שתף קטע נבחר

טויוטה בפרנקפורט

כביש-שטח מעודכן, מנועים חדשים לאוונסיס, רכב תצוגה מרהיב, ספינת דגל מחודשת ועוד. טויוטה מגיעה לפרנקפורט עמוסה לעייפה ומאד מרוצה מעצמה

טויוטה מתקרבת לתערוכת פרנקפורט שתפתח שעריה בעוד כשבוע, ובאמתחתה שורת דגמים חדשים-מחודשים לשנת הדגם הבאה. כך למשל מתכננת יצרנית הרכב הגדולה מיפן לחשוף רכב תצוגה חדש, גרסאות מחודשות לראב-4, אוונסיס וורסו מעודכנת, פריוס חשמלי ולקסוס LS430. וכמעט שאין לנו ספק, יהיו עוד מספר חדשות אותן היא שומרת לתערוכה עצמה.

 

רודסטר היברידית

 

נתחיל בדגם התצוגה המעניין, רודסטר חדשנית העושה שימוש במנוע חשמלי משולב במנוע בנזין - מה שמכנה תעשיית הרכב "הנעה היברידית". בנוסף מציעה הרודסטר - תחת השם CS&S (ר"ת של Compact Sports & Specialty) מבנה מושבים ייחודי המאפשר לשכן ארבעה נוסעים, תודות להסטת מושבים קדמיים לפנים וחשיפת מושבים אחוריים.

 

הנעת ה-CS&S מתבצעת על-ידי אותו מנוע 1.5 ליטר בנזין משולב במנוע 67 כ"ס חשמלי, כפי שאנו מכירים כבר מהפריוס המחודש, שהוצג בתערוכת ניו יורק באפריל השנה. זה האחרון יעשה הופעת בכורה אירופאית בתערוכת פרנקפורט, לקראת תחילת שיווק ביבשת הקלאסית.

 

בטויוטה לא יודעים לספר בינתיים על ייצור עתידי של ה-CS&S, אך מבטיחים שפריטים שונים ממנה יגיעו גם לדגמים עתידיים. מה שאומר ויתכן שאנו מביטים במחליפה ל-MR2 המוכרת, עם שינויים הכרחיים (וגדולים מאד) בהמשך הדרך.

 

כביש-שטח מעודכן

 

בתערוכה הקרובה תציג טויוטה גם מתיחת פנים לראב-4, רכב הכביש-שטח הקטן והמאד-פופולרי של החברה. כפי שניתן לראות בתמונות, השינוי לעומת הדגם היוצא קל במיוחד, ומתמקד בעטיפה החיצונית בעלת מראה מעודכן במקצת. יחידות התאורה שונו קלות, וכך גם הסבכה הקדמית והפגושים. בתא הנוסעים מבטיחים טויוטה איכות חומרים עדיפה, אך השינוי גם כאן מינורי יחסית.

 

מתחת לעור עודכנו מנועי הבנזין של הראב-4 לתקני יורו 5 המחמירים יותר. איכות הנסיעה - לטענת טויוטה - שופרה תודות לכיול מתלים קדמיים ובולמי זעזועים אחוריים עדיף. גם מערכת ההיגוי עברה שינויים קלים לטובת תחושה עדיפה - כך היצרן.

 

גם המשפחתית מעודכנת

 

דגם נוסף שיגיע בהופעת בכורה, הוא האוונסיס וורסו, או מדויק יותר, מתיחת הפנים למכונית המעניינת. גם כאן השינויים קטנים יחסית, ומתרכזים ביחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, סבכה קדמית שונה ופגושים מעודכנים. תא הנוסעים נהנה מחומרים כהים (איכותיים יותר, מספרים בטויוטה). באותה הזדמנות טיפלה טויוטה גם בבידוד הרעשים, ותציע מעתה כריות צד מסוג "וילון" באופן תקני.

 

וזה עוד לא הכל אצל המשפחתית. האוונסיס סדאן זוכה (כבר) לחידושים בפרנקפורט, עם הצגת שני מנועים חדשים להיצע הקיים. הראשון הוא בנזין בנפח 2.4 ליטר עם הזרקה ישירה, הספק מרבי של 163 כ"ס ב-5,800 סל"ד ומומנט מרבי של 23 קג"מ ב-3,800 סל"ד. נתונים אלו מאפשרים - בעזרת תיבה ידנית - זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות בלבד, ומהירות מרבית של 220 קמ"ש.

 

המנוע השני עושה שימוש בסולר, מציע נפח של 2.0 ליטר ונקרא בפי טויוטה D-CAT. מנוע זה מציע מפרט מודרני ועדכני - הזרקה ישירה, מסילה משותפת וכמובן מגדש טורבו. כל זאת לטובת נתון הספק מרבי לא מרשים במיוחד של 116 כ"ס ב-3,600 סל"ד ונתון מומנט העומד על 28 קג"מ ב-2,200 סל"ד.

 

אגב, לטובת שוחרי איכות הסביבה מספרת טויוטה על פליטת מזהמים ברמה נמוכה משמעותית מזו הנדרשת לפי תקנות יורו 5, שלא יכנסו לתוקף עד שנת 2005.

 

ויש גם לקסוס מעודכנת

 

אחרונה לתערוכת פרנקפורט ממוצא טויוטה, תהיה מכונית היוקרה של היצרן היפני - לקסוס LS430. זו עברה עדכון קל במאמץ להתמודד מול מכוניות פאר חדשות ומודרניות יותר, דוגמת ה-A8 של אודי וה-XJ של יגואר. כרגיל בלקסוס, מתיחת הפנים עדינה למדי וכוללת שינויי עיצוב קלים ליחידות התאורה ושינויים בסבכה הקדמית ובפגושים. המראה מעט עגלגל ומודרני מבעבר.

 

גם תא הנוסעים עודכן קלות, ובטויוטה - סליחה, לקסוס - מתגאים בשיפור איכות ההרכבה. למשל, הבטחה של מרווח בין חלקי פלסטיק-עור-עץ של מ"מ אחד בלבד... פרט לשינויים הקוסמטיים מבהירים בלקסוס כי איכות הנסיעה (הגבוהה מלכתחילה) שופרה על-ידי כיול מחדש של מערכת המתלים, והתקנת מתלי-אוויר תקניים מתכווננים. במצב נהיגה בכביש מהיר תונמך המכונית, ותסייע להשגת נתון מקדם-גרר מכובד - 0.26.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
טויוטה CS&S...
תא נוסעים מעניין
ראב-4 מחודשת...
תא נוסעים מעודכן
לקסוס LS430 עם מתיחת פנים...
נוחות נסיעה משופרת
גם האוונסיס וורסו זכתה לאיפור חדש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים