ארה"ב: חברת "יוניברסל" מפחיתה מחירי הדיסקים
חברת התקליטים הגדולה הודיעה על מדיניות תמחור חדשה מתוך תקווה להשיב לחנויות את צרכני המוזיקה. המחיר הסופי: 10 דולר ופחות לדיסק
חברת "יוניברסל מיוזיק" שלה אמנים כמו 50 סנט, יו 2 ואלטון ג'ון, מפחיתה בצורה דרמטית את המחירים שבם היא משווקת את התקליטורים לקמעונאים. המטרה: להחזיר את חובבי המוזיקה לחנויות התקליטים.
חברת התקליטים הגדולה בעולם מקווה שהקמעונאים, שסבלו מירידה של 31 אחוזים במכירות בשלוש השנים האחרונות, יצטרפו למהלך ויורידו את המחירים לצרכן. ב"יוניברסל" מקווים שהמחיר הסופי לצרכן עבור מרבית התקליטורים יעמוד על 10 דולר ואף פחות מזה, בדומה למחיר ממנו נהנו הצרכנים בשנות ה-90' המוקדמות.
"מדיניות התמחור החדשה שלנו תאפשר לקמעונאים האמריקנים להציע מוזיקה במחירים אטרקטיביים בהשוואה למוצרי בידור אחרים", אומר ג'ים יורי, מנהל ההפצה של יחידת המוזיקה והוידאו של "יוניברסל". "אנחנו משוכנעים שמדיניות התמחור הזאת תחזיר את אוהדי המוזיקה לחנויות".
אם הקמעונאים יורידו אף הם את המחירים, הצעד של "יוניברסל" יאפשר לתקליטורים להתחרות מול שירותי האינטרנט, כולל "iTunes Music Store " הפופולרי של "אפל" ו" Buy.com" של BuyMusic.com.
המחיר המומלץ לצרכן כעת הוא 18.98 דולר. במסגרת התמחור החדש המחיר אמור לרדת ל-9.09 דולר. אולם המחיר לתקליטורים של מספר אמנים, כמו אמינם ושאנייה טוויין, יהיה דולר אחד יותר. השינויים ייכנסו לתוקפם ב-1 באוקטובר. "ההחלטה לחתוך מחירים מעיד על מצבה הקשה של התעשייה", אמר האנליסט ג'וש ברנוף, "ביסודו של דבר זה אומר, 'אנחנו נכנעים'".
ההכנסות ממכירת אלבומים צנחו מ-14.6 מיליארד דולר ב-1999 ל-12.6 מיליארד דולר ב-2002, על-פי התאחדות תעשיית התקליטים האמריקנית. בתעשייה תולים חלק נכבד מהאשמה לכך בשירותים הבלתי חוקיים של החלפת הקבצים ברשת, והחודש צפויים להינקט צעדים משפטיים נגד מאות משתמשים החשודים בהחלפת קבצים. מבקרי התעשייה אומרים כי החברות מתעלמות כבר יותר מעשור מההשפעה שיש למחירים המרקיעים של תקליטורים על המכירות. בנוסף הם טוענים שחלה הידרדרות באיכות המוזיקה.
"זה משהו שהתעשייה לא הצליחה להפנים… אתה יכול לעצור את הורדות המוזיקה מחר ועדיין התעשייה תעמוד בפני אתגרים", אומר שון באנן, מנהל בחברת מחקר שיווקית. "כל המחקרים מצביעים על כך שאיכות ומחיר הם גורמים מרכזיים במשוואה".