שתף קטע נבחר

שטרום לא אישר מיזוג מי עדן ויפאורה תבורי

הממונה על ההגבלים העסקיים דחה את בקשתן של מי עדן ויפאורה תבורי לעסקת מיזוג מלאה, אך אישר לשתי החברות שיתוף פעולה בתחום ההפצה

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, דחה את בקשתן של מי עדן ויפאורה תבורי למיזוג מלא ביניהן ואישר היום (ה') את הסכם השיווק וההפצה לפיו יופצו מעתה מוצרי מי עדן על ידי יפאורה תבורי. 

 

מי-עדן וחברת יפאורה תבורי חתמו על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי, במסגרתו יפאורה תבורי תפיץ, באמצעות שותפויות השיווק שלה, את מותגי המים המינרליים מי-עדן ועין גדי. החברות הגישו לממונה בקשה לאישור עיסקה לפיה יפאורה, השותפה ביצרנית המים המינרליים עין גדי, תרכוש 50% מעסקי המים המינרליים בבקבוקים של חברת מי עדן, תמורת 110 מיליון שקל, בעקבות הפסדים שצברה מי עדן בתחום זה.

 

לבקשתן של החברות התנגדה בתוקף חברת טמפו, משווקת מים מינרליים סן-בנדטו, בטענה כי המיזוג יגרום למונופול בתחום. הנושא נדון גם בוועדת הכספים של הכנסת. היום, כאמור, דחה הממונה את הבקשה למיזוג מלא מחשש שיצור מונפול ואישר לחברות לשתף פעולה בתחום ההפצה בלבד, שלא מאפשר להן לקבוע מחירים אחידים. הממונה הגיע למסקנה, כי למי-עדן יש קושי בהמשך ההפצה באמצעות מערך עצמאי להפצת מים מינרלים בלבד.

 

יפאורה תבורי מייצרת ומפיצה את המותגים RC קולה, ספרינג, תפוזינה ומים מינרלים של עין גדי. מי-עדן מייצרת ומפיצה מים מינרלים תחת המותג מי-עדן. בעבר ניסתה החברה להכניס לארץ את מותג המשקאות המוגזים הבריטי וירג'ין שנחל כשלון וגרם לה הפסדים של 12 מיליון שקל. כיום היא החברה היחידה בשוק המים המינרליים שמפיצה מים בלבד. שחקנים נוספים בשוק הם החברה המרכזית לייצור משקאות קלים המפיצה את המותג נביעות וטמפו שמפיצה את סן בנדטו.

 

החברות המתחרות מציעות סל משקאות מגוון שמפחית את ההוצאות שלהן, לעומת מי עדן, ומהווה עבורן יתרון בנקודות המכירה. פעילותה של מי עדן בתחום המים המינרליים בלבד גורמת לה נחיתות מסחרית לעומת המתחרות והפסדים כבדים.

 

על פי נתוני נילסן למאי 2004, נתח השוק של מי-עדן בתחום הבקבוקים (ללא פעילות הכדים), במונחים כספיים, עומד על 36%, ואחריה מדורגות נביעות 26%, עין גדי 26% וסן בנדטו 8%.   

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים