אינויקטה עושה קאמבק
יצרנית מכונית הספורט-יוקרה הבריטית, שלא היתה פעילה יותר מ-70 שנה, חשפה מכונית חדשה בתום שנה של פיתוח אב הטיפוס. הפעם זה יעבוד?
ודאי שמתם לב שלבריטים יש חולשה של ממש למכוניות ספורט. שוק הרכב המקומי שם מוצף לא רק במיטב התוצרת העולמית, כי אם בהיצע נרחב ומגוון של מכוניות ספורט מתוצרת בריטית. אחד מהן היא אינויקטה (Invicta), יצרנית מכוניות ספורט-יוקרה ששורשיה נעים אחורה לשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20.
אז, ניסה נואל קאמבל מאקלין להתחרות במותגי יוקרה כמו רולס רויס ובנטלי, ובהצלחה מסוימת. אך שפל כלכלי בשנות ה-30 גרם להפסדים עמוקים, וגם ניסיון להוזיל את המכוניות לא מנע ממאקלין ואינויקטה לפשוט רגל. הדגם האחרון עזב את המפעל באוקטובר, 1933.
עושים קאמבק
בתערוכת הרכב של ברמינגהם, 71 שנים לאחר פשיטת הרגל המצערת, חוזר השם אינויקטה להתנוסס על מכסה מנוע של מכונית חדשה. מדובר בתוצאותיו של תהליך פיתוח ארוך, שהתחיל לפני כשנה עם חשיפת אב טיפוס בתערוכת ברמינגהם 2003. בתערוכה שתתקיים השנה, תחשוף היצרנית את הגרסה הסופית, עם הבדלים קלים למדי לעומת אב הטיפוס - לפחות במראה החיצוני.
תא הנוסעים וכיול השילדה לעומת זאת, זכו לדברי אינויקטה לשידרוג מהותי, לטובת שילוב טוב יותר של יוקרה, נוחות והתנהגות כביש מהנה. הביצועים אם תהיתם, טובים למדי, וה-GT בעלת המנוע קדמי מסוגלת להגיע למהירות מרבית של 272 קמ"ש, הודות למנוע V8 המספק 320 כ"ס, שעוברים היישר לגלגלים האחוריים.
באינויקטה מדברים על ייצור במספרים נמוכים במיוחד, עם 20 לקוחות בלבד שיזכו לקבל את ה-S1 ב-12 חודשים הקרובים. עם תג מחיר לא-צנוע-כלל של 77,000 פאונד (קרוב ל-630,000 שקל, לפני מיסים), אפשר להבין מדוע היומרות כה נמוכות.