שתף קטע נבחר

קספרוב נגד פריץ: שוויון במשחק הראשון

שחקן השחמט ותוכנת המחשב סיימו בתיקו את המשחק הראשון בסדרה

גארי קספרוב, משחקני השחמט הגדולים בכל הזמנים, סיים בתוצאת תיקו את המשחק הראשון בטורניר השחמט הנערך בניו יורק בו הוא מתמודד מול תוכנת המחשב הגרמנית פריץ X3D בסביבת מציאות וירטואלית.

 

קספרוב הוביל בפתיחת המשחק ובהמשכו, אך לא הצליח להיעזר ביתרונו כדי לנצח את התוכנה, הפועלת על מחשב מבוסס Xeon עם ארבעה שבבים של 2.8 גיגה הרץ. התוכנה, שפותחה ושודרגה על ידי חברת התלת ממד X, תומכת בחישוב כשלושה מיליון מהלכי שחמט בשנייה. לאחר שלוש שעות ועשרים דקות של משחק הסכימו קספרוב ומתכנתי פריץ X3D להכריז על שוויון.

 

שי בושינסקי, מפתח התוכנה Deep Junior, אלופת העולם בשחמט ממוחשב, מציין כי קספרוב השתמש בפתיחה זהה לזו שהשתמש בה בטורניר הקודם נגד Deep Junior. במהלך המשחק, ישב קספרוב מול צג מחשב ובו לוח המשחק התלת ממדי וענד משקפיים תלת ממדיים אשר יצרו את אפקט המציאות המדומה.

 

קספרוב משחק באמצעות פיו במקום בידיו בסדרת המשחקים הנוכחית. תוכנת המחשב מזהה את פקודותיו ומתרגמת אותן למהלכים על הלוח.

 

קספרוב אמר בסיום המשחק כי ידע שסביבת המציאות המדומה עלולה ללהקשות עליו ואכן חש מוטרד במהלך המשחק. המנצח בטורניר, בן ארבעה המשחקים, צפוי לזכות ב-200 אלף דולר או ב-175 אלף דולר במקרה של שוויון.

 

המשחק השני צפוי להתקיים ביום חמישי הקרוב במועדון האטלנטיק בניו-יורק. שאר המשחקים מתוכננים ל-16 וה-18 בנובמבר. כל המשחקים, שעשויים להימשך עד כשבע שעות למשחק, ישודרו באינטרנט באתרי שחמט רבים ובערוץ הספורט ESPN2. ניתן לצפות בהמשך ההתמודדות בין קספרוב לפריץ באתר זה.

 

זו אינה הפעם הראשונה שקספרוב מתחרה מול תוכנת מחשב. בטורניר שנערך ב 96'-97' הובס השחקן על ידי תוכנת המחשבDeep Blue שפותחה על ידי חברת IBM. בפברואר השנה, התמודד קספרוב מול תוכנת השחמט הישראלית Deep Junior במשחק שהסתיים בתיקו.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ארכיון. קספרוב לא הצליח לתרגם את היתרון לנצחון
ארכיון. קספרוב לא הצליח לתרגם את היתרון לנצחון
צילום: רויטרס
מומלצים