סקר TIM: עליה דרמטית לגוגל
גידול חד למנוע החיפוש בישראל, וואלה עומד במקום, ynet עולה, נענע יורד, על פי סקר האינטרנט התקופתי החדש של חברת TNS טלסקר
גידול של כ-10 אחוזים בשיעור הגולשים הישראלים הנחשפים לאתר גוגל, על פי TIM, סקר האינטרנט התקופתי של חברת TNS טלסקר, שנערך בחודשים מאי ויוני 2004.
הסקר נערך בקרב מדגם ארצי ומייצג של 844 משתמשי אינטרנט גילאי 13 ומעלה באוכלוסייה היהודית בישראל. חלקם של הגולשים הלא יהודים בקרב כלל משתמשי האינטרנט עומד על כ-10 אחוזים.
כמקובל בסקרים כאלה, כל נשאל נתבקש לציין באופן בלתי נעזר אם ומתי ביקר באתר כלשהו מרשימת אתרים שהוצגה בפניו. יש לציין, כי שיטה זו יעילה לבדיקת חשיפת הגולשים למותג של אתר ופחות יעילה למדידת הפופולריות של האתרים בפועל.
הסקר מפרט נתוני חשיפה של האתרים המובילים בישראל. מדובר באתרים מסוגים שונים (פורטלים, אתרי תוכן וחדשות, מנועי חיפוש, אתרי דואר אלקטרוני וכדומה). נתונים אלה מתייחסים לגולשים שדיווחו כי ביקרו לפחות פעם אחת בכל אחד מן האתרים במהלך שבוע בתקופת הסקר. הנתונים לא משקפים כמות כניסות בפועל לאתר מסוים ומשמשים כאומדן לחשיפה (Reach) של אתר בלבד.
על פי הסקר, 55.5 אחוז מהגולשים ציינו כי ביקרו באתר וואלה בחודשים מאי ויוני (לעומת 55.6 אחוז בנובמבר 2003). העלייה המרשימה ביותר נרשמה לאתר גוגל - 54.9% מהנשאלים מסרו כי ביקרו באתר, גידול של כ-11 אחוזים לעומת הסקר הקודם. 38.6 אחוז מהגולשים ציינו כי ביקרו ב-ynet (לעומת 32.9% בנובמבר, 2003). אתר MSN (הכולל גם את MSN ישראל, MSN העולמית, הוטמייל ישראל והוטמייל העולמי) רשם גידול קטן בחשיפה (34.7 אחוז לעומת 33.6 אחוז), בעוד אתר נענע נחשף פחות (32.8% לעומת 35.8% בסקר הקודם), וגם תפוז יורד (מ-21.5% ל-19.2%). הדירוג המלא - בטבלה הבאה.

גוגל בעליה, נענע בירידה
מומלצים