שתף קטע נבחר

ותודה לפורד

וולוו מציגה ברוב הדר וגאווה את ה-S40 החדשה, ומקיפה את אלי שאולי במומחים מכל עבר. מסתבר שהמכונית הזו חשובה להם במיוחד...

אינך צריך להיות שותף לערב הגאלה החגיגי, כדי להבין עד כמה חשובה השקת וולוו S40 החדשה עבור היצרן השוודי. אחרי הכל, זוהי המכונית הראשונה של השוודים שפותחה מראשיתה תוך שימוש בפלטפורמה של הקונצרן האמריקני פורד. אבל כדאי להיות שם, כדי להבין את ההתרגשות הרבה ששוררת במחנה הנרגש, שניות אחדות לפני תחילת שיווק.

 

אין ספק שהציפיות כאן רבות, בעיקר כאשר לוקחים בחשבון את היכולת הדינמית המוכחת של פורד בשנים האחרונות. אלא שכאשר עולה נושא שיתוף הפעולה עם האבא הגדול והעשיר, מבהירים מייד השוודים כי לא מדובר במגבלות עמן יש להתמודד, אלא בעיקר חופש פעולה ושיתוף.

 

מבחוץ

 

פדה טאיסמה, האיש שמאחורי עיצוב ה-S40 החדשה וחתן השמחה,מדגיש זאת בפני באנקדוטה קטנה - "למעשה השלמנו כבר את עיצוב המכונית הזו, על בסיס פיתוח של פלטפורמת הכריזמה הישנה. רק אז נכנס השת"פ עם פורד להילוך גבוה. למעשה, לא נאלצנו לשנות הרבה, וההבדל המודגש הוא בקורה הקדמית ובבסיס גלגלים ארוך יותר, שלדעתי דווקא מוסיף".

 

ונראה כי מיקום הקורה הקדמית - מטעמי בטיחות ותקינה - הוא הפרט המגביל יותר. כי בכל השאר, כך אכן מדגיש טאיסמה, היה חופשי לחלוטין. הוא גם מחייך בפה מלא כאשר אני שואל אותו אם הוא המומחה של וולוו לעיצוב מכוניות על בסיס פלטפורמה משותפת. אלא שנראה לי שהוא מתמוגג קצת פחות כאשר אני משווה את ה-S60 ל-S40.

 

כן, הוא מסכים שיש מראה משפחתי לוולוו, אך מדגיש את מראה החרטום ויחידות התאורה המעוגלות לאחור, שיוצרות כאן מראה קמור. עם זאת ניתן להבין ממנו שאבולוציה מעין זו תופיע גם במכוניות עתידיות של היצרן. וכן, הוא אחראי גם על עיצוב ה-V50 שעדיין לא הוצגה, ותבוסס על אותו בסיס גלגלים, למרות ממד אורך גדול יותר. הרבה מעבר לכך הוא לא מוכן להציע כמידע...

 

בפנים

 

אלא שבעוד אני מתיישב במכונית, בודק את טיב החומרים, מזנק עלי גי בורגיון, האחראי על עיצוב הפנים. זה מפנה את תשומת לבי לקונסולה המרכזית שנראית כמעין כיסא סקנדינבי. כאילו שניתן לפספס את האלמנט הזה. הפרט המקורי פשוט צד מיד את העין, בעיקר מכיוון שמאחור נותר חלל ריק - "נציע אביזרי אכסון ייחודיים למעונינים...".

 

אז למה באמת הם לא משתמשים בעץ טבעי? בורגיון טוען שזה יכול היה ליצור בעיה בטיחותית, אבל קורין פומפה שניצבת ממש במקרה לצדנו, ונושאת בתואר "אחראית לבחירת חומרים, טוענת כי זה פשוט יקר מדי, וכי לקוחות לא ירצו לשלם. חוץ מזה, כך היא מתגוננת בחינניות, יש גם "דמוי עץ". מצד שני, שניהם מסכימים שהקונסולה הייחודית תעבור באופן כזה או אחר גם לדגמים גדולים יותר בעתיד.

 

ויש עוד גאים

 

גם דרק מוריסון, ראש האגף הפיננסי, מצטרף בשלב זה לחגיגה. והוא למשל שמח לספר לי ששיתוף הפעולה עם פורד דווקא הועיל מאד לוולוו. "...לכן הוא היה פחות יקר מעבודה משותפת עם מיצובישי כמו בעבר, ולכן היה גם מהיר יותר...". אז יש חלקים משותפים בתא הנוסעים? "אין דבר כזה אצלנו", מבטיח בורגיון. "בעצם, יש משהו קטן. כיסוי הגומי של הדוושות". חוץ מזה, הכל שונה לחלוטין.

 

ואז הגיע פיטר נלסון, האחראי הטכני לפרויקט. גם הוא מתעקש להצטרף לחבורה שגדלה מרגע לרגע, ומייד שולף את הביטוי שהפך כבר לקלישאה במהלך הערב הארוך. "התנהגות דינמית". כאילו שבכך מחברת עצמה וולוו לאיכויות שמסוגלת פורד להציע עם הפוקוס והמונדיאו. האם באמת יכול הקונצרן ללמד את השוודים התנהגות? "אישית למדתי המון מהאנשים של פורד, ואני כבר ותיק למדי בעסק הזה. עובדה. יש להם את היכולת לנתח לעומק כל מרכיב ומרכיב במערכת המתלים, בצורה יוצאת מהכלל" אומר לי נלסון.

 

ואיך הוא מסביר את זה שפורד הפכה בשנים האחרונות לידידת הנהג? "יש שם אנשים, הממוקמים בפסגת מקבלי ההחלטות, שפשוט אוהבים נהיגה ומבינים בזה. בזכותם, בזכות האנשים האלה, פורד הגיעה לצמרת". לפי נלסון, מערך המתלים של הוולוו והפוקוס דומה מאוד, אבל כל החלקים המתכווננים - כמו קפיצים, בולמים, מייצבים - הם ייחודיים לנו".

 

"בזמן הפיתוח", ממשיך האיש הטכני, "לקחנו יריבות להשוואה כמו הפוקוס, אבל בעיקר מתחרות אמיתיות כמו אודי A4 וב.מ.וו. סדרה 3. אתה תופתע כמה הוולוו הזו טובה לצדן". וכאשר הוא מסיים להתגאות ביכולת הדינמית של יציר כפיו, הוא ממשיך ומספר לי על שיתוף פעולה עם מאזדה היפנית. "לצערי, אני לא יכול להגיד שהייתה כאן כימייה דומה" הוא אומר בעדינות.

 

"אולי אלה מחסומי השפה" ממשיך נלסון, "כי אני מרגיש שללא אלה, יכולנו ללמוד מהם הרבה. כך למשל הירידה שלהם לפרטים קטנים פשוט מרשימה. כאשר היינו חוזרים מניסויי פיתוח, היינו מעלים שתיים שלוש בעיות. הם לעומת זאת, תוך שנייה אחת היו מוצאים 20 כאלה. אבל לפחות בתחום התמסורת - כמו הילוכים וניהול מנוע - השתמשנו בהרבה רכיבים יפניים".

 

וברחתי...

 

בשלב זה החלטתי שאם אני לא נמלט במהירות מהמקום, יגיע גם האחראי על בדי הריפוד במושב האחורי ויתפוס איתי שיחה קלה, ויעביר אותי לידיה החסונות של מנהלת פרויקט מנעולי הדלתות ב-S40 החדשה. כמו שאתם יכולים להבין, מהירות הריצה שלי החוצה לא הושפעה משיתוף הפעולה עם פורד או מאזדה, ובכל זאת הייתי מהיר. אה, עוד עניין אחד פעוט - מכוניות ראשונות תמצאו על כבישי אירופה כבר בנובמבר. רק שתדעו.

 

לסיקור המלא של תערוכת פרנקפורט - לחצו כאן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וולוו S40 החדשה...
בוולוו מתגאים בה מאוד...
במיוחד בקונסולה המקורית...
ואפילו בעיצוב החיצוני
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים