למיקרוסופט יש חדשות בשבילכם
חברת התוכנה הגדולה בעולם השיקה גירסת ניסוי של שירות חדשות אוטומטי המבוסס על 4,000 מקורות מידע. היתרון המשמעותי ביותר ב"ניוזבוט" של מיקרוסופט לעומת "גוגל" - המתחרה העיקרית - אמור להיות ההתאמה האישית
מיקרוסופט השיקה גרסאות ניסוי של שירות חדשות אוטומטי חדש הפועל במסגרת אתר MSN בבריטניה, צרפת, ספרד ואיטליה. השקת השירות במדינות נוספות צפויה בקרוב.
שירות החדשות MSN Newsbot מאגד קישורים לידיעות וכתבות חדשותיות מ-4,000 אתרי חדשות ומידע ברשת, על בסיס הטכנולוגיה של חברת Moreover. החדשות מאותרות מקוטלגות על פי נושא בעזרת אלגוריתמים ומתפרסמות באתר בזמן אמת ללא התערבות אנושית.
האלגוריתמים מחשבים את מספר המקורות המסקרים סיפור הנתון ומיקום הופעתו, וכן כמה גולשים צפו בידיעה עצמה, וקובעים לפי כך את מיקום הידיעה באתר החדשות האוטומטי. גולשי האתר אינם צופים בידיעה המלאה אלא בכותרות - קישורים המובילים לידיעה באתר המקורי. הנושאים המסוקרים באתר הם חדשות כלליות, ספורט, טכנולוגיה, חדשות מהעולם, מדע ובריאות ועוד. בכל קטגוריה מופיעה "כותרת ראשית" עם תמונה. מתחת לכל כותרת מוצבים קישורים לכל אתרי החדשות המדווחים על הסיפור. כמו כן, ניתן לבצע חיפוש באתר על פי נושא או מלת מפתח.
מודעות טקסט המבוססות על טכנולוגיה של חברת Overture משולבות לצד כותרות החדשות - עדות לכך שמיקרוסופט בונה על הכנסות מפרסום על פי הקשר.
המתחרה העיקרית: גוגל
שירות החדשות החדש הוא רק פן אחד של המאמץ הרב של מיקרוסופט בתחום החיפוש. ענקית התוכנה השקיעה בחודשים האחרונים כספים רבים, במטרה לשפר את מגנוני החיפוש שלה, במטרה להדביק את גוגל, המתחרה העיקרית. אתר החדשות של "גוגל" הושק בספטמבר, 2002.
האתר מופעל על ידי אלגוריתמים שסורקים 4,500 מקורות מידע מקוונים ומעדכנים כותרות חדשות ותצלומים מסביב לשעון. בחודשים האחרונים נוספו לשירות תכונות חדשות, בהן אפשרות לחפש ידיעות וכתבות על פי טווח תאריכים מסוים, מקור הפרסום, מקום הפרסום ועוד ושירות התראות, המאפשר לכל גולש לקבל לתיבות הדואר האלקטרוני שלו כותרות חדשות על פי מלות מפתח שהגדיר.
היתרון: התאמה אישית
השירות יעקוב אחר הכתבות הפופולריות באתר ויקדם כתבות הזוכות לפופולריות, על בסיס כלל הגולשים. בדף הראשי של השירות מופיעות חמש הידיעות הפופולריות ביותר באתר על פי הגולשים.
עם זאת, היתרון המשמעותי ביותר ב"ניוזבוט" של מיקרוסופט לעומת המתחרים עשוי להיות ההתאמה האישית. הגולשים שיזדהו באתר באמצעות שירות המנויים "פספורט" יוכלו לצפות בכותרות חדשות על בסיס גלישתם בעבר, הנושאים בהם גילו עניין, פרטים שמילאו אודות עצמם ועוד. "כל הפעילות בניוזבוט מתבצעת בהתאם למדיניות הפרטיות של מיקרוסופט", נכתב בדברי ההסבר לאתר, "כל המידע האישי שלכם מאובטח...השירות יפעל היטב גם אם לא תתחברו באמצעות פספורט, על אף שהגלישה באתר ללא חיבור לפספורט תתבצע ללא ההתאמה האישית.
תכונה נוספת ב"ניוזבוט", "שהושאלה" מאמזון, היא "אנשים שקראו כתבה זו מתעניינים גם..." המובילה לידיעות אחרות בנושאים דומים. יש להמתין ולראות אם הגישה בה נקטה מיקרוסופט תפעל - גולשים רבים אינם מגלים עניין קבוע בתחומי עניין מסוימים (למשל, איכות סביבה, ספורט או תרבות) ומשנים את הרגלי הקריאה שלהם מדי יום.