שתף קטע נבחר

וזו אופל טיגרה החדשה

מכונית הקופה הקטנה של אופל זוכה למהדורה שנייה ומודרנית בהרבה, הפעם עם גג קשיח מתקפל, לפי צו האופנה העכשווית. השקה בז'נבה, אולמות התצוגה בסוף הקיץ

יצרנית הרכב הגרמנית אופל חשפה את הטיגרה החדשה, מחליפה למכונית הקופה הקטנה שהוצגה במקור (תערוכת פרנקפורט, 93') לפני כעשר שנים בשתי גרסאות - פתוחה בשם רודסטר, וסגורה בשם קופה. הדור השני, שנקרא טיגרה טווין-טופ (גג כפול, או Twin Top באנגלית), עושה שימוש בגג קשיח מתקפל בדומה לפיז'ו 206CC, ובהתאם לאופנת המרכב החדש שכמעט כל יצרן מאמץ לאחרונה. לארץ תגיע גרסה אוטומטית וידנית. דיזל יוצג רק בעתיד.

 

דו-מושבית

 

אופל אינה משחררת מידע רב, בהתאם לנוהג החדש של יצרני הרכב, החושפים מכוניות טיפין טיפין, בידיעה כי יקבלו כך הרבה יותר "זמן מסך". בתחילה מדובר בתמונות, אחר כך מפרטים נוספים, ואת כל המידע שומרים כמובן לתערוכת הרכב הגדולה. במקרה זה מדובר כמובן בז'נבה, שתיפתח בעוד כחודש ימים.

 

מה כן מספרים לנו? שבדומה לטיגרה היוצאת, תצויד גם הגרסה החדשה בשני מנועים ושתי תיבות הילוכים. מדובר כאן ביחידת בנזין בנפח 1.4 ליטר והספק מרבי של 90 כ"ס, שתשודך לתיבה ידנית או ידנית-רובוטית עם חמישה הילוכים (איזיטרוניק) מבית אופל, שתכנס לייצור בשלב מאוחר יותר. המנוע הגדול יותר יהיה ה-1.8 ליטר 125 כ"ס, שישודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית.

 

הנהג והנוסע בטיגרה החדשה יהנו ממושבים בשני גוונים, לוח מחוונים מעוטר אלומיניום וקונסולה נאה, לדברי אופל  איכותית מבעבר. בכל הנוגע לעיצוב חיצוני אנחנו לא מופתעים, כאשר אופל בוחרת בכיוון שנחשף זה מכבר בתמונות ריגול שונות. מדובר ללא ספק בקו מודרני, אגרסיבי וזוויתי יחסית לדור הראשון - שהיה נאה מאד לכשעצמו. אגב, הגג נפתח בלחיצת כפתור, ללא כל מאמץ מצד הנהג.

 

שלא כמו הקופה קבריולה של פיז'ו, הטיגרה טווין-טופ מוגדרת כבר בתחילת הדרך כדו-מושבית בלבד, כאשר "המרוויח" העיקרי כאן הוא כמובן תא המטען. נפחו של זה עומד על 250 ליטר עם גג מקופל, או 440 ליטר כאשר הגג סגור. , שיפור קל לעומת הטיגרה היוצאת שצוידה בארבעה מושבים, השניים האחוריים כמובן תיאורטיים בלבד.

 

ומה הם לא מספרים?

 

למשל, שבעתיד הלא רחוק יוצג בטיגרה הקטנה גם מנוע דיזל לא-גדול, בנפח 1.3 ליטר וכנראה מבית פיאט. מדובר כמובן ב-JTD המוכר, עם הספק מרבי של 70 כ"ס. חוץ מזה, כל המכוניות ירדו מפס הייצור של אופל בספרד - לא לפני שיזכו למנגנון הגג המתקפל שישלח ממפעלי הנרי היליי. סדנה זו אחראית גם לגג של ה-206CC.

 

טיגרות חדשות יגיעו לארץ בסוף 2004 הקלנדרית, כמודל 2005. זאת מכיוון שהיבואן המקומי, המוצא במכונית עניין כמקדמת תדמית, ממתין לכניסתה לייצור - מאוחר יחסית - של תיבה אוטומטית. זו תשולב במערך הדגמים רק מאוקטובר הקרוב. מה עוד? לארץ תגיע הקטנה של אופל עם מנוע 1.4 ליטר ותיבת האיזיטרוניק, או ה-1.8 עם תיבה ידנית. עם זאת, במידה וירשם ביקוש, תיובא ארצה גם 1.4 ליטר ידנית.

 

צריך רק להזכיר כי היבואן המקומי אינו צופה למכור טיגרות רבות, והערכתו הנוכחית עומדת על כ-20 מכוניות לשנה. בין היתר מכיוון שמחירה עשוי להיות אף יקר מזה של הפיז'ו 206CC, עמה תיאלץ להתמודד ראש-בראש. אגב, גם הטיגרה הקודמת לא הייתה רבת-מכר, וסיימה את חייה כאן עם 300 יחידות שעלו על הכביש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל טיגרה חדשה
גג קשיח-מתקפל
עיצוב נאה
סביבת הנהג
השקה בז'נבה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים