שתף קטע נבחר

צפוף יותר בכביש

מאז 1990 עלה שיעור הנסועה השנתית בישראל ב-109%, אך שטח הכבישים צמח ב-52% בלבד. למי שמחפש (עוד) סיבות לתאונות דרכים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום נתונים מדאיגים על מצב הכביש הישראלי. לא רק שהנסועה (קילומטרז') עלתה מאז 90' ב-109%, שטח הכביש שאמור לתעל את התנועה גדל ב-52% בלבד. רוצים לדעת למה אתם עומדים בפקקים ארוכים ומעצבנים יותר? כי באותן שנים נרשם גידול של 95% במצבת כלי הרכב, אך אורך הכבישים גדל ב-30% בלבד.

 

נתוני הלמ"ס מגלים עוד כי רכב פרטי עבר ב-2003 מרחק של 16,200 ק"מ בממוצע, לעומת נסועה כללית ממוצעת של 19,800 ק"מ. שיאני הנסיעה, אגב, הם נהגי מוניות. מונית ממוצעת עברה 88,300 ק"מ ב-2003, לעומת 66,600 ק"מ "בלבד" לאוטובוס ו-45,000 ק"מ לאוטובוס זעיר. בהשוואה ל-2002 גדל שיעור הנסועה ב-2.6%, בין היתר כתוצאה מגידול של 1.6% במצבת כלי הרכב.

 

כדאי להזכיר כי עומס בכביש, היחס בין מספר כלי הרכב לשטח הכביש הקיים והנסועה הממוצעת, כולם גורמים המשפיעים ישירות על הבטיחות בכביש. הנוסחה פשוטה. ככל שיש יותר מכוניות לשטח נתון, עולה הסבירות לתאונת דרכים. לכן, מדינות שהחליטו בעבר להקטין את מספר התאונות והנפגעים מהן, "דאגו" כי שטח הכביש ואורכו יגדלו בשיעור מתאים לצמיחה של הנסועה וצי הרכב.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פקק טיפוסי. אורך הכבישים גדל ב-13 השנים האחרונות ב-30% בלבד
פקק טיפוסי. אורך הכבישים גדל ב-13 השנים האחרונות ב-30% בלבד
צילום: מאיה אזולאי
מומלצים