שתף קטע נבחר

מפלצת החלל

היא נראית כמו בדיחה מצוינת, ומראה שבסקודה גילו את חוש ההומור, ובכל זאת ביצרן הצ'כי טוענים שזו מכונית חשובה ביותר

רומסטר הוא שם מוזר למכונית מצחיקה שברגע הראשון מעלה חיוך. טומאס אינגנלט, ראש מחלקת העיצוב של סקודה, לא מפסיק לחייך כאשר הוא מדבר עליה. אני חושב שמעולם לא ראיתי מעצב כל כך נלהב ומאושר בתערוכת רכב. הוא מדבר על הרומסטר בהתלהבות אדירה, כאילו מדובר במכונית החשובה ביותר שיצרה סקודה.

 

זה שהיא כלל לא מסוגלת לנוע ("היא נוסעת רק בירידה") בכלל לא מפריע לו. ואם זה לא מספיק לנו, הביאה סקודה אוסף מרשים של דגמים מוקטנים שמראים איזה גרסאות ניתן לייצר על בסיס הרומסטר. כך למשל הייתה שם גרסה מסחרית סגורה "כמו ברלינגו", טנדר עם ארגז פתוח, רומסטר-מונית ואפילו "גרסת רוד-סטר לרומ-סטר". יכול להיות שהם מתכוונים ברצינות?

 

מה זה בדיוק

 

"מה שחשוב ברומסטר הוא המסר והתפיסה של עיצוב חדש עבור סקודה הן מבפנים והן מבחוץ. זו מכונית שמעמידה עובדות חדשות בשטח ובאמת קשה לי להסביר עד כמה היא חשובה לנו." אומר אינגנלט בהתרגשות. "היא עזרה לצוות העיצוב שלנו למצוא את המראה הנכון לסקודה של השנים הבאות. המטרה שלי הייתה גם להביא מוטיבציה פנימית לצוות דרך פרוייקט בשלושה ממדים וגם להכין את הציבור לבאות".

 

ויש כאן גם רמזים רבים למראה של המכוניות הבאות. בסקודה כבר מוכנים לספר שמחליפת האוקטביה תופיע בתערוכת ז'נבה הקרובה ולפי אינגנלט יש כאן מרכיבים רבים ממראה המכונית החדשה. ההתפתחות של החרטום ה"סקודאי", שיחד עם הפנסים והגריל הנו מעוגל יותר, יגיעו ללא ספק לאוקטביה. גם המבנה המיוחד של קורת הצד המרכזית יגיע.

 

החלל

 

אבל גם אינגנלאט מתקשה להגדיר את המכונית. אני מציע MPV - "כן אבל בלי הצללית הארוכה שיש למיניוואנים. זה יותר כמו MPV שילד מצייר. סקודה צריכה תמיד להציע חלל פנימי גדול ואני חושב שעם הרומסטר עשינו זאת בצורה מדהימה. האפשרות להזיז את המושבים עד קצה החלק האחורי יחד עם הרצפה השטוחה יוצרים כאן מרחב פנימי עצום". עיון בנתונים מסביר גם הוא את נושא המרחב. למרות אורך צנוע של 405.5 ס"מ בסיס הגלגלים הוא במידה גדולה למדי - 271 ס"מ.

 

התצוגה

 

זו אגב, לא מכונית התצוגה הראשונה של המעצב הצעיר. הקודמת הייתה הטודור, גרסת קופה לסופרב. "שתי המכוניות שונות לגמרי. הטודור באה להראות מה אפשר לעשות ולתת הרגשה שאפשר לחלום על סקודה. היינו אז במצב אחר. כאן יש מעבר למצב חדש עם הצגת התפיסה של סקודה לעתיד". בכל מקרה אינגנלט מבטיח שאין כל כוונה לייצר את הטודור.

 

בסקודה לא מוכנים לומר האם נזכה לקבל את הרומסטר בייצור סדרתי מסוג כלשהו. אבל ההתייחסות שלהם אליה מזכירה את ההתרגשות שאפפה את סיאט עם הצגת הסלסה, המכונית שהגדירה מחדש את הכיוון הספרדי. אבל גם אם לא ברור אם משהו בסקודה מתבדח על חשבוננו, או שזה באמת הכיוון, קשה שלא לחשוב לרגע על הצד המציאותי. ומהזווית הזו אפשר בהחלט לראות את הרומסטר כמשהו שיכול לנו בין בסיס למיניוואן זול, ועד למתחרה בברלינגו.

 

לסיקור המלא של תערוכת פרנקפורט - לחצו כאן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סקודה רומסטר...
אין לה הגדרה ממשית...
צילום: איי פי
אבל בסקודה מייחסים לה חשיבות רבה
צילום: איי פי
העיצוב שלה ישפיע על סקודה בעתיד...
ניצול חכם של מרחב לנוסעים...
מתחרה לברלינגו של סיטרואן?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים