שתף קטע נבחר

קצת מידות, ומעט השוואה

עוד קצת על רפליקת הראלי של מיצובישי, והשוואה מתבקשת (נוספת) ל-STI. יש כמה נותנים מעניינים

מנוע: כמובן שארבעה צילינדרים, ברור ש-16 שסתומים, מגדש טורבו ומצנן ביניים, קדחXמהלך 88X85 מ"מ. בסובארו השונה רעיונית מדובר ב-75X92 מ"מ. ההספק המרבי עומד בשתיהן על 265 כ"ס, באיוו זה מגיע ב-6,500 סל"ד, ב-STI נדרשים רק 6,000. המומנט המרבי במיצובישי עומד על 36.2 קג"מ ב-3,500, בסובארו "רק" 35 קג"מ ובסל"ד גבוה יחסית של 4,000.

 

ביצועים: מיצובישי מצהירה מהירות מרבית של 245 קמ"ש והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.1 שניות. ה-STI של סובארו מגיעה למהירות מרבית דומה (244 קמ"ש) אך מאיצה ל-100 ב-5.5 שניות בלבד. 

 

תיבת הילוכים: מיצובישי מציעה שתי תיבות הילוכים לאיוו באירופה. אחת עם חמישה, השנייה עם שישה יחסי העברה. במיצובישי מאמינים בעיקרון ביחס העברה ארוך יחסית בהילוכים עצמם, יחד עם יחס העברה סופי קצר במיוחד.

 

צמיגים: 235-45, עם חישוקים בקוטר "17, רוחב "8 וגומי מתוצרת ברידג'סטון, דגם פוטנזה RE050 דביק מאד ולכן קצר חיים במיוחד. ל-STI מידת צמיגים קטנה במעט - 225-45, גם כאן עם חישוקי "17 אך רוחב של "7.5 "בלבד".

 

גרסאות מעניינות נוספות: יש למיצובישי מגוון רחב מאד של גרסאות לאיוו 8. החל מגרסת הבסיס המגיעה אלינו, דרך גרסאות עם 280, 300, 320 ו-340 כ"ס (345 כ"ס, למעלה מ-44 קג"מ וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות). גם לסובארו יש, ואולי המעניינת מכולן נכון לעכשיו היא ה-WR1 , עם הספק מרבי של 320 כ"ס, מומנט של 42.9 קג"מ וזינוק ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות בלבד.

 

בסיס גלגלים: מידה של 262.5 ס"מ מעידה על גילה המתקדם יחסית של הפלטפורמה. ללאנסר הרגילה יש עוד פחות מכך (260 ס"מ). כדאי לשים לב להבדלים בין המכונית הרגילה לספורטיבית במשפחה. שוני כאן אינו דבר שכיח. הסובארו לעומת זאת קצרה עוד יותר, עם 252.5 ס"מ בין סרן קדמי לאחורי. למיצובישי מפסק של 151.5 ס"מ מלפנים ומאחור, לסובארו הרבה פחות - 148.5 מקדימה, 147.5 מאחור.

 

אורך-רוחב-גובה: אורכה של האיוו 449 ס"מ, רוחבה 177 ס"מ וגובהה 145 ס"מ. האימפרזה מציגה 441 ס"מ לאורך (קצרה ב-8 ס"מ), 174 ס"מ לרוחב (צרה ב-3 ס"מ) ו-144 ס"מ לגובה (נמוכה בס"מ).

 

משקל: 1,470 ק"ג. זה אמנם הרבה עבור מכונית סדאן משפחתית, גם ספורטיבית, אך מהווה תשלום על מערכת ההנעה הכפולה הכבדה. אגב, גם ה-STI אינה קלה. כמה היא שוקלת בדיוק? 1,470 ק"ג...

 

קוטר סיבוב: די בעייתי בדרך כלל במכוניות עם היגוי בעל יחס מהיר (מעט סיבובים מנעילה לנעילה). לאיוו 11.8 מטר של קוטר סיבוב. ל-STI יש בעיה גדולה יותר - 12 מטרים שלמים. לשם השוואה, פורד פוקוס רגילה עושה זאת ב-10.9 מטרים, רנו מגאן ב-10.7.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחת איוו
אחת איוו
אחת סקובי
אחת סקובי
מומלצים