שתף קטע נבחר

 
באדיבות אתר נוסטלגיה

המכוניות של פעם

לפני שעל הכבישים המהירים של הארץ נעו סובארו, מאזדה וכל שאר המכוניות מהמזרח הרחוק, היתה לנו סוסיתא כחול לבן וגם ויליס, ולארק וקונטסה

 
אסור לשימוש נוסטלגיה

ויליס

 

לפני שחרשו את כבישי ארצנו ה"פאג'רו" וה"לאנד-רובר" ושאר רכבי השטח המפוארים שהפכו את בעליהם ל"ג'יפולוגים", היה הויליס הטנדר הפופולארי בארץ, בשנות החמישים והשישים.

 

------------------------------

 
אסור לשימוש נוסטלגיה
סוסיתא

 

הסוסיתא היתה מכונית שהורכבה בישראל על ידי מפעל "אוטוקרס" בטירת הכרמל. זו היתה זו מכונית בעלת מרכב מפיברגלס במספר דגמים: היתה הסוסיתא הפרטית עם שתי דלתות שנראתה כמו קופסה ואכן כונתה כך, והיתה הסוסיתא סטיישן שהפכה להיות חביבתן של אינסטלאטורים, מרכיבי תריסים ושאר בעלי מלאכה למיניהם. היתה גם סוסיתא טנדר בעלת קבינה מקדימה וארגז מאחור.

 

------------------------------

 

 
אסור לשימוש נוסטלגיה
לארק

 

הלארק היתה מכונית הפאר של שנות השישים. מדובר במכונית שיוצרה על ידי מפעל סטודבייקר בארה"ב והורכבה על ידי מפעל ההרכבה של "קייזר אילין תעשיות" בחיפה. הלארק היתה מכונית מרווחת ומפוארת שהפכה להיות חביבתן של בעלי המעמד העליון ואלופי צה"ל. היה לה מנוע בעל עוצמה אדירה, שברבות הימים, ולאחר שירדה מגדולתה, גרם לכך שהלארק הפכה להיות חביבתן של נהגי השודים.

 

-----------------------------

 


אסור לשימוש נוסטלגיה

קונטסה

 

הקונטסה ("הנסיכה") החליפה נסיכה אחרת - את ה"דופין", כמכונית המשפחתית הפופולארית בישראל. הקונטסה נכנסה לשוק לאחר שחברת "רנו", יצרנית הדופין שהעניקה זיכיון להרכבת המכונית בארץ - ביטלה את הזיכיון בעקבות כניעתה לחרם הערבי. הקונטסה הייתה מכונית יפנית בעלת 4 דלתות ומנוע אחורי, שהורכבה ב"קייזר אילין תעשיות".

 

--------------------------------------

 


אסור לשימוש נוסטלגיה

מונית (דה סוטו וגם צ'אקר)

 

הדה-סוטו היתה המונית של הימים ההם, לפני שהמרצדס הפכה להיות המכונית המועדפת על בעלי המוניות. זו היתה מכונית גדולה שבארצות הברית, ארץ מוצאה, הייתה "פרייבט", וכאן היא הפכה להיות מונית. לדה-סוטו היה עיצוב מעוגל, להבדיל מאחותה הצ'אקר הקופסתית. הדה-סוטו היתה בעלת מושבים רחבים והיא גמעה את המרחקים בין תל אביב וחיפה או ירושלים, שמשום מה בזמנו נראו הרבה יותר גדולים מאשר היום.

 

הצ'אקר הייתה מונית שצבעה היה שחור או לבן, והמבנה שלה היה קופסתי, בשונה מאחותה ה"דה סוטו" שלה היה מבנה מעוגל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים