שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סקר: כ-40 אחוז מהישראלים גולשים באינטרנט
    כ-2.7 מיליון ישראלים בני 13 ומעלה גולשים באינטרנט היום, עלייה בולטת בשימוש באתרי חדשות ובדואר אלקטרוני, על פי סקר TIM לאביב 2004

    נמשכת מגמת העלייה בהיקף ותדירות השימוש באינטרנט בישראל, על פי נתונים ראשוניים מתוך סקר TIM שנערך באביב 2004. מהסקר עולה, כי כ-2.7 מיליון ישראלים בני 13 ומעלה גולשים באינטרנט היום, לעומת כ- 2.5 מיליון בנובמבר 2003. הגולשים מהווים כ-40 אחוז מכלל אוכלוסיית ישראל.

     

    82% ממשתמשי האינטרנט גולשים ברשת כל יום או כמעט כל יום. כלומר, מדי יום נמצאים באינטרנט כ- 2.2 מיליון ישראלים בני 13 ומעלה. כ-41% גולשים כיום מעל 10 שעות בשבוע.

     

    עוד עולה מהסקר, כי 58% מכלל משקי הבית באוכלוסייה היהודית (כ- 950 אלף בתים) מחוברים כיום לאינטרנט, כאשר מתוכם 86% (מעל 800 אלף) מחוברים לאינטרנט המהיר באמצעות ADSL או כבלים. כ–94% מהמשתמשים גולשים מהבית וכ–58% נוהגים לגלוש גם ממקומות אחרים מחוץ לבית כמו מקום העבודה, בית הספר או האוניברסיטה, בתי קפה ועוד.

     

    שימושים עיקריים

     

    השימוש הפופולרי ביותר לאינטרנט הוא לצורך חיפוש מידע ונתונים (מועדף על כ-94% מכלל הגולשים). הסקר הנוכחי מצא עלייה מובהקת בשימוש באתרי

    חדשות/עיתונים (כ-73 אחוז מהישראלים קוראים חדשות ברשת לעומת 67.4 אחוז בסקר הקודם) ובדואר אלקטרוני (82 אחוז לעומת 78 אחוז בסקר הקודם). מעניין לציין, כי הסקר מצביע על ירידה מתונה בשימוש בפורומים ובצ'טים.

     

    כ–40% מכלל הגולשים דיווחו על ביצוע קניות או הזמנת מוצרים ושירותים ברשת, בדומה לנתוני הסקר של נובמבר 2003. על פי הסקר, יש יותר קונים מקונות (הגברים מהווים כ-69 אחוז מכלל הקונים), יותר גילאי הביניים - 49-30 (46% מכלל הקונים), ויותר בעלי השכלה גבוהה (65%) ובעלי הכנסה מעל הממוצע (45%).

     

    יותר גולשים מגולשות

     

    סקר TIM מגלה כי יש עדיין יותר גולשים מגולשות (56% גברים לעומת 44% נשים). עם זאת, המגמה מצביעה על גידול לאורך זמן בשיעור הנשים בקרב הגולשים (44% כיום לעומת 33% במאי 2002).

     

    גולשים שגילם 13 עד 39 מהווים 61 אחוז מכלל הגולשים (לעומת חלקם בכלל האוכלוסייה), וגם בעלי השכלה והכנסה גבוהות זוכים לייצוג יתר בין הגולשים (58% ו- 38% בהתאמה לעומת 47% ו- 31% בכלל האוכלוסייה). על אף נתונים אלה, שיעור הגולשים בני 40+ גדל בהתמדה (40% כיום לעומת 38% במאי 2002) וכן בעלי ההשכלה התיכונית (39% כיום לעומת 36% במאי 2002) ואף בקרב בעלי הכנסה מתחת לממוצע (19% כיום לעומת 13% במאי 2002). כלומר, עם הזמן אוכלוסיית הגולשים מתקרבת יותר לפרופיל כלל האוכלוסייה, על פי עורכי הסקר.

     

    סקר TIM עוסק בניתוח מגמות בישראל בשימוש באינטרנט מאז תחילת שנת 2000. לצורך הסקר, משתמש אינטרנט נחשב כל מי שעושה שימוש כלשהו באינטרנט (דואר אלקטרוני, גלישה באתרים, קניה באתרים וכו'), בתדירות כלשהי וממקום כלשהו (מהבית, מהעבודה, מביה"ס וכו'). הסקר הנוכחי הקיף מדגם של 844 משתמשי אינטרנט (גילאי 13 +) מפיזור ארצי ומייצג של ישובים יהודיים בישראל, והתבסס על ראיונות טלפוניים.


    TIM - אביב 2004

    נתונים מסקר TIM - אביב 2004
      יוני 2000 נובמבר 2003 מאי 2004
    כמות הגולשים בישראל (במיליונים) 1.1 2.45 2.7
    שיעור הגולשים מכלל האוכלוסיה 17% 36% 40%
    גולשים על בסיס יומיומי 45% 74.2% 81.6%
           
    שימושים קבועים      
    דואר אלקטרוני 74% 78.1% 82.1%
    חיפוש מידע 70.6% 95.6% 93.5%
    הורדת תוכנות/קבצים 59.1% 63.7% 63.5%
    צ'טים 42% 44% 42.4%
    קריאת עיתונים/חדשות 29.4% 67.4% 72.8%
    ביצוע פעולות פיננסיות 23% 38.3% 39%
    קניות באינטרנט (באופן קבוע) 20.7% 40.3% 40.4%
    פורומים   27.5% 26.8%
    האזנה לרדיו   25.8% 27.6%
    היכרויות   11.4% 12.2%

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים