שתף קטע נבחר

נחשפה: פורשה 911 החדשה

מכונית הספורט הגרמנית הפופולרית ביותר בכל הזמנים זוכה למהדורה חדשה - 997. והבשורה? יותר כוח ומתיחת פנים מסיבית למראה שנראה מצוין

פורשה, יצרנית מכוניות הספורט משטוטגרט, גרמניה, חשפה היום תמונות ופרטים ראשונים על ה-911 המעודכנת, המכונה בפי החברה בשם הקוד 997. בכך הוכרז גם תאריך פטירתה הסופי של ה-911 הקודמת (שם קוד 996), בעוד כחודשיים מהיום.

 

לראשונה מזה 27 שנים בחרה פורשה לחשוף צמד גרסאות ולא רק את ה-911 הבסיסית. הראשונה היא הקאררה הרגילה, עם מנוע בוקסר בנפח 3.6 ליטר והספק מרבי של 325 כ"ס - חמישה יותר מבקאררה היוצאת, שעשתה שימוש באותו מנוע. תיבת שישה הילוכים ידנית חדשה תעביר את הכוח לגלגלים האחוריים כמובן. ה-911 החדשה תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בחמש שניות בדיוק, ותגיע למהירות מרבית של 285 קמ"ש. כן, אלו נתונים זהים לקאררה היוצאת.

 

למעונינים ביותר ביצועים תציע פורשה גם קאררה S. זו מצוידת במנוע חדש בנפח 3.8 ליטר בעל הספק מרבי של 355 כ"ס, ובאותה תיבה ידנית חדשה. ה-S תחסוך לכם 0.2 שניות במיאוץ הקלאסי (4.8 שניות), ותגיע למהירות מרבית של 293 קמ"ש. בנוסף, פורשה תציע את הקאררה S עם מערכת בקרת מתלים אקטיבית, שתאפשר בעזרת מתג בחירה בין כיול מתלים רך יחסית למעדיפים נוחות ונסיעה רגועה (יחסית כמובן), לבין כיול נוקשה יותר לטובת נהיגה ספורטיבית ומהירה. בקאררה הרגילה תוצע המערכת (PASM) תמורת תוספת תשלום.

 

רשימת ההבדלים הנוספים בין הקאררה לקאררה S מצומצמת למדי, בעיקר בכל הנוגע לרמזים חיצוניים. אלו מסתכמים בינתיים בעיקר בחישוקים שונים וגדולים יותר ("19 עם צמיגי 235/35 מלפנים ו-295/30 מאחור, לעומת "18 וצמיגי 235/40 מלפנים ו-265/40 מאחור בקאררה), כמו גם בארבע יציאות מפלט עגולות ב-S במקום צמד מלבניות בקאררה הרגילה.

 

ומה עם העיצוב?

 

לאחר שעסקנו בביצועים, אפשר לפנות לאחת הנקודות החשובות בסיפור ההצלחה בן 40 השנה של ה-911 - העיצוב. מבט מעמיק בתמונות מגלה כי פורשה המשיכה באותה מדיניות שעובדת כבר ארבעה עשורים - אותו דבר, ומעט קדימה. העיצוב הכללי מזכיר באופן ברור את שושלת ה-911 של פעם, עם רמזים עבים ל-993 (שיוצרה בין 1993 ל-1997) במיוחד בחרטום בעל יחידות התאורה המעוגלות והמאותתים הנפרדים.

 

מאחור ובצללית ממשיך העיצוב באופן מוחשי את זה של ה-996, הגרסה הנוכחית שמסיימת בקרוב את חייה. בכך עונה למעשה פורשה למבקרים - ובעיקר ללקוחות - שהתאכזבו מהדימיון העיצובי הגדול בין הבוקסטר הזולה (יחסית) ל-911. לדעתנו, בכל מקרה, התוצאה נראית מזמינה ונאה למדי.

 

תחום נוסף בו הבטיחו אנשי פורשה בעבר שיפור הוא תא הנוסעים, שזוכה כעת - כך היצרן - לאיכות חומרים והרכבה טובים יותר. בפורשה מבטיחים כי ה-997 תוצע באירופה החל מה-17 ביולי השנה, ובישראל היא צפויה לנחות זמן לא רב לאחר מכן. לקראת תאריך זה, כך יש לשער, תפרסם פורשה פרטים נוספים ומקיפים יותר על ה-911 החדשה.

 

וגם - חילופי מעצבים

 

עם חשיפת ה-911 הודיעה פורשה גם על חילופי תפקידים במחלקת העיצוב. במקומו של הארם לאגאיי, שחתום בין היתר על הבוקסטר וה-911 הנוכחית, ימונה לתפקיד מיכאל מאואר, המעצב הראשי של סאאב מאז שנת 2000 ועובד מרצדס לשעבר. מאואר ייכנס לתפקיד ב-1 בנובמבר השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורשה 911 החדשה
גרסת הקאררה ה"פשוטה"
תא הנוסעים
וזו הקאררה S
עם יותר כוח, וחישוקי "19
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים