שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    כיצד לבחור בנעליים המתאימות לך?

    כ-90% מהסובלים מבעיות בכפות הרגליים הן נשים. האשמה טמונה בדרך כלל בנעליים צמודות ולוחצות מדי, בעלות עקב גבוה או צרות באיזור הבהונות. עשרה טיפים לבחירת הנעליים המתאימות

    בכל מה שקשור בנעליים, קובעים מומחי בית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד בארה"ב, נשים הן קורבנות אופנה. הן גם הפציינטיות השכיחות של אורתופדים בבעיות של כפות רגליים, כמו עיוותים (דפורמציה) ועקמת בבהונות, בליטות גרמיות, שינויים במבנה כף הרגל ועוד.

     

    למעשה, 90% מהסובלים מבעיות בכפות הרגליים הם נשים. האשמה המרכזית בבעיות אלה נעוצה בנעליים שנשים בוחרות לנעול, במיוחד כאשר אלה לוחצות וצמודות מדי (כלומר קטנות ממידת הרגל), צרות באזור הבהונות ובעלות עקב גבוה. קל מאוד לבדוק אם בחרת בנעליים שאינן מתאימות לך: הניחי את כף רגלך היחפה על פיסת נייר ושרטטי את המתווה שלה. לאחר מכן הניחי על השרטוט את הנעל. רוב הסיכויים שתמצאי שכף הרגל שלך רחבה יותר. ההפרש הוא הסיבה לכאבי הרגליים והגב שלך.

     

    הנעליים בעלות השפיץ המחודד האופנתיות כל כך ברוב המקרים לוחצות בחוזקה על החלק הקדמי של כף הרגל. אם הנעל היא גם בעלת עקב גבוה, הלחץ שמופעל על החלק הקדמי של כף הרגל מכפיל את עצמו פי חמישה. התוצאה: תבנית לא תקינה של כף הרגל. אם עדיין לא נוצר עיוות בעצם, אומרים מומחי הרווארד, החלפת הנעל תקל את הסימפטומים.

     

    המומחים ממליצים על נעילת נעליים רחבות עם מספיק מקום לבהונות וריפוד באזור הבליטות הגרמיות, כמו נעלי ספורט (בארה"ב נפוץ מאוד המראה של נשים שמגיעות לעבודה בנעלי ספורט ורק שם מחליפות לנעל העקב המסורתית). ברוב המקרים לאחר כמה שבועות של הליכה בנעליים אלה, לא תצליחו להידחס לנעל הצרה הישנה. מה חשוב יותר, נוחות או אופנה – אתם תחליטו.

     

    הטיפים

     

    איך להפסיק להתעלל בכפות הרגליים שלנו? הנה 10 טיפים של אגודת האורתופדים האמריקנית, שיסייעו לכם לבחור את הנעל הנכונה:

     

    • מידות הנעליים שונות אצל יצרנים ובדגמים שונים. לכן, כשאתם מודדים נעליים אל תתייחסו למידת הנעל אלא להתאמתה.
    • בחרו נעליים התואמות ככל האפשר את צורת כף הרגל שלכם. 
    • זכרו, אורך, רוחב וצורת כף הרגל שלנו משתנים במהלך השנים. נעל שהתאימה לנו לפני עשר שנים, לא בהכרח תתאים לנו היום. 
    • מדדו את שתי כפות הרגליים. רוב הסיכויים שתמצאו שאורכן שונה. התאימו את הנעליים לפי מידת כף הרגל הגדולה יותר. 
    • רכשו נעליים בסוף היום, כאשר כף הרגל שלכם רחבה יותר. זו המידה הנכונה שלכם. 
    • עמדו במהלך המדידה. ודאו שיש מרווח של 1 ס"מ לפחות בין הבוהן לבין קצה הנעל. 
    • ודאו שהנעל אינה מתחככת בעצם הקרסול או לוחצת עליה. 
    • אל תקנו נעליים צרות מדי או לוחצות ותצפו שהן יתרחבו עם הזמן. 
    • עקב כף הרגל צריך להיכנס לנעל בקלות, להרגיש בה נוח ולא להתחכך עם קצה הנעל. 
    • כשאתם מודדים נעל בחנות, לכו איתה קצת הלוך ושוב וודאו שהיא נוחה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: גבי מנשה
    איך להגן על כפות הרגליים
    צילום: גבי מנשה
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים