שתף קטע נבחר

הרוח של רנו

שלושה שבועות לפני שתערוכת ז'נבה פותחת את שעריה לקהל הרחב, חושפת רנו מכונית תצוגה חדשה בשם "ווינד". והיא אפילו כמעט שגרתית

מי מאיתנו שעוקב אחר "תיק העבודות" של מעצבי רנו, ודאי יודע שהיצרנית הצרפתית נוהגת להפתיע (או לזעזע, תלוי בכם) עם מכוניות תצוגה מוזרות, שלפעמים הופכות למכוניות סדרתיות מוזרות לא פחות. בתערוכת ז'נבה, יציגו הצרפתים את הווינד (Wind, רוח), מכונית תצוגה חדשה שהיא רודסטר תלת-מושבית וצנועת מידות.

 

תלת-מושבית?

 

אמנם לא מדובר בחידוש, אך לבטח גם לא בשיגרה מוכרת. הווינד מצוידת בצמד מושבים מלפנים, וביניהם קונסולה המורכבת מסיבי פחם, עטופים בקצף מוקשח ומעליהם עור. קונסולה זו ניתנת לפתיחה לאחור, כך שנוצר מושב מרכזי מאחורי צמד המושבים הקדמיים. פרט מעניין נוסף בווינד, הוא גלגל הגה ודוושות הניתנים לכיוון, זאת בנוסף לתזוזה אוטומטית של השניים כאשר הדלת נפתחת, לטובת כניסה ויציאה נוחים יותר.

 

עוד בתא הנוסעים, מיקום השליטה על מערכת בקרת האקלים נמצאת בדלת הנהג, בעוד שידית ההילוכים ממוקמת במרכז הקונסולה, וכוללת תפעול ידני מחישור ההגה. מאחורי גלגל ההגה נמצא מד המהירות, שמציע תצוגה דיגיטלית או אנלוגית לבחירת הנהג. צמד קשתות התהפכות ממוקמות מאחורי המושבים הקדמיים ושומרות על הנוסעים.

 

על פי הנתונים הראשונים שפירסמה רנו, הווינד קטנה למדי, עם אורך העומד על 387 ס"מ ובסיס גלגלים העומד על 239.5 ס"מ. הרוחב הוא 175 ס"מ ואילו הגובה עומד על 126 ס"מ. רנו מבטיחה 232 ליטר בתא המטען, למרות המימדים. גם המשקל העצמי צנוע - 850 ק"ג - מה שעשוי להבטיח ביצועים טובים, למרות הספק צנוע יחסית של 136 כ"ס. זה האחרון מגיע ממנוע ה-2.0 ליטר 16 שסתומים המוכר של רנו, המשודך לתיבת הילוכים ידנית-רובוטית עם שישה יחסי העברה. על הקשר לכביש אמונים צמיגי מישלן פיילוט ספורט 2 במידה 245/35R19.

 

ממשיכה לספיידר?

 

אם קראתם את הנתונים ונזכרתם בספורט-ספיידר שהוצגה בשנת 1996, אתם לא לבד - שתי המכוניות חולקות מאפיינים רבים, כולל אורך ורוחב דומים מאוד, לשתיהן מנוע 16 שסתומים בנפח 2.0 ליטר (אם כי הספיידר נהנתה מ-155 כ"ס) ושתיהן קלות משקל. הספיידר של אז אמנם זכתה לכישלון שיווקי, אך זכורה לטובה כמכונית שתוכננה עם הפנים למסלול.

 

לכן לא יהיה זה בלתי סביר להניח שרנו מתכננת יורשת, והווינד הנאה יכולה להיות מתכון מצוין. כדי לדעת אם אכן יש כוונה לייצר נצטרך לחכות לתערוכת ז'נבה, אז תחשף המכונית רשמית, כאשר תגובת קהל אוהדת עשויה לשכנע את קברניטי רנו לשלוח אותה לפס הייצור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו ווינד
סביבת הנהג
דגם תצוגה לז'נבה
שלושה מושבים
רודסטר נאה
האם תירש את הספורט ספיידר?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים