שתף קטע נבחר

רנו הולכת על פרס, וזוכה בגביע

לא, זו אינה כתבה על עונת מירוצי פורמולה 1, ולא מבזק חדשות מעונת הראלי. הפעם מדובר בגרסה קלת-משקל לקליאו ספורט, ומגאן "טרופי" עם מנוע V6

בתערוכת פאריז הקרובה תחשוף רנו גרסת מירוצים מעניינת במיוחד למגאן, תחת השם טרופי (Trophy, פרס). מדובר למעשה בגרסה מוכנה למסלול של הקטנה בעלת מנוע 3.5 ליטר V6 מרכזי, עם הנעה אחורית ו-320 כ"ס. המשקל העצמי יעמוד על 950 ק"ג בלבד, וזה מבטיח ביצועים כלל לא רעים. רנו מדברים על "מעל 250 קמ"ש...". עם חבילת האוירודינמיקה שבאיור מתחת, נראה כי גם 100 קמ"ש מעבר אינם בגדר בלתי אפשרי.

 


 

בשביל מה?

 

הטרופי מיועדת להתחרות בליגה מיוחדת שתוקם עבורה, ושתכלול שמונה או תשעה מירוצים. אלו יתקיימו במסלולים שונים ברחבי אירופה - פורטוגל, הולנד, גרמניה, בלגיה, צרפת, בריטניה, איטליה ומונקו. הסדר והתאריכים הסופיים אינם ידועים ויחשפו רק בתערוכת פאריז, אבל תרשו לנו לנחש שהמירוץ במונאקו יערך בסוף השבוע של מירוץ הפורמולה 1 בנסיכות.

 

ועד לחשיפה מלאה בתערוכת פאריז, מספקים ברנו כמה פרטים מעניינים. בין היתר חישוקי "18, בלמי דיסק בקוטר 356 מ"מ מלפנים (וקליפרים עם שש בוכנות) ו-330 מ"מ מאחור, תיבה שישה הילוכים ידנית-סיקוונסיאלית עם תפעול מההגה ותג-מחיר של כ-100,000 יורו. עלות השתתפות בעונת המירוצים, למי שמעוניין, עומדת על כ-180,000 יורו.

 

והקליאו עושה דיאטה

 

חזרה לכביש. לזה הבריטי, ליתר דיוק. למרות שהצהירו בעבר כי לא יציגו גרסת קאפ (Cup, גביע) לקליאו ספורט 182, נכנעו הצרפתים לדרישה הבריטית (כך לפחות הם טוענים...) ומציעים גרסה כזו לקטנה החמה.

 

בדומה ל-172 קאפ שפגשנו בעבר, גם כאן המתכון פשוט. השגת ביצועים והתנהגות כביש משופרים באמצעי הקל והזול ביותר - הפחתת משקל. ויתור על אביזרים כמו בקרת אקלים אוטומטית (לטובת מזגן רגיל, שלא הוצע ב-172), כריות אוויר צדיות, פנסי קסנון ומתזים לפנסים, תאורה אוטומטית, מגבים אוטומטיים ושמשה מחוממת, איפשרו לרנו לחסוך 20 ק"ג ממשקל הקטנה.

 

התוצאה באה לידי ביטוי בביצועים - הפחתה של 0.2 שניות במיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש (6.9 שניות), הגם שהמהירות המרבית נותרה ללא שינוי על 222 קמ"ש. אלא שהרווח הגדול אינו דווקא בקיצוץ זמנים או הגברת מהירות. הקאפ החדשה תהיה זולה מהספורט הרגילה. פועל יוצא של ויתור על אבזרי נוחות.

 

ושלא כמו ה-172 קאפ, הפעם נשאר ה-ABS, כמו-גם בקרת יציבות ושיוט. זו האחרונה למשל, לא ברורה לנו כלל במכונית הזו. וכדי שיהיה קל להבדיל, ה-182 קאפ תוצע בשני גוונים בלבד - "כחול מירוצים" ו"כתום גיהינום". תסתכלו בתמונה ותגידו לנו שהשם הזה לא מתאים...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רנו קליאו ספורט 182 קאפ
רנו מגאן טרופי, עם 320 כ"ס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים