טנדר חדש לטויוטה בשם ויגו
יצרנית הרכב היפנית חשפה בתאילנד את אחת מהמכוניות העולמיות החדשות שלה, טנדר קטן המכונה ויגו, ויחליף את ההיילקס הוותיק
טויוטה חשפה בתאילנד את הטנדר החדש שלה, שמכונה ויגו. מדובר ביורש להיילקס הוותיק (שבשלב זה ימשיך להימכר בישראל), חלק מפרויקט המכונית העולמית של היצרנית.
הפרויקט, שמכונה IMV (ר"ת של Innovative International Multi-purpose Vehicles - כלי רכב רב-שימושיים חדשניים ובינלאומיים), כולל את הויגו, כמו גם שני טנדרים נוספים, מיניוואן ו-SUV (כביש-שטח). אלו יוצעו ב-140 שווקים שונים ברחבי העולם בשינויים קלים, כאשר הייצור מתבצע בארבעה מוקדים - תאילנד, אינדונזיה, ארגנטינה ודרום אפריקה.
ויגו
כאמור, התוצר הראשון של הפרויקט השאפתני הזה הוא ההיילקס ויגו. הטנדר החדש מוצע במגוון גרסאות מרכב והנעה (מסחרי, תא בודד או כפול והנעה אחורית או כפולה). השינויים בעיצוב בין הגרסאות כמובן קטנים למדי, כאשר גרסאות הבסיס זוכות לפגושים שחורים, ואילו גרסאות מהודרות יותר זוכות לפגושים בצבע המרכב, כמו גם להדגשת בתי הגלגלים ומדרגה לאורך צידי המרכב בגרסאות ההנעה הכפולה.
אם כבר נגענו בעיצוב, הרי שזה מציג שינוי מוחשי מההיילקס המוכר לנו, עם קווים מעט אגרסיביים יותר. בתא הנוסעים ניכר שיפור משמעותי עוד יותר, עם זניחת סביבת הנהג הלא מזמינה של ההיילקס לטובת כזו מודרנית ואיכותית יותר בוויגו.
מנועים, מימדים
היצע המנועים, לפחות בתאילנד, כולל בשלב זה שתי יחידות דיזל - בנפח 2.5 ליטר (102 כ"ס, 20.4 קג"מ) ו-3.0 ליטר (163 כ"ס, 35 קג"מ). שתי היחידות משודכות לתיבת חמישה הילוכים ידנית, אם כי תיבה אוטומטית צפויה להצטרף בעתיד - רק לגרסת ההנעה האחורית. גרסת ההנעה הכפולה תוצע עם תיבה ידנית בלבד.
ואם תהיתם מהם מימדי הוויגו, הרי שאלו עומדים על אורך של 513 ס"מ, רוחב של 176 ס"מ וגובה של 168 ס"מ. המשקל העצמי מתחיל ב-1,530 ק"ג לגרסה המסחרית הבסיסית.
הוויגו מיוצר בשלב זה בתאילנד בלבד, עם קצב ייצור שנתי של 280,000 יחידות. מתוכן, 140,000 ייוצאו לשווקים אחרים בעולם, ובסופו של דבר גם לישראל. לדברי יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, עדיין לא ידוע מתי יגיע הטנדר החדש לישראל, אך הערכות מדברות על סוף שנת הדגם 2006, או ראשית 2007.