שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    כולל שאלון פיבו
    תמליל הפורום החי בהשתתפות איתן גרין, הבמאי של "חלומו של הנרי" ומנשה נוי, כוכב הסרט

    לא משועשע:  איך היית מגדיר את סגנון הבימוי של איתן לעומת במאים אחרים שיצא לך לעבוד איתם?

    מנשה נוי: כמו שאיתן הגדיר את עצמו קודם, הוא תסריטאי-במאי. זאת אומרת שהבימוי שואב את עצמו בצמוד לתסריט. איתן הוא מיומן מאוד, הוא מכבד את הטקסט ולא אוהב לתת הוראות מיותרות.

    מהבחינה הזאת, הוא היה נוח לקבל את כל ההמצאות ההתנהגותיות שהצעתי לו, או לפחות את רובן.

    איתן הוא גם במאי עם סגנון ריאליסטי, במקום שזה יכול להשמע כמגביל, זה דווקא נותן הרבה חופש.

    בסך הכל, בזמן הצילומים, אני יכול להגיד שאיתן הוא מתבונן מדוייק בעבודה, כך שיכולתי בהחלט לסמוך עליו ולתת אמון במקרה של טעויות מבחינתי ואני דווקא מהשחקנים שאוהבים שיש להם קשר של אמון נורמלי עם הבמאי לגבי טעויות במשחק.

    אנדקוטה לסיום: בדומה לבמאים כותבים שכבר בתחילת העבודה מצהירים שהם מכבדים את התסריט ושאין מה לשנות בו, גם איתן התגלה כמי שנוטה להפוך את הדיאלוג לטעים בפיו של השחקן.

     

    נירית

     

    מהי המילה האהובה עליך?

     

    מהי המילה השנואה עליך?

     

    מה מדליק אותך? (מינית, אינטלקטואלית, רגשית, וכו)

     

    מה דוחה אותך?

     

    מהי הקללה האהובה עליך?

     

    איזה צליל או קול את/ה אוהב/ת?

     

    איזה צליל או קול את/ה שונא/ת?

     

    באיזה מקצוע (מעבר למקצוע הנוכחי) היית רוצה לעסוק?

     

    אם גן עדן אכן קיים, מה היית רוצה לשמוע את אלוהים אומר לך בשערי גן עדן?

     
    מנשה נוי איתן גרין

    גרין ונוי: 

    מהי המילה האהובה עליך?

    גרין: כן.

    נוי: ברנרדפיבו.

     

    מהי המילה השנואה עליך?

    גרין: לא.

    נוי: יאללה!

     

    מה מדליק אותך? (מינית, אינטלקטואלית, רגשית, וכו)

    גרין: התרגשות מדליקה אותי.

    נוי: יופי.

     

    מה דוחה אותך?

    גרין: גסות.

    נוי: מחנק.

     

    מהי הקללה האהובה עליך?

    גרין: כוסאמק!

    נוי: סססאמק!

     

    איזה צליל או קול את/ה אוהב/ת?

    גרין: שקט.

    נוי: ים.

     

    איזה צליל או קול את/ה שונא/ת?

    גרין: חתולים חרמנים בלילה כשאני ישן.

    נוי: סוללרים

     

    באיזה מקצוע (מעבר למקצוע הנוכחי) היית רוצה לעסוק?

    גרין: ספורטאי מקצוען (כדורסלן)

    נוי: צייר.

     

    באיזה מקצוע (מעבר למקצוע הנוכחי) לא היית רוצה לעסוק?

    גרין: בכירורגיה.

    נוי: קברן.

     

    אם גן עדן אכן קיים, מה היית רוצה לשמוע את אלוהים אומר לך בשערי גן עדן?

    גרין: ברוך הבא.

    נוי: הנה המפתחות.

     

    דני: לשחקן מנשה נוי : האם גם אתה חולם לעשות סרטים כמו הנרי בסרט? יש הרגשה בסרט שאתה משחק ממש את עצמך ובגלל זה יש הרגשה של אמינות האם זה נכון?

    מנשה נוי: מכיוון שעשיתי סרטים קשה לי לראות בסרט הגשמת חלום. עשיית סרט קשורה ליצירה, לעבודה, אבל אני בהחלט רוצה ומקווה לעשות סרטים בהמשך חיי.

    לגבי המשחק שלי בסרט, הייתי רוצה לשמוע את מה שציינת, אחרי כל תפקיד שאני עושה בגלל שבעיניי משחק טוב, הוא לגרום לצופה להאמין לדמות במלואה. זאת אומרת, לא לשחק או להעלים את המשחק. אני יכול לומר שמהבחינה הזאת אפשר לומר שיש הרבה ממנשה נוי בהנרי אטיאס וזאת בגלל שבכל דמות שאני עובד עליה, אני מחפש את קווי הדימיון בתכונות האישיות שלי.

    מכיוון שהדמות של הנרי כתובה במידות שלי, בעולם שגם אני מסתובב בו, הרי שהשכנוע של הצופה הוא קל יותר.

     

    ענבל: האם הזדהת עם הדמות ששיחקת? איך אתה מצליח להתקרב לדמות שאתה משחק? מה נותן לך את ההשראה להתקרב לדמות שאתה משחק? האם המשפחה שלך נתנה לך השראה ושאלה אחרונה האם יש לר עדיפות לעבוד עם במאי או במאית?

    מנשה נוי: ההשראה שלי לגבי הדמויות שאני מגלם היא מהרבה מקומות. דבר ראשון - זכרונות, ריחות, לפעמים בגדים, פריטים, אנשים שאני מכיר, כך שבמובן הזה לפעמים זה אין סופי.

    התהליך הוא אינטואיטיבי, אבל בסופו אני מרגיש שאני עושה סדר ויוצר איזה שהיא צורה שהיא הדמות.ברור שבקטיגוריה הזו נכנסת המשפחה המצומצמת והנרחבת. זה לגבי ההשראה.

    האמת, אם אני זוכר טוב, לא יצא לי לעבוד הרבה עם במאיות ובהחלט זה דבר שהייתי שמח להתנסות בו יותר.

     

    אלון: שלום איתן. רציתי לדעת אילו במאים וסרטים השפיעו עלייך?

    איתן גרין: הבמאים שהשפיעו עלי הם באופן טבעי, הבמאים שאני אוהב את סרטיהם. בדרך כלל אני נוקב ואני ממשיך לנקוב בשמות של שלושה במאים: הראשון הוא רוברט ברסון, השני הוא אוזו והשלישי הוא ארמנו אולמי.

    שלושת הבמאים האלה עשו כמה סרטים שהם הסרטים המוחלטים בעיניי, כמו "הנידון למוות ברח", "עץ הקבקבים" וכל סרטי אוזו שראיתי.

    הסרטים האלה הם בעצם אירועים בביוגרפיה שלי, אפילו יותר מסתם חוויה אמנותית. בנוסף, היום אני לא מתעסק כל כך באיכות של סרט ספציפי, אלא מתעניין בעד כמה הסרט משקף את כשרונו של האיש שעשה אותו, גם אם זהו סוג של טמפרמנט בימוי שלאו דווקא אהוב עלי.

    בכל מקרה, שמתי לב שאני מאוד אוהב סרטים שנעשים על ידי במאים שהיו שחקנים. אני מאוד אוהב את הסרטים של רוברט רדפורד: "נהר זורם ביניהם", "אנשים פשוטים". אני מאוד אוהב את הסרטים של קלינט איסטווד וגם סרטים של פול ניומן.

    אני חושב שבהיותם שחקנים הם נותנים לדמויות באופן טבעי את המקום והחשיבות שאני אוהב לתת להם.

     

    קוקה: שאלה לאיתן. למה מדוכא הילד?

    איתן גרין: הילד מדוכא מכמה סיבות: אחת, משום שהוא עבר טראומה בגיל צעיר מאוד והשניה היא שאני לא יודע. אלו הם דברים עמוקים שכמו שאומר בן דמותו המבוגר בסרט, שמואל, "אפילו הרופאים לא יודעים" ובאמת בבעיות נפש נמצאת הרפואה בהרבה אי ידיעה וגם אני.

     

    קוקה: מה אתה ממליץ למי שחולם ורוצה לעשות סרט בארץ?

    איתן גרין: אני ממליץ להמשיך לחלום ולצרף לזה מעשה. אני בכלל חושב שחלומות הנעורים צריכים להיות עקרונות הבגרות ובבגרותך אתה צריך לדעת מה לעשות.

    יותר לגופו של עניין, עשיית סרט מתחילה באופן טבעי בתסריט. אם אתה כותב, נסה להגיע לתסריט ראוי ולשלוח אותו לכל הגופים שיכולים להפיק אותו ואם אתה במאי שלא כותב תסריטים, נסה לחבור לתסריטאי ויש מעולים כאלה ולהרים ביחד את הפרוייקט.

    אבל נסה לא לוותר על החלום.

     

    סמדר מפריז: למנשה, שאלה בקשר לסרט "התערבות אלוהית". ראיתי את הסרט שלדעתי הוא מוצלח מאוד וכי משחקך בו היה משכנע ביותר. רציתי לדעת אם זה נכון שהתנערת מהסרט אח"כ ומהתפקיד שגילמת בו ? ואם כן אז למה ? תודה

    מנשה נוי: קודם כל, אני מקנא בך שאת בפאריז עכשיו.  לשאלתך, לא רק שלא התנערתי מהסרט, אני שמח שהשתתפתי בו ואהבתי לעבוד עם הבמאי, איליה סולימן. אני חושב שהתוצאה היא לא סתם טובה. כל העניין של הכביכול התכחשות לסרט, נבעה בגלל הטעייה של כתב הטלוויזיה, יגאל רביד, שבכתבה שעשה על הסרט בטכניקות לא הוגנות, שם מילים בפי. כך שתודה לך על ההזדמנות שהגשת לי לתקן את המעוות.

     

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
    מומלצים