שתף קטע נבחר

מה מסתתר מאחורי הויסקונטי

ג'וג'ארו מעוניין אמנם במכונית דגל אמיתית מבית אלפא רומיאו, ואת זה כנראה יקבל. אלא שבינתיים חושפת ויסקונטי בעיקר פרטים לגבי מחליפת ה-156

 

סיפורים איטלקיים תמיד נשמעים טוב. דרמטיים, עסיסיים, שופעי רגש, גם אם הם לא-כל-כך הגיוניים, ולעיתים קרובות ממש לא משכנעים. והנה אני מקבל דוגמה מצוינת לכך, כאשר קצין העיתונות של איטלדיזיין מונה בפני את הסיבות לתכנון הויסקונטי.

 

זה מתחיל בכך שג'וג'ארו, כמו כל איטלקי טהור כנראה, תמיד אהב אלפא רומיאו. אלא שבניגוד למרבית האיטלקים, האיש הזה החל לעצב מכוניות עוד כשהיה בן עשרה. והמכונית הסדרתית הראשונה אותה תכנן הייתה, נכון, אלפא. מכך אתם יכולים גם להבין כיצד נוצר הקשר המיוחד בין המעצב ליצרן.

 

והיום, כאשר לג'וג'ארו ואלפא קשרים באמת יוצאי דופן, הוא מרשה לעצמו לא רק להציע, אלא גם להתוות מדיניות. כי עכשיו מסתבר לנו שהמעצב המוכשר פשוט מרגיש ש"אלפא רומיאו ואיטליה צריכות מכונית דגל חדשה וגדולה". כי לדעתו, הביקורת הציבורית על היעדר מכונית סלון-פאר איטלקית אמיתית, נכונה לחלוטין. 166? קטנה מדי. לנצ'יה תזיס? לא בליגה.

 

מחזור

 

באותה נשימה הוא גם מסביר כי אין לו שום כוונה להשליך לזבל יצירות שחשף בעבר וכאלה הקרובות מאד לליבו. למען האמת, הוא בעיקר עוסק בשאלה כיצד יקח מאותן מכוניות תצוגה פרטים הולמים לפרויקט מכונית העל האיטלקית. כך במקרה של ה-EB218, מכונית תצוגה שעיצב עבור בוגאטי, לפני שזו נרכשה על-ידי פולקסווגן.

 

הפוטנציאל שלה לא מומש לדעתו, ומבחינתו אפשר לקחת את הרעיון כולו ולהסב אותו כנדרש עבור אלפא. האם זה קשר לכך שההמחאה המקורית של בוגאטי מעולם לא הגיעה לידיו, וממילא לא נפרעה? סביר להניח שכן. כך או כך, הוא מתעקש כי הכיוון הכללי הוא ליצור מכונית סלון גדולה ובעלת נוכחות יוצאת דופן, עם מראה שונה מהמקובל. זאת כדי להימנע מתחרות חזיתית מול מרצדס וב.מ.וו.

 

היוזמה והעזרה

 

למרות שמדובר ביוזמה של ג'וג'ארו, אלפא עודדה את איטלדיזיין ליצור את המכונית, כדי לבדוק את קבלת הפנים בשוק. ולפחות כרגע מבוססת המכונית על פלטפורמת "פרימיום" שפותחה עם ג'נרל-מוטורס (גם עבור סאאב) ותשמש בכל מקרה את מחליפת ה-156. ההבדל הבולט לעומת פיתוח הבסיס עד עתה יהיה בסיס גלגלים ארוך משמעותית של 282.5 ס"מ.

 

אלא שכדאי להבין כי לומר שיש למכונית העתידית כבר בסיס, מעט מטעה. בינתיים הויסקונטי היא לא יותר מדגם תצוגה בלבד, המייצג צורה כללית ומידות "על בערך". "מה שאתה רואה אמנם אינו מכונית של ממש, אך המודל עומד בתקנות בטיחות לנוסעים ולהולכי רגל, כך שניתן להגיע לפס ייצור בלי הרבה שינויים".

 

המרכיבים

 

ומה יש בויסקונטי הזו בעצם? דווקא עיצוב המכונית אינו מלמד דבר על מחליפתה האמיתית של ה-156. גם לא החרטום. חזית ה-156 תיראה בדיוק כמו זו של הברירה, מכונית התצוגה שנחשפה כאן לפני שנתיים ותגיע אף היא לייצור. "מתיחת הפנים שעברה, מסמנת את אמצע הדרך בין מקור למחליפה".

 

אבל יש כאן את מנוע ה-V6 3.2, עם הזרקה ישירה וצמד מגדשי טורבו. זה האחרון נחשף בויסקונטי, ויגיע לברירה הבכירה, מן הסתם תחת הכינוי GTA. וכך גם ההנעה הכפולה שיש כאן. "ההספק המרבי עומד על 405 כ"ס, כך שזה די דומה למה שהיה לנו עם מנוע ה-V8 במכונית התצוגה".

 

יש ברירה

 

ואם כבר, אז אנחנו מסיימים את הפגישה עם תכניות להצגת גרסה סדרתית לברירה כבר בשנה הבאה, כנציגה ראשונה למשפחה שתירש את ה-156. למעט שינוי מתחייב לדלתות רגילות וזולות יותר, ופגושים ויחידות תאורה העומדים בתקנים, היא תהיה זהה באופן מפתיע למכונית התצוגה.

 

"תרשום לעצמך" הוא אומר לי. "כ-95 אחוזים מהמקור של הברירה יגיעו לדגם הסדרתי. ותרשום עוד משהו" הוא מוסיף. "למרות השמועות שטוענות בתוקף כי תקבל את הכינוי GTV, שמה יהיה אחר - ברירה". זה אם הכל תלוי בג'וג'ארו. בעצם, הרבה מאד תלוי בו...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'וגארו מציג - ויסקונטי
כך הוא רוצה שאלפא תראה
וגם כך
ובמיוחד כך
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים