יגואר מאריכה את ה-XJ
יצרנית הרכב הבריטית, שבבעלות פורד, הציגה בתערוכת ניו יורק את גרסת בסיס הגלגלים הארוך ל-XJ המוכרת. וכדי שיהיה מעניין, גם דגם תצוגה יוקרתי
לב.מ.וו יש גרסה כזו ל-7 השנויה במחלוקת, למרצדס גרסה דומה ל-S וגם אודי מעניקה את האפשרות. יגואר LWB XJ (ר"ת של Long Wheelbase, בסיס גלגלים ארוך) מצטרפת לשורה של אריסטוקרטיות מבוססות במלחמה על ליבו (ורגליו) של בעל הממון.
יצרנית מכוניות היוקרה הבריטית, שנמצאת זה מכבר בבעלות קונצרן הרכב האמריקני פורד, חשפה בתערוכת ניו יורק את הגרסה הארוכה של ה-XJ, שתצטרף החל מהסתיו הקרוב לגרסאות המוכרות - שנחשפו בתערוכת פאריז 2002 וביקרו לאחרונה בתערוכת אוטומוטור לקראת שיווק מקומי.
הגרסה החדשה מציעה לדברי יגואר תוספת של 12.5 ס"מ לבסיס הגלגלים, ועליה זהה גם לאורך הכללי. מעבר לכך נותרה המכונית זהה למדי, כאשר מבט בצללית המכונית - שם נראות בבירור דלתות אחוריות גדולות יותר - יהיה אחד הדרכים הבודדות לזהות את התוספת למרווח הרגליים של היושבים מאחור. ולמרות התוספת הגדולה לאורך, ביגואר מדברים על עליה של 24 ק"ג בלבד במשקל העצמי - עובדה לשטענת הבריטים מאפשרת נתוני ביצועים וצריכת דלק זהים לאלו של XJ רגילה.
גרסת ה-LWB של ה-XJ תוצע עם אותם מנועי V8 בנפח 3.5 ליטר ו-4.2 ליטר (בגרסה אטמוספרית או בסיוע מגדש על), ובכל מקרה בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה, תוצרת ZF. חישוקי "18 יהיו כעת תיקניים, עם אפשרות ל-"19 או "20, ורשימת איבזור כאורך הגלות.
וגם – דגם תצוגה חדש
כדי ליצור עניין נוסף בגרסה הארוכה של ה-XJ, חשפו אנשי יגואר בניו יורק גם מכונית תצוגה שנקראת "קונספט 8". ה-8 היא למעשה גרסה מפוארת במיוחד של ה-LWB, עם חישוקי "21 שתוכננו במיוחד, ותא נוסעים שלדברי איאן קאלום, ראש מחלקת העיצוב של יגואר, נועד "לשעשועים יוקרתיים, באותם ימים שמחייבים נסיעה ארוכה".
לכן נעשה שימוש בחומרים יוקרתיים וייחודיים, והמושב האחורי - שמיועד ב-XJ לשלושה - פוצל לשני מושבים נוחים במיוחד. או לפחות כך מבטיחים ביגואר. עץ אגוז בין המושבים, התקן ייעודי לשמפניה, תאורה אדומה "המדמה זו שבפאב יוקרתי", ותוספות יוקרתיות נוספות, כולם כלולים בדגם התצוגה המעניין. לעיניכם בלבד.
מומלצים