שתף קטע נבחר

פיז'ו 307CC - עושה רוח

בניגוד למקובל לחשוב, דווקא עונת הסתיו בישראל היא המוצלחת ביותר למכוניות עם גג נפתח. אז לקראת החודשים הקרובים, לקחנו את ה-CC החדשה של פיז'ו לבדיקה. היה כיף?

רבים שוכחים זאת לא פעם, אבל המכונית הפתוחה היא אולי אחד השקרים הגדולים של עולם הרכב. למרות שהיא מקושרת מיידית לקטגוריית ביצועים חורכי כביש, אין בעולם הרכב דוגמה קיצונית יותר של "לשלם יותר, לקבל פחות". חיתוך הגג פוגע בקשיחות המרכב ומיידית גם ביכולת הדינמית ובתחושות. חיזוקים נדרשים כדי לפצות על אובדן קשיחות, מוסיפים משקל ופוגעים אף הם בביצועים ובהתנהגות.

 

  • קראו עוד על מכוניות פתוחות בפרויקט הרודסטר של ערוץ הרכב

 

הגג תופס מקום ופוגע במרחב לנוסעים, ואם מדובר בגג בד מסורתי, יפגעו גם השקט והעידון, האטימות למים, ועוד לא הזכרנו את המטרה הקלה לוונדליסטים. אז מה הטעם בכלל אתם שואלים? אכן, שאלה טובה. פיז'ו למשל, חושבת שיש לה את התשובה לבעיה...

 

המחיר

 

ה-307CC החדשה אמורה לפתור חלק ניכר מהבעיות. ולפחות מבחינת הגג, מצליחה בכך לא רע. עם מערכת מנופים ומשטחים המסוגלים להפתח ולהסגר בתיאום מעורר השתאות, תוך מצגת בלט שובת עין של מתכת ופלסטיק, אפשר להפוך את ה-307 הזו למכונית קופה, אפשר גם לקבריולט. כן, לכן היא נקראת CC...

 

אלא שמעבר לאטימת מים, מיגון בפני וונדליזם ואפילו ענייני קשיחות מסוימים, גם המכונית הזו מפגינה את חסרונות הטופלס. היא בפירוש פחות מרווחת ומציעה מאחור מקום למבוגרים קטנים במיוחד. היא כבדה ב-200 ק"ג ממכונית קומפקטית והיא עולה. אוהו כמה שהיא עולה. החל מ-224,000 שקלים, ותודה ששאלתם.

 

מכונית ההדגמה, עם מושבי עור, יקרה מ-240,000 שקלים, ריפוד עור היקפי עולה 253,000 שקלים, מנוע ה-180 כ"ס (עם גיר ידני) עולה 250. רגע רגע, זה לא פיז'ו 307 במקרה? אם אנחנו לא טועים (ואנחנו לא), זה כפליים מ-307 אוטומטית "רגילה" או אם תרצו, 100,000 שקל יותר מגרסת ה-2.0 ליטר, הזהה ל-CC מכאנית. מה קרה? ואם כבר, למה שאנגליה למשל פער המחירים "מעט" שונה? במקום כפליים, רק 40%-30% יותר...

 

 

 

המבטים

 

רוצים שיסתכלו עליכם? אם אתם יושבים ב-307CC, כנראה שלפחות במקום כלשהו אתם מאוהבים בעניין שמגלה בכם הסביבה. אחרת, סביר להניח שלעולם לא תלחצו בפרהסיה על המתג שאחראי על פתיחת וקיפול הגג. 25 שניות בדיוק של תנועה מהוקצעת מאחורי ראשכם, ללא צורך כלשהו בנעילה ידנית או פעולה צורכת אנרגיה אנושית כלשהי. עד 10 קמ"ש, בצייתנות ואיכות גרמנית (לא פלא, CTS מייצרים גם עבור מרצדס).

 

 

 

ובפנים

 

פתיחת דלתות גדולות וארוכות (וכבדות) מגלה תא נוסעים דומה לזה שב-307 של השכן, כלומר, אם לא בחרתם בעור היקפי-צבעוני. תוספות קטנות כמו מסגרות ניקל למחוונים או אלומיניום לדוושות, לבורר וגלגל הגה שונה, תורמות משהו לאווירה האחרת. אלא ששמש ישראלית יוקדת אינה מחמיאה לאיכות הפלסטיקה, שנראית מעט "עייפה" ביחס למה שפגשנו בצרפת בעת ההשקה. וחוץ מזה, קשה לנו עדיין להשתחרר מההרגשה שבכל זאת, לאור המחיר האסטרונומי, פשוט ציפינו ליותר...

 

הנדסת האנוש טובה בדרך כלל. בעיקר אהבנו את תנוחת הנהיגה הנמוכה יחסית, והטובה מהאחות הסטנדרטית. מאחור יש מקום לשניים בלבד, אך המושבים עושים רושם טוב, ובעיקר נראים מצוין. מרווח ראש? בין מוגבל-משהו לאין-סופי עם גג פתוח. צריך רק לזכור שגם אם נדחקתם לאחור, משבי הרוח בעת נסיעה-פתוחה לא יאפשרו שיחה רגועה ונינוחה. הגג המקופל נמצא בשלב זה מאחור, חבוי היטב ומצמצם מאד את נפח תא המטען הגדול בסך הכל.

 

בנסיעה

 

צריך רק לזכור כי למרות מראה ספורטיבי, ביצועים אינם הצד החזק של ה-CC. במיוחד לא כאשר מנוע ה-2.0 ליטר של פיז'ו משודך לתיבה האוטומטית של פיז'ו. לא כאשר 138 סוסים סוחבים אקסטרה של 200 ק"ג. לא עם תיבת הילוכים בעלת יחסי העברה ארוכים מדי, ופעולה שאינה נמרצת מספיק. וזה עוד לפני שהגענו לנתוני הביצועים הרשמיים, שאף הם לא מבטיחים גדולות ונצורות. 207 קמ"ש מרביים, 12.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, ורק אם ממש-ממש תשתדלו.

 

וגם אם תגיעו לנתונים אלה, תגלו כי רעשי יחידת הכוח (כנראה באשמת התיבה) לא ממש מזמינים. ועוד מילה אחת אודת הגיר. ניכר שפיז'ו עשו עבודה מסוימת, ואפילו שיפרו את הפעולה. אבל עולם הרכב צועד קדימה, ומשאיר את הצרפתים מבחינה זו הרחק מאחור. היא אינה חלקה, לא מגיבה מספיק מהר, אפילו מתקשה לאבחן סגנון נהיגה, ובוודאי שאת רצון הנהג. דווקא צריכת הדלק יותר מסבירה - 8.3 ק"מ לליטר.

 

 

בפניות

 

הכביש הישראלי, וכנראה גם חבורת נהגים לא עדינים במיוחד שקדמו לנו, לא עושים חסד עם ה-CC. אם בצרפת הרשים אותנו המרכב הקשיח, כאן המצב כבר פחות טוב. ולא רק בגלל שגם כבישים מחורצים בצרפת, טובים יותר מכביש מספר 1 אצלנו. שלא להזכיר את תיקוני הכביש באזור נתניה דרום...

 

פיתול המרכב מורגש הרבה יותר מדי עם גג פתוח, ולמרות שגג סגור משפר את המצב (אמור להעלות את רמת הקשיחות ב-50%), היא עדיין מרגישה רחוקה מאד מהדיוק וההנאה מנהיגה אפילו ב-307 רגילה. גם ההגה איבד משהו מהדיוק, וסבל לפחות במכונית ההדגמה מחופש מיותר במרכז. אולי, אם היו משכילים בפיז'ו לאפשר ניתוק בקרת אחיזה, ניתן היה להשתעשע. אבל זו לא ניתנת לביטול מעל 50 קמ"ש, כך שגם זה נחסך מאתנו.

 

מחיר אמרנו כבר?

 

הכל נאמר, והכל הוסבר. ובכל זאת, קחו בחשבון שנהיגה עם גג פתוח, בכל מכונית וגם ב-CC, היא חוויה שונה. משחררת, מעוררת. הפיז'ו הזו גם מציעה גג קשיח, לימי החורף הקרים, וזו עוד נקודת זכות. היא אפילו מבטיחה מקום לארבעה, ואין הרבה כאלה.

 

אבל אי אפשר שלא להזדעזע מתג המחיר. כאשר כתבנו עליה בזמן ההשקה לפני פחות משנה, צפינו כי כאשר תגיע, יהיה המחיר 190,000 שקלים פלוס-מינוס. היבואן התלונן על ניפוח והגזמה מצדנו. היום מחיר כזה נראה כמו חלום ורוד מדי. ובעצם, עדיין לא ברור לנו למה. לא רק שציינו כבר כי באירופה ההפרש בין גרסאות רגילות ל-307 ל-CC קטן בהרבה. מה עם היצרן עצמו? למה אין למשל גרסת 1.6 ליטר ידנית? ה-206CC בשנותיה הראשונות הוכיחה שעם מחיר נכון, אפשר לרכוש קהל. ה-307CC תוכיח כנראה שכל ייעודה בחיים יהיה קידום תדמית. לא יותר מכך. לא במחיר הזה. 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיז'ו 307CC
פיז'ו 307CC
לא זולה
לא זולה
אפילו עם מקום לארבעה
אפילו עם מקום לארבעה
מומלצים