שתף קטע נבחר

דצ'יה מציגה: הגיע זמן הלוגאן

רנו חושפת את הדצ'יה לוגאן, משפחתית חדשה שעשויה להיות הזולה בארץ עם מחיר משוער של 69,000 שקל. התגשמות החלום המוטורי הישראלי? בתנאי...

עד כמה באמת בעייתי השם דצ'יה בארץ? עד כמה יהיה קשה להשכיח את הבדיחות על המותג הרומני שנחל כאן כישלון חרוץ בסוף שנות השמונים? עד כמה זה ישפיע על מקבלי ההחלטות בציי הרכב? ועד כמה יפריע חסרונה של תיבת הילוכים אוטומטית בשנה הראשונה להצלחת המכונית? אלה רק חלק מהשאלות שעומדות בפני יבואני רנו, הניצבים בימים אלה בפני החלטה לא קלה ומאוד חשובה: האם להביא את דצ'יה לוגאן החדשה לארץ?

 

הבדיחה הזו כבר לא מצחיקה

 

רבים עדיין נהנים לדוש בבדיחות על המכוניות הרומניות, אבל ברנו בטוחים שכאשר הציבור יתוודע ללוגאן החדשה - ובעיקר לתג מחיר הזול, תהפוך דצ'יה מכינוי גנאי לסיפור הצלחה. אחרי הכל, שם המותג הבעייתי לא מנע מרנו, חברת האם של דצ'יה הרומנית, לצאת עמה באחת התוכניות הגדולות והיומרניות ביותר של היצרן הצרפתי. וכדי להדגיש את המחויבות והאמונה של רנו בתוכנית, היא חושפת את המכונית החדשה במרכז המחקר והפיתוח של היצרן בפאריז לעיני עיתונאים מכל העולם. וגם אנחנו היינו שם.  

 

שמועות רבות ליוו את הפרוייקט המדובר הזה של רנו שמטרתו להוליד מכונית משפחתית זולה שמיועדת בעיקר למזרח אירופה ושווקים מתפתחים אחרים בכל העולם. ברנו מדברים על מספרים גדולים ביותר: עד 2010 יגיע קצב הייצור ל-700,000 מכוניות בשנה. הייצור/ הרכבה יבוצע בחמישה מפעלים במדינות שונות: רומניה, רוסיה, מרוקו, איראן וקולומביה.

 

למרות שהמכונית מכונה דצ'יה היא פותחה על ידי רנו, תוך שימוש במכללים מוכרים מהארסנל ובפלטפורמה הקטנה החדשה שלהם. אבל כאשר הצרפתים מדברים על משפחתית הם בהחלט לא מגזימים. למרות שהלוגאן מבוססת על פלטפורמה B, שמשמשת את מכוניות הסופר-מיני של קבוצת רנו (ניסן מיקרה ורנו קליאו הבאה), הצליחו הצרפתים למתוח את ממדי בסיס הגלגלים לאורך של 263 ס"מ. זה ארוך לא רק בממדים של סופר-מיני, אלא אפילו לעומת מכוניות מקטגוריה גדולה יותר כמו המגאן. כל זה מקבל כמובן ממד מעניין כאשר היבואן מדבר על תג מחיר נמוך ביותר - החל מ-69,000 שקלים.

 

נא להכיר

 

אז מה יש בה, בלוגאן. מדובר במשפחתית קטנה אבל גדולה, עם אורך של 425 ס"מ ורוחב של 173.5 ס"מ. היא גם גבוהה למדי עם 152.5 ס"מ. רנו מבטיחים ששלושה מבוגרים יכולים לשבת בנוחות מאחור, ושיש גם מספיק מקום למטען עם נפח מרשים של 510 ליטר. מערך המתלים שגרתי בתפיסה עם מקפרסון מלפנים וקורת מתח מאחור.

 

הלוגאן תוצע בתחילת הדרך עם שני מנועי בנזין מוכרים של רנו. כצפוי לא מדובר ביחידות כוח מהשורה הראשונה של היצרן הצרפתי אלא במנועי שמונה שסתומים בנפח 1.4 ו-1.6 ליטר עם 75 או 90 כ"ס בהתאמה. הגרסה החזקה תגיע ל-175 קמ"ש מרביים ותאיץ למאה ב-11.5 ש' (162 קמ"ש ו-13 שניות בגרסת ה-1.4 ליטר).

 

במהלך 2005 יצטרף למבחר מנוע ה-1.5 DCI (דיזל מסילה משותפת) בגרסת ה-65 כ"ס. אחריו יגיע מנוע ה-1.6 ליטר, 16 שסתומים, עם 107 כ"ס. באותה תקופה בערך, תוך שנה וחצי, תצטרף למבחר גם גרסה אוטומטית. ואם כבר עתיד, אז תוך שלוש שנים נראה גם גרסת סטיישן עם רצפה מוארכת (עוד יותר) ומקום לשבעה(!).

 

מבחינת ציוד בטיחותי יוצאת לדרך הלוגאן עם מפרט צנוע ביחס למקובל בחברת האם - שתי כריות אוויר בלבד, ו-ABS. רנו גם לא מדברים על קדם מותחנים ומגבילי עומס לחגורות הבטיחות, ולכן אנו מנחשים שמדובר בחגורות רגילות. ברנו מקווים שהם יקבלו ארבעה כוכבים במבחני ה-EuroNCAP, וזה יהיה כנראה עוד מרכיב בהחלטה של היבואן האם להביא את הלוגאן לישראל.

 

בעזרת השם

 

מדוע להשתמש בשם מותג בעייתי, אנו שואלים את אנשי רנו: "עבורנו יותר זול לקחת שם מותג בעייתי ולשפר אותו מאשר להקים אחד חדש". כדי לתת יותר ביטחון ללקוחות ייכתב על המכונית "Logan By Renault", כאשר בשווקים מסוימים תשווק המכונית כרנו עם חרטום וסמלים שונים מאלה של דצ'יה. הקו המנחה כאן הוא שהיכן שרנו חזקה, כלומר שיש לה מה להפסיד, הלוגאן תשווק כדצ'יה.

 

בכל מקרה אנשי רנו בפאריז הבטיחו לנו שבקרת האיכות ברומניה הנה גבוהה אפילו מזו שבמפעלים המוכרים של רנו בגלל הרגישות של המותג.

 

ואצלנו

 

"מכונית גדולה עם מחיר קטן" זהו כרגע המוטו - ואולי גם הקו הפרסומי - של היבואן, אשר משוכנע שתחת כנפי רנו יכולה דצ'יה לרשום הצלחה נאה. "השאלה אינה אם היא תצליח", אומרים כאן אנשי קרסו שמצפים למכור כ-3,000 מכוניות בשנה, "אלא עד כמה גדולה תהיה ההצלחה". על הנייר לפחות ניתן להבין את האופטימיות למרות שם המותג הבעייתי. אחרי הכל, מדובר במכונית עם מידות נדיבות למדי (בסיס הגלגלים למשל ארוך מזה של המאזדה 626 היוצאת), וכל זה במחיר שיהיה הזול ביותר בארץ.

 

תג מחיר כזה עשוי לסייע להם גם להתגבר על מחסור בתיבה אוטומטית ולהתמודד מול יונדאי גטס בציי הרכב, שיהיו כנראה הלקוח החשוב ביותר ללוגאן.

 

כדי להתגבר על הדימוי הבעייתי יציע היבואן מעבר לאחריות הרגילה (שנתיים) גם אחריות לשנה שלישית במחיר של 1,000 שקלים. עם זאת, לפחות כרגע עדיין לא מתחייבים סופית בקראסו על ייבוא המכונית ועל מועד נחיתה, מתוך רצון לבדוק לעומק את המוצר ואיכותו וגם את היענות הלקוחות הפוטנציאלים ובראשם ציי הרכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נא להכיר - דצ'יה לוגאן
מכלולים של רנו והבטחה לאיכות
צפויה להיות המכונית הזולה בישראל
בסיס הגלגלים עצום לקבוצה
מנועי 1.4 ו-1.6 ליטר, תיבה אוטומטית שנה הבאה
יבואני רנו מאמינים שתצליח
תשווק בשווקים מסויימים תחת השם רנו לוגאן (בתמונה)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים