שתף קטע נבחר

הרשות השנייה פסלה קמפיין משותף לסלקום ולפוקס

שתי החברות יצאו בשיתוף פעולה אסטרטגי והפיקו קמפיין משותף אך הוא נפסל בגלל "שיש בתשדיר כדי לעודד קטינים למעשים לא ראויים שתכליתם השגת המוצר "

הרשות השנייה פסלה קמפיין משותף של פוקס וסלקום שאמור לעלות בסוף השבוע. הקמפיין עולה לרגל שיתוף פעולה אסטרטגי בין החברות שיחלו לשווק מותג סלולרי משותף לצעירים. זו הפעם הראשונה שנפסל קמפיין של סלקום. לפוקס לעומת זאת, יש היסטוריה של פסילות תשדירים.

 

את הקמפיין, שסיסמתו: "סלקום & FOX - סלולרי בגיזרה חדשה", הפיקו במשותף משרדי הפרסום של שתי החברות באומן בר ריבנאי (סלקום) וזרמון גולדמן (פוקס). מהרשות השנייה נמסר, כי הקמפיין נפסל בשל אי עמידה בכללי האתיקה בפרסומות.

 

מהרשות נמסר, כי בתשדיר נראה ילד הרואה את חבילת "סלקום&פוקס". על-מנת לקבל אותה הוא קורע את חולצתו, מתפלש בבוץ, גורם לשתי מכוניות להתנגש ולהרוס את המכשיר הסלולרי שבידו, מעצבן כלב על מנת שיקרע את כובעו ושובר באלימות את השעון בידו. כל זאת, על –מנת לשכנע את אימו לרכוש עבורו את המכשיר הסלולרי החדש, והמתנות הנלוות אליו, מה שאכן עולה בידו.

 

התנהגות זו, אומרים ברשות, "עומדת בניגוד לכללים 15 ו- 40 לכללי האתיקה בפרסומת, ובניגוד לתקנה 3 לתקנות הגנת הצרכן. זאת, מאחר שיש בתשדיר כדי לעודד קטינים למעשים לא ראויים שתכליתם השגת המוצר וכן יש בו ניצול לרעה של עובדת היות הקטינים נוחים לשכנוע ולהשפעה יותר מהמבוגרים. עוד נמסר מהרשות השנייה, כי במרכזו של התשדיר יש עידוד של קטינים לשכנע את הוריהם לרכוש את המוצר. כמו כן, בתשדיר מוצגים אלמנטים שיש בהם כדי לפגוע בבטיחות כגון עידוד כלב לתקיפה, משחק מסוכן בין מכוניות נוסעות".

 

מסלקום נמסר בתגובה, כי החברה עומדת על דעתה שהתשדיר ישודר והם יערערו על הפסילה. בכל מקרה, נמסר מסלקום, התשדיר יעלה באופן מלא בערוץ 10 ובאינטרנט. עוד נמסר מסלקום, כי תמוהה העובדה שהתשדיר נפסל, מאחר שהתסריט אושר על ידי הרשות. בתגובה לכך נמסר מהרשות, כי "התשדיר שהובא בפנינו אינו עולה בקנה אחד עם התסריט שהומצא לנו".

 

מסלקום נמסר, כי הקריאייטיב של סרטון הטלוויזיה מציג תפיסה נועזת המלווה בשובבות: ילד רואה פרסום לערכה סלולרית ממותגת ואופנתית, ומתחיל להיפטר בכל מיני דרכים משונות מהסלולרי הישן שלו, הכובע והשעון. כשהוא מגיע הביתה, חבול ומלוכלך, לאמו לא נותר אלא לרכוש לו את המוצרים שהרס במסגרת הערכה החדשה.

 

שני מותגים

 

המיזם המשותף של שתי החברות, שהושקעו בו 4 מיליון שקל,  נולד מתוך ראייה כי הטלפון הסלולרי הפך כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מהמלתחה והינו פריט אופנה לכל דבר. לדברי איילת ליפשיץ, סמנכ"לית השיווק של סלקום, והראל ויזל, מנכ"ל פוקס, "המפגש בין שתי החברות יצר מוצר חדשני, אופנתי ומבודל לקהל הצעיר העושה שימוש בערכים המוספים של שילוב שני המותגים". לדבריהם, "המוצר החדש נותן לחיבור סלולר-אופנה משנה תוקף ומעניק לבני הנוער והילדים חוויה קנייה המותאמת לעולמם"

 

החבילה הסלולרית מיועדת לבנים ובנות בנפרד וכוללת: טלפון נוקיה מעוצב, שעון יד של פוקס וכובע, כאשר הכל ארוז בקופסת איחסון מעוצבת ואופנתית לשימוש כפריט עיצובי בחדרי הילדים והנוער

 

המוצר המוביל את תחילת הפעילות הוא טלפון נוקיה 3510I , שנמכר בערכת המוצרים האופנתית בשני מסלולים: טוקמן - 26.15 שקל ב-36 תשלומים או ב- 799 שקל במזומן. הלקוח במסלול זה יקבל החזר של 5 שקל לחודש בזמן אוויר סלקום + 15 הודעות SMS בחודש למשך 24 חודשים. האפשרות השנייה היא מסלול משפחה. מחיר הטלפון במסלול זה יעמוד על 24.90 שקל ל-36 חודשים (896.40 שקל) וכן שיחה בעלות של 9 אג' בלבד לדקת זמן אוויר סלקום בין הטלפונים במשפחה המשולמים מאותו חשבון.

 

שתי החברות יקיימו פעילויות שיווק ומכירה משותפות ללקוחותיהן. לדוגמא, מי שירכוש את הערכה הממותגת יקבל באותו יום 20% הנחה על רכישת מוצרים בחנויות פוקס.

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך הקמפיין. נפסל
מתוך הקמפיין. נפסל
הערכה המשותפת
הערכה המשותפת
מומלצים