שתף קטע נבחר

פיז'ו 907 - האריה שואג

עם 12 צילינדרים, 500 כ"ס והנעה אחורית - במרכב שמזכיר יצירות קלאסיות של פרארי - לפיז'ו יש ככל הנראה כוכבת של ממש לתערוכת פאריז הקרובה

התבוננו לרגע קט בתמונות שלפניכם. אם תסתכלו היטב, יש סיכוי טוב מאוד שתחשבו שלפניכם שיחזור מרשים של פרארי קלאסית כזו או אחרת. אבל המציאות במקרה הזה שונה לחלוטין. שכן בתמונות הללו ניתן לראות את מכונית התצוגה החדשה של פיז'ו - ה-907.

 

מדובר במכונית קופה חדשה, המצוידת במנוע 6.0 ליטר, V12 עם 500 כ"ס הממוקם בקדמת המכונית. את הכוח מעבירה לגלגלים האחוריים תיבה ידנית עם שישה הילוכים הממוקמת מאחור. ולמרות שבפיז'ו נמנעו מלפרסם נתוני ביצועים, הרי שאלו צפויים להיות מרשימים מאוד, לאור הנתונים הללו - אפילו עם משקל עצמי לא נמוך מדי של 1,400 ק"ג.

 


 

העיצוב, לעומת הנתונים המודרניים, מעניק הומאז' נרחב להיסטוריה העיצובית של פרארי, במיוחד זו של שנות ה-60 וסביבותיהן. מכוניות כמו ה-250GTO, ה-275GTB ו-250SWB, נדמה כי תרמו ל-907 מאפייני עיצוב רבים. שימו לב לקורת C מאחור, למבנה הגג, לתא המנוע הארוך ולבליטה המעניינת במרכזו.

 

מה זה?

 

אם לא זיהיתם, מדובר כמובן במנוע, שמבצבץ מבעד לחלון זכוכית מוארך שממשיך ישירות מהקונסולה המרכזית בתא הנוסעים. תענוג לעיניים. אפילו חישוקי הגלגלים מעוצבים כמו מכוניות "של פעם". בצידי המרכב, ממש מאחורי הגלגלים הקדמיים, ניתן למצוא פתחי איוורור ומפלט.

 

אבל בעוד שהעיצוב מגיע מעבר פרארי, הכוונה ככל הנראה דווקא לעתיד פיז'ו. כי למרות שה-907 לא תגיע לייצור סדרתי, הרי שרמזים רבים ל-407 קופה ניתן לראות כבר במכונית התצוגה המרשימה. אמנם זו תציע ארבעה מקומות ישיבה, עיצוב שגרתי יותר ובעיקר הרבה פחות כוח, אבל אם מדובר בכיוון העיצובי - יש למה לקוות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 907
מאפיינים מפרארי
סביבת הנהג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים