שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פרארי F430 - בדרך לאנזו
    לא בכל יום מוצגת פרארי חדשה, כך שעבור חובבי רכב מדובר בחגיגה של ממש. לכן, למרות שמדובר בעיקר במתיחת פנים מקיפה ל-360 הוותיקה, ה-F430 החדשה צפויה למשוך הרבה תשומת לב. הביטו בתמונות, ותבינו למה

    אחרי אין ספור שמועות, הערכות ומידע שדולף טיפין טיפין, חשפה היום פרארי, יצרנית מכוניות הספורט המוכרת והפופולרית בעולם את יורשת ה-360 מודנה - ה-F430 החדשה. ולמרות שמדובר בעיקר במתיחת פנים מקיפה למכונית המוחלפת, אין ספק שעבור חובבי רכב באשר הם מדובר בחגיגה של ממש. אחרי הכל, לא בכל יום מוצגת פרארי חדשה...

     


     

    מה חדש?

     

    בליבה של כל פרארי אמיתית, מוצב מאחור מנוע. במקרה שלפנינו, מדובר ביחידת כוח מרשימה מאוד בנפח 4.3 ליטר עם 490 כ"ס ב-8,500 סל"ד ו-47.4 קג"מ ב-5,250. מדובר בתוספת מרשימה מאד של 90 כ"ס ו-9.4 קג"מ לעומת מנוע ה-3.6 ליטר שב-360 היוצאת. ומה זה אומר? שפרארי מציגים כאן מכונית עם שני נתונים מאד יוצאי דופן, הגם שאינם שיאי עולם חדשים. יחס נפח להספק של 114 כ"ס לליטר, ויחס משקל-הספק של 2.8 ק"ג לכל כ"ס.

     

    ואת הנתונים האלה ניתן יהיה כמובן להרגיש בביצועים. למרות עלייה מסוימת במשקל מ-1,390 ל-1,450 ק"ג, מאיצה - לפי נתוני פרארי - ה-F430 מעמידה ל-100 קמ"ש בארבע שניות בדיוק (4.5 בעבר), ומגיעה למהירות מרבית של 315 קמ"ש, לעומת 295 "בלבד" למודנה. הכי חשוב, כשסיימתם להתרשם מהביצועים ותרצו להתבונן במנוע שאחראי לכך, תוכלו פשוט להציץ דרך הכיסוי השקוף, ירושה מבורכת מה-360.

     

    אז איטיים לא תהיו איתה, וככל הנראה לא יחסרו לכם גם חידושים טכנולוגיים. כי בין היתר מבטיחים בפרארי כפתור התנעה ממוקם על חישור ההגה, בדומה לכפתור הממוקם במכונית המירוץ של נהג אחד, מיכאל שומאכר שמו. ושם גם תמצאו אפשרויות שליטה נוספות על כיול המכונית. לדברי פרארי מדובר בחידוש עולמי למכונית סדרתית. חידוש נוסף לטענתם הוא דיפרנציאל אלקטרוני.

     

    ומה עוד?

     

    והרשימה ממשיכה. בלמי דיסק עשויים מסיבי פחם-קרמיים (בתוספת תשלום), מרכב עשוי אלומיניום לחסכון במשקל, תיבת הילוכים חצי-אוטומטית שהחלפת הילוך בה אורכת 150 אלפיות השנייה(!) ועיצוב מיוחד הכולל ספויילר אחורי דומיננטי ורצפת מרכב שטוחה.

     

    ואם כבר נגענו בעיצוב, הרי שזה מראה סממנים המגיעים היישר מהאנזו הבכירה, בעיקר בחלק האחורי בעל ארבע יחידות תאורה בולטות. מלפנים שולטות יחידות תאורה ארוכות מבעבר ופתחי אוורור גדולים בפגוש הקדמי. מלבד זאת מדובר באבולוציה של מראה ה-360 היוצאת. ואלו חדשות טובות, כי כבר אז קשה היה לעמוד בקסמי המכונית הזו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    תכירו: פרארי F430
    על זה תשמחו לשים את הידיים
    המנוע שאחראי לביצועים המצוינים
    מבט מלמעלה
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים