שתף קטע נבחר

הכוח האוסטרלי

אופל חולמים על מכונית דגל ענקית, ומודים כי העזרה עשויה להגיע דווקא מאוסטרליה. בינתיים, נראה כי שום דבר לא בוער להם

"אנחנו בעיקר מתגעגעים לאותן תקופות, בהן מכונית גדולה של אופל הייתה נמכרת ללא כל בעיה", כך אומר לי גרהרד מטס. האומגה לא נכנסת לסיפור הזה, אני שואל? "לא, אפילו מכוניות גדולות יותר כמו הסנטור, הקומודור והקפיטן ההן" הוא מספר ומביט למעלה, כאילו ניסה לזהות בדמיונו את משחתות הענק האלה. ולפתע הוא אומר "וזה בעצם מה שהאינסגניה באה להראות. שכדאי לכולם לדעת שלא ויתרנו לגמרי על המכונית הגדולה באמת".

 

בשביל מה?

 

ובינינו, זה כמעט מצחיק אותי. אופל הרי קיפלה את הרגליים והודיעה חד וחלק שהיא נכנעת להצלחה המאד בינונית של האומגה, הטובה למדי אך לא נמכרת. אז בדיוק חושבים שם לייצר מכונית גדולה יותר? "אהה, זה כבר נושא לאנשי השיווק", מסביר לי מטס, האחראי על הפרויקט היומרני.

 

אלא שכאשר אנחנו יורדים לפרטים, כי העסק נראה לפתע פחות מגוחך. לאינסיגניה מנוע V8 והנעה אחורית. ומהיכן זה מגיע בדיוק? מהידידים הטובים הולדן כמובן, שלוחת GM באוסטרליה. "דיברנו עם האנשים של הולדן, התייעצנו, והם שלחו לנו את פלטפורמת הקומודור הבאה".

 

אין ספק כי העובדה שהאינסינייה יכולה לחלוק פלטפורמה עם הולדן, משפרת משמעותית את המצב מבחינה פיננסית. אלא שמטס מסביר לי כי נדרשת עדיין שותפה נוספת כדי להפוך את הפרויקט לכדאי מבחינה כלכלית. לפי החיוך שלו, יש כבר מספר מועמדים, לאו דווקא מאירופה. "באירופה מכונית כזו נחשבת ענקית. באמריקה היא בסך הכל בינונית". בעברית זה נשמע ככה - שותפה אפשרית לפרויקט המגלומני הזה עשויה  בהחלט להיות חטיבה אמריקנית, קאדילק נניח.

 

בשביל מי?

 

ההנעה בכל מקרה תהיה אחורית. "אתה מכיר הנעה קדמית שיכולה להעביר 344 כ"ס לכביש?". וכן, באופל מתעקשים על מנוע V8. המנוע האמריקני במקור פותח גם הוא על-ידי הולדן. "בכל מקרה, אין לנו רצון לפתח מתחרה למרצדס או BMW, אנחנו פשוט רוצים לבנות מכונית גדולה. ענקית". עם בסיס גלגלים של 295 ס"מ, הם עומדים מאחורי ההצהרה הזו.

 

בינתיים אנחנו מתקרבים למכונית, ומטס נראה כמתלהב במיוחד מנושא הכניסה למושב האחורי. "הדלתות זזות לאחור במקביל למרכב, ומכיוון שאין קורה מרכזית, והמושב הקדמי נע לפנים, הכניסה לאחור היא פשוט מושלמת". האם אפשר לייצר דלתות כאלה בייצור סדרתי? "נצטרך לשפר ולשנות פה ושם, אבל יש כאן בסיס מעניין".

 

בשבילם

 

הולדן כידוע היא למעשה ג'נרל מוטורס-אוסטרליה, על כל המשתמע מכך. והיא לא רק יצרנית הרכב הגדולה ביבשת הרחוקה, היא גם - שימו לב - מבססת את המכוניות שלה עד היום על האומגה היוצאת. עכשיו היא תהיה זו שתספק פלטפורמה למכונית גדולה יותר, חדשה? מנוע V8 יש לה אגב, והוא שוכן אחר כבוד בדגם הקופה של האוסטרלים, זה ששווק בארה"ב תחת השם פונטיאק GTO.

 

אבל הולדן היא רק הסיפור הפחות חשוב כאן. כי הדלתות באמת מעניינות אותנו, אבל הרבה יותר מעניין לגלות שאופל מהרהרת ברצינות על מכונית גדולה מאד, ענקית. ואם האינסיגניה תאושר, היא יכולה להגיע לייצור כבר ב-2005. זה אמנם לא נראה ממש ריאלי, וכנראה שאנשי השיווק באופל יודעים דברים שאנחנו לא מבינים, אבל קדימה, אנחנו מוכנים להמתין בסבלנות. אופל גדולה ומפוארת במיוחד? נשמע מעניין.

 

לסיקור המלא של תערוכת פרנקפורט - לחצו כאן

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכונית גדולה
דלתות מעניינות
רעיון מוצלח?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים