שתף קטע נבחר

VTS עושה קאמבק

רבים זוכרים את הסקסו VTS של סיטרואן כאחת הקטנות-ספורטיביות הטובות של שנות ה-90. ה-C2 תנסה ללכת בדרכה, עם גרסה תחת שם דומה

קטנות-חמות. קטגוריה המהווה כנראה תחנה הכרחית בדרכו של כל חובב וחובבת רכב בתחילת דרכם המוטורית. הסיבה לכך ברורה. מדובר במכונית קטנה וזולה יחסית, אך כזו המסוגלת להעניק ריגושים מוטוריים. אם בעקבות מנועים בעלי הספקים גבוהים, אם בגלל תיבה ידנית בעלת יחסי העברה קצרים, מתלים ספורטיביים המעניקים אחיזת כביש גבוהה או כל המוזכרים מעלה יחד. חשוב מכל - מחיר הרכישה והאחזקה מתקבלים על הדעת.

 

מי היה, מי יהיה?

 

בקבוצה זו זכורות לטובה הצרפתיות המוכרות. ולא משנה אם מדובר בסיטרואן ויזה שנעלמה לפני שנים רבות, רנו 5, פיז'ו 205 או 106, וכמובן המכונית המבוססת על זו האחרונה -  סקסו. וכן, אנחנו מתכוונים לגרסאות ספורטיביות יותר, תחת כינויים כגון GTI, "ראלי" או VTS. לנעליים הגדולות האלה נכנסת כעת סיטרואן, עם גרסת VTS חדשה ל-C2 הקטנה שהוצגה לפני זמן לא רב.

 


 

ה-VTS הצעירה תצויד במנוע 1.6 ליטר עם הספק מרבי של 125 כ"ס. תודות למשקל נמוך (יחסית...) של 1,083 ק"ג ויחסי העברה קצרים בתיבת ההילוכים, תציע הסיטרואן נתוני ביצועים טובים למדי - 8.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 202 קמ"ש. בסיטרואן שמרו על כללים נוספים ה"שייכים" לקטנות-חמות: תיבה ידנית (בניגוד לחצי-אוטומטית ב-VTR), מרכב שלוש דלתות ואבזור נדיב. בקרת היציבות הסטנדרטית פחות מרשימה, אך היא ניתנת לניתוק מלא.

 

וגם...

 

ה-VTS C2 מצוידת בחישוקי "16, ראש בורר הילוכים ודוושות מאלומיניום, ספוילר אחורי צנוע, פתח מפלט מוגדל בציפוי כרום ופנסי ערפל קדמיים. בתא הנוסעים תצויד המכונית בארבע כריות אוויר, הגה מצופה עור וקצר-יחס (2.6 סיבובים מנעילה לנעילה), מושבים ספורטיביים, תאורה מיוחדת לקונסולה ולוח המחוונים ונגן דיסקים עם שליטה מההגה. צמיגי מישלן אקזלטו 2, כמו-גם כיול ספורטיבי יותר של מערכת המתלים וההגה, משלימים את החבילה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן VTS C2
125 כ"ס, תיבה ידנית
וביצועים לא רעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים