מיהן חברות הביטוח שמובילות בדירוג התלונות?
חברות הביטוח דקלה, A.I.G, ושירביט קיבלו את השיעור הגבוה ביותר של תלונות מוצדקות מלקוחותיהן בשנת 2003. החברות הטובות ביותר: ביטוח חקלאי, המגן וכלל
דקלה, A.I.G, ושירביט הן חברות הביטוח שקיבלו את השיעור הגבוה ביותר של תלונות מוצדקות מלקוחותיהן בשנת 2003. לעומתן, ביטוח חקלאי, המגן וכלל קיבלו את השיעור הנמוך ביותר של תלונות מוצדקות. כך עולה ממידרג חברות הביטוח שפירסם היום (ג') אגף שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד אוצר.
המידרג, המתייחס לתלונות לקוחות שנסגרו בשנת 2003 ושנמצא שיש בהן ממש, נערך בכל ענפי הביטוח, וכן בנפרד בענף ביטוח החיים, ביטוח כללי וביטוח רכב.
בתחום הביטוח הכללי, החברות בעלות המידרג הגרוע ביותר היו דקלה, A.I.G, והכשרת היישוב, ואילו החברות הטובות ביותר היו ביטוח חקלאי, המגן ואי.די.איי ביטוח ישיר.
בתחום ביטוח חיים החברות עם המידרג הגרוע ביותר היו מנורה, הכשרת היישוב והראל ואילו החברות הטובות ביותר היו המגן, מגדל וכלל. בביטוח הרכב, החברות בעלות המידרג הגרוע ביותר הן A.I.G, אריה ושירביט, והטובות ביותר - המגן, ביטוח חקלאי ואיי.די.איי ביטוח ישיר.
מידרג האוצר, בוצע בשני שלבים: בשלב הראשון חושב היחס בין מספר התלונות של כל חברה שנמצאו מוצדקות, או מוצדקות חלקית, לבין דמי הביטוח (ברוטו) שנגבו על ידי חברת הביטוח. כמו כן, חושב היחס הכללל ענפי.
בשלב השני, נעשה תקנון של היחס שהתקבל בשלב הראשון למול היחס הכלל-ענפי - דהיינו, חלוקת ה'יחס לחברה' ב'יחס הכלל ענפי'. חלוקה זו הביאה לקביעת הסמן שערכו המספרי נקבע ל-1, ואשר איפשר את קביעת מיקומה של כל חברת ביטוח ביחס לסמן זה. חברה שהדירוג שלה הגרוע ביותר - מופיעה בראש המידרג וככל שהדירוג נמוך מ-1, מצב החברה טוב יותר. (ראה טבלה מצורפת).
באוצר מדגישים, כי מאחר ומדובר במדרג שיש בו מרכיב של יחסיות, הרי שבחברות הקטנות ההשפעה היחסית של מספר קטן של תלונות גבוהה יותר לעומת בחברות גדולות יותר. לכן קיים עיוות מסוים לרעת החברות הקטנות.
מדקלה נמסר בתגובה: "אם היו לוקחים את מספר התלונות ומחלקים במספר המבוטחים של החברה, ומשווים זאת לשאר חברות הביטוח, הרי שמיקומה של דיקלה היה הטוב ביותר".
