שתף קטע נבחר

משחק אלגנטי

פיז'ו 307CC מתגלה כמכונית אלגנטית, העשויה במפתיע להפוך לדגל התדמית של פיז'ו. היא הרבה יותר טובה, מגובשת ויוקרתית מה-206 על-אותו עיקרון, ויקרה ממנה משמעותית - בהתאם

ככה זה. המכנה המשותף של מכוניות עם מרכב קופה או פתוחות "ללא גג", הוא שבשני המקרים אתה משלם הרבה יותר, כדי לקבל הרבה פחות. אבל 25 שניות בדיוק אחרי ששמש סתיו צרפתית מבצעת הופעת אורח זמנית, והגג מתקפל עצמאית בפעולה מנומסת לתא המטען, התחושה היא שפיז'ו הצליחו להפוך שני מינוסים, לפלוס אחד גדול.

 

בפיז'ו יודעים כבר שנוסחת ה-CC המוצלחת, מאד משתלמת. לא הייתה להם בעיה לנתח את השפעת הגרסה הפתוחה לתדמית ה-206 הוותיקה, ולכן כנראה חשפו את ה-CC הגדולה יותר הרבה לפני תחילת שיווק. אגב, הם גם בטוחים מספיק כדי להשיק מכונית פתוחה דווקא בסתיו, מתעלמים במופגן ממזג האוויר ומהעבודה ששוק מכוניות אלה הוא עונתי בעיקרו.

 

שיעורי הבית

 

אין ספק שפיז'ו הכינו שיעורי בית בכל הקשור לבעייתיות התדמית של מכונית פתוחה. למשל, העובדה כי לעולם היא תהיה רכה יותר, זמינה יחסית לפיתול שלדה ומרכב עקב חסרונו של גג נוקשה וחזק כחלק נושא עומס ומעביר כוחות. וכך למשל ה-307 קשיחה יותר עם גג פתוח, מ-206 סגורה. וכאשר היא סגורה, קשיחה ב-50% נוספים, מפגינה המכונית הפתוחה הזו יותר עמידה בעומסים מ-306, למשל.

 

והשיפור לעומת ה-206CC, שהחלה את המהפכה, מתבטא גם בפרטים קטנים, כמו ויתור על תופסן ידני בנעילת גג, או מקום לגלגל רזרבי בגודל מלא. או שמשה אחורית גדולה במיוחד לטובת ראות עדיפה. האם זה קשור לעובדה שפיתחו את הגג עם הספקית של מרצדס?

 

כדאי גם לזכור כי ה-CC מבוססת בחלקה הקדמי על 307-שלוש-דלתות, אך כבר מהקורות הקדמיות העבות יותר, הופכים ההבדלים לבולטים. חיזוקים קיימים גם מתחת לבסיס הגלגלים ובכל החלק האחורי, כולל קשתות מתרוממות בעת התהפכות.

 

מה עוד? לפני נסיעה ראשונה אני משנן כי זו הראשונה במשפחת ה-307 שמוצעת עם גרסת ה-180 כ"ס למנוע ה-2.0, ואשר תגיע ל-RC העתידית. וכן, יש גם גרסה רגועה יותר עם 2.0 ליטר "רגיל", 137 כ"ס, תיבה ידנית או אוטומטית. וכן, בשווקים מסוימים ישווק גם מנוע 1.6 ליטר.

 

אלגנטית

 

למרות דמיון מתבקש ל-206CC, המכונית בה אני נוהג נראית יותר מסתם אחות גדולה. למעשה, היא נראית כמו הדודה העשירה והאלגנטית, או דוגמנית הצמרת של המשפחה. וכמעט כמו כל פתוחה, היא נראית טוב במיוחד כאשר הגג מקופל, אך גם במצב "סגור" היא מושכת מבט.

 

מה לעשות, ולא רק שהיא מצוידת בתא מטען ארוך ומושך/מוזר למראה, יש לה גם יחידות תאורה ייחודיות מאחור המושכות את העין. כך או כך, היא מקרינה מסר ברור - כאן נהנים מהחיים, בחוץ ובפנים. כי למרות הבסיס המוכר והשימוש בחלקים מארסנל פיז'ו נוצר כאן שילוב יוקרתי ואלגנטי מהרגיל.

 

חלק מזה נובע מדיפון העור שעטו על עצמן מכוניות ההדגמה, הכולל גם את סביבת הנהג ולוח המחוונים. ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מגלגל הגה נאה במיוחד, דוושות ובורר מאלומיניום, או לוח מחוונים עם מסגרות ניקל נאות.

 

זה גם הזמן לגלות כי ה-CC נמוכה בתשעה ס"מ מאחותה הקומפקטית, ותנוחת הנהיגה צנחה בארבעה ס"מ. זה בולט מיד, כולל חסרונה של תמיכה בתחתית הגב. ותנוחת הנהיגה הזו אינה יוצאת נשכרת מאותן קורות עבות שהכרנו, אשר מסתירות לפתע את הדרך. מאחור יש מושבים תומכים ונאים, מוכנים לחבוק שני נוסעים בלבד. ולמרות זאת, מרחב לרגליים אין ממש, וכך גם חלל לראש כאשר הגג סגור.

 

ואפרופו, הנדסת האנוש טובה למדי, למעט מיקום לא מבריק של מתג פתיחת הגג, ואחיו האחראי על פתיחת כל החלונות באחת. שני המתגים יכולים להסתייע בפעולה אוטומטית. לחיצה במרכז הספרה "0" שב-307 מאחור, פותחת תא מטען נדיב נפח, אם כי בעל מבנה מוזר מעט. בכל מקרה, כאשר הגג פתוח יורד נפחו מ-350 ל-200 ליטר. ואז, הוא לא ממש זמין למטען נוסף דרך הפתח הצר.

 

איזה כוח

 

גרסת 137 כוחות הסוס עמה אני פותח, מפתיעה אותי עם יכולת נאה. המנוע המוכר גמיש, ונראה כמשתלב היטב באופי המכונית. ולמרות שלא מדובר בביצועים יוצאי דופן (10.9 שניות ל-100 קמ"ש, 207 קמ"ש מרביים), התחושה טובה ונמרצת. חבל רק שבורר ההילוכים אינו מדויק. עם תיבה אוטומטית המצב טוב פחות, כצפוי.

 

כאילו התיבה אינה מספיקה, היא גם עושה שימוש ביחסי העברה ארוכים במיוחד, וההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הופכת כאן למעט מגוחכת עבור מכונית עם פוזה שכזו - 12.7 שניות מ-0 ל-100, עם מהירות מרבית מעשית של 170 קמ"ש "בלבד". ועוד לא הזכרנו את ההתחכמות המיותרת של התיבה, השליטה המלאה שלה גם במצב ידני, למרות המחמאות על "נכונותה" למשוך עד קרוב למנתק ההצתה.

 

המעבר לגרסה החזקה יותר, עם 180 "ס זמינים, מזכיר מייד את עונש המשקל שיש לכל קבריו. למרות הבדל עצום בהספק ובנתוני ביצועים רשמיים (225 קמ"ש, 10 שניות ל-100 קמ"ש), המנוע מתקשה למשוך את ה-CC ליכולת עוצרת נשימה.

 

מלבד זאת ובאופן מפתיע, זמינות הכוח פחות טובה מהאחות החלשה, והגרסה החזקה דורשת עבודה תכופה יותר עם תיבת ההילוכים, ושהייה רצופה יותר בסל"ד גבוה. ולכן במציאות, למרות יחסי העברה קצרים, הפרש המהירות בין שתי הגרסאות שייך לתחום הלא-רלוונטי בישראל. אגב, גם רעש המנוע כאן גבוה יותר, ולמרות צליל ספורטיבי בעליל, אפשר לחיות בלעדיו.

 

הפתעה בפניות

 

למרות חשיבותו המוזכרת כבר של הגג בחוסן המרכב, והתשלום לו חייבת כל "פתוחה", התשלום ב-CC של פיז'ו קטן מהצפוי. במצב סגור התחושה קשיחה למדי, ומשפיעה חיובית על הרושם העולה מהמרכב – למרות קרקושים קלים מאחור. ההתנהגות טובה, ואילו ההגה מתוגבר החשמל מפתיע בתגובה מדויקת וחדה.

 

ובכלל, למרות כל קיצוצי המרכב, ה-CC מציעה התנהגות טובה ונעימה. היא אפילו מצליחה לייצר רגעים נעימים ויפים לאחר הרפיה מהדוושה, המיישרת באחת את החרטום ושולחת את הישבן לפסיעה קלה. אגב, יותר מזה לא תקבלו מבלי לאנוס את המרכב, כי בקרת היציבות לא ממש ניתנת לניתוק. ועניין נוסף - כיול מתלים לא-קשיח, הופך לטעמי את המכונית הזו אף נוחה מהאחות הקומפקטית.

 

בגרסת ה-180 כ"ס אגב, בחרו פיז'ו לא רק בצמיגים עם חתך נמוך יותר 205/50-17, אלא גם בכיול מתלים נוקשה יותר. והנוחות נפגעת, ואובדן הקשיחות עם פתיחת הגג בולט יותר, ואפשר לוותר. הבלמים כאן אמורים להיות טובים יחסית ל-2.0 ליטר הרגיל, אלא שגם בגרסה החלשה תפקדו היטב - למעט נטייה קלה ומובנת להתחממות באוטומטית.

 

לפני פרידה

 

פיז'ו מאמינים במוצר שלהם, ובצדק. ההתקדמות לעומת ה-206CC בולטת בכל מקרה, ולי נראה כי הערכה של 60,000 יחידות בשנה עלולה להתגלות כשמרנית מדי. ובארץ? לטעמי, הבעיה היחידה כאן תהיה המחיר. זה לא פורסם עדיין, ואנשי היבואן סירבו בתוקף להתנבא או לגלות, אך באולם התצוגה המקומי כבר יש CC ראשונה.

 

וכמה מספרים לי תעלה המכונית הזו? "בין 190,000 ל-200,000 שקלים עבור הגרסה האוטומטית". היבואן מכחיש כי מדובר במחיר מדויק, אבל אם אנשי המכירות יודעים דבר או שניים (וזה קורה לא פעם...) מדובר בסכום יקר מדי עבור מכונית ממותג "עממי", למרות חסרונה של תחרות.

 

ואם בכל זאת יש לכם כסף, ומצאתם עצמכם מתלבטים קשות בין המנוע החזק לזה החלש יותר, אין מקום לכך. בכל מקרה, ה-CC אינה מכונית ספורט, ולשיוט נינוח - עם או בלי חלק עליון - הגרסה החלשה נעימה בהרבה, ולא איטית משמעותית. הנה, חסכנו לכם כמה עשרות אלפים...

 
טבלת נתונים לפיזו 307CC

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 307CC. סגורה...
פיז'ו 307CC. סגורה...
נפתחת...
נפתחת...
עוד קצת...
עוד קצת...
כמעט הגענו
כמעט הגענו
סביבת הנהג
סביבת הנהג
האם תצליח?
האם תצליח?
מומלצים