שתף קטע נבחר

כן לייצור, לא לייצור

ב.מ.וו מצאה דרך מיוחדת לחגוג יום הולדת 100 לרולס רויס. את זה היא עושה עם דגם תצוגה מעניין במיוחד, הומאג' למכוניות ניסוי מאמצע המאה

אין ספק כי המכונית המדהימה ביותר בתערוכת הרכב של ז'נווה, והיחידה שבאמת יכולה הייתה להשכיח ממני לפחות לרגע את העולם שסביב, הייתה ה-EX100 המרשימה של רולס רויס. למה "100"? כי יצרנית מכוניות הפאר תחגוג בחודש מאי 100 שנות ייצור רכב לאריסטוקרטים הגדולים ביותר שמוכרים לאנושות. זה למה.

 

ואין כמו ב.מ.וו, בעלת הבית החדשה-ישנה, להזכיר לנו את זה. איך? בעיקר תוך שהיא מעלה באוב מסורת עתיקת יומין של רולס רויס, שעיקרה הייתה בניית מכוניות ניסיוניות. וכך אנו מגיעים לכינוי "EX", כך נקראו במחצית הראשונה של המאה דגמי הניסוי - Experimental.

 

לוקח אחריות

 

"המכונית הפתוחה הזו עושה שימוש בארכיטקטורת בנייה דומה לזו של הפנטום, למעט שלדת אלומיניום שונה לגמרי". כך מסביר לי וורנר הומייר, ראש צוות הבנייה של המכונית הזו. "שים לב כי הסרנים למשל ממוקמים אחרת, שניהם מוסטים קדימה ביחס למרכב", הוא אומר לי כאשר אני מתכופף להציץ.

 

"את השינוי הזה נדרשנו לעשות כדי לאפשר חלל ענק עבור המנוע" הוא ממשיך להסביר. לא פלא. עם 16 צילינדרים ולא פחות מתשעה (9) ליטר של נפח. כשאני שואל אותו אם מדובר כאן בלא יותר מחיבור שני מנועי V8 בנפח 4.5 ליטר בערך, אותם ניתן לקחת ישירות מסדרה 6 למשל, הוא מגיב בשלילה מוחלטת.

 

"אם כבר, זה יותר 12 צילינדרים (מסדרה 7) ושליש. הזווית בין צלעות ה-V שונה הרי לגמרי" הוא מסביר. בכל מקרה, וכדי שלא יהיו טעויות, הוא מדגיש בפני שיחידת הכוח - שהשמועות טוענות שמספקת כ-600 כ"ס ו-102 קג"מ - פותחה במיוחד עבור המכונית הזו. שיהיה. אגב, למען הסר ספק, הומייר הוא איש ב.מ.וו (ולא רולס), האחראי על הצוות המיוחד לבניית מכוניות תצוגה של היצרן הגרמני. ועוד פרט חצי אזוטרי - הרעיון הגיע מהסטודיו של ב.מ.וו בקליפורניה. סתם, שתדעו.

 

לא לייצור?

 

הומייר מדגיש באזני כי אין שום כוונה לייצר רכב כזה. "זוהי מעבדה מוטורית ניידת ונוסעת, שנציג באירועים מיוחדים כמו פסטיבל המהירות של גודווד למשל. צוות שלנו ינהג בה, ואולי ניתן גם ללקוחות מיוחדים להתרשם מהתחושה. ותאמין לי" הוא אומר בחיוך גדול, "זו תחושה נהדרת".

 

שוב ושוב הואר חוזר ומדגיש (כי אני שואל ומקשה) כי אין כל תכניות ייצור עבור המכונית הזו, ובכל מקרה, לא ניתן ללמוד ממנה דבר על תכניות העתיד של היצרן והמותג. מה שלא משכנע אותי, אגב. לטעמי אין ספק כי יש כאן ניסיון לגרות מעט את החושים, ולזהות תגובות למראה רולס רויס פתוחה. אחרי הכל, המכונית נשענת על מתלים, סרנים, הגה ותיבת הילוכים של הפנטום, ואילו מאחורי סביבת הנהג מסתתר מבנה של המכונית הסדרתית.

 

זאת, מבלי לוותר על העבר. הפרופורציות מזכירות "נטולות-גג" ישנות של רולס רויס, והצורה בה מושכת המכונית את העין בהחלט עושה חשק לראות כזו על הכביש. חלק מכך נובע כמובן מפרטים שונים, כמו דלתות הנפתחות לאחור, גג נאה ועץ מזמין. חלק אחר נובע פשוט מהמידות העצומות. כי למרות שה-100 קטנה מעט מהפנטום, אורכה עדיין 567 ס"מ, ובסיס הגלגלים עליו היא נשענת עומד על 357 ס"מ.

 

אז האם מדובר רק באיתות לעתיד, האם זו הפגנת כוח מול פולקסווגן V16 שאף אחד לא מתכוון לייצר, או שמא סתם מדובר באמת במכונית ניסיונית. תשובות חד משמעיות לכך אין לנו בינתיים, אך יהיו בעוד כשנה. למה? כי אז מתוכננת ה-EX100 לסיים את מסע ההופעות שלה. מה אחר כך? או, שגם אנחנו לא יודעים, והם לבטח לא מוכנים לספר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רולס רויס EX100
מיוחדת
מרשימה
לייצור?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים