנציאל...
וזה המנוע שאחראי על הכל
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים