שתף קטע נבחר

תוכנית: 20 מיליארד שקל השקעה ברכבת

שר התחבורה יציג מחר לראש הממשלהאת תוכנית החומש של רכבת ישראל. כ- 13.5 מיליארד שקל יממונו מתקציב המדינה והיתרה תגוייס ממקורות חיצוניים ומהלוואות מבנקים באירופה

שר התחבורה, אביגדור ליברמן, יציג מחר (ג') לראש הממשלה, אריאל שרון, את תוכנית ההשקעות של משרד התחבורה ברכבת ישראל לחמש השנים הבאות (2004-2008). היקף ההשקעות נאמד ב-20 מיליארד שקל. שרון וליברמן יערכו מחר סיור בתחנות הרכבת באשדוד ובבית שמש.

 

שר התחבורה ציין כי כ- 13.5 מיליארד שקל יממונו מתקציב המדינה והיתרה תגוייס ממקורות חיצוניים ומהלוואות מבנקים באירופה. תוכנית ההשקעות כוללת גם רכישות של רכבות, מערכי "קרונועים" וקטרים בהיקף של כ- 2.5 מליארד שקל.

 

בין הפרויקטים העיקריים המתוכננים לביצוע בתוכנית החומש: קו רכבת מהיר לירושלים, שסיומו הוקדם לשנת 2008. שני קטעים של הקו תל אביב-נתב"ג ונתב"ג-מודיעין נמצאים כיום בביצוע. עלות השלמת הקו ממודיעין לירושלים נאמדת בכ- 3.5 מליארד שקל.

 

במחצית השנה הבאה (2004) יוחל בשני פרויקטים מרכזיים: הכפלת מסילת הברזל לבאר שבע, שתאפשר להכפיל את תדירות הרכבות לבאר שבע, בהשקעה כוללת של כ- 920 מיליון שקל ובניית מסילת ברזל עכו- כרמיאל בהיקף של 950 מיליון שקל. שני הפרוייקטים צפויים להסתיים בשנת 2008.

 

בתחילת 2005 יוחל בהקמת רכבת העמק שתחבר בין חיפה לבקעת בית שאן ובעתיד תוכל להתחבר לאירביד שבירדן. מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה באורך של 74 ק"מ שתשמש להסעת נוסעים ומטענים, בהשקעה של כמיליארד שקל. סיום עבודות ההקמה צפוי כבר ב- 2007.

 

בנוסף לכך מתכנן משרד התחבורה פרויקט לחישמול כל קווי הרכבת הבינעירוניים. רכבת ישראל השלימה בימים אלה את תכנון השלב הראשון של מערך החישמול. עלות הפרויקט נאמד ב- 4.5 מיליארד שקל.

 

כיום נמצאים בביצוע כ-15 פרויקטים מרכזיים של רכבת ישראל ובהם: קו תל אביב-נתב"ג-מודיעין בהשקעה של כ- 1.5 מיליארד שקל. קו באר שבע-רמת חובב בהשקעה של 130 מיליון שקל, הקמת מסילה שלישית באיילון בהשקעה של 280 מיליון שקל, שדרוג קו הרכבת מירושלים לתל אביב, בהשקעה של 480 מיליון שקל, שדרוג קו הרכבת דימונה-באר שבע, בהשקעה של 170 מיליון שקל והקמת קו בין אשקלון-לאשדוד, בהשקעה כוללת של 215 מיליון שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים