אמזון נכנסת לתחום החיפוש עם A9.com
אתר הקניות הוותיק משיק, באמצעות חברת בת, מנוע חיפוש בשם A9.com, המבוסס, אמנם, על תוצאות חיפוש של גוגל, אך מציג מידע גם ממקורות תוכן נוספים כמו ספרים, סרטים ואנציקלופדיות
אמזון הודיעה בסוף השבוע על ההשקה הרשמית של מנוע החיפוש A9, לאחר מספר חודשי בטא.
מנוע החיפוש החדש, המבוסס על חיפוש טקסטואלי ומנוע התמונות של גוגל, מאפשר לבצע חיפוש במקורות שונים במקביל, "וזוכר" את תוצאות החיפוש הקודמות של המשתמש. A9.com כולל תכונות שאינן מופיעות בגוגל כמו חיפוש ביותר מ-100,000 כותרי ספרים באתר אמזון, חיפוש סרטים באתר IMDB, ושליפת מידע כללי מאנציקלופדיות, מילונים ועוד מידע באמצעות חברת GuruNet.com הישראלית. מנוע החיפוש החדש תומך גם בחיפוש בעברית.
גולשים שיירשמו לשירות ייהנו מתכונת ההתאמה האישית של מנוע החיפוש, במסגרתה האתר שומר את תוצאות החיפוש של המשתמשים, אשר יוכלו בכל חיפוש לגשת להיסטוריית החיפושים, לצפות ברשימת המועדפים ויומן הערות (A9 Diary), המאפשר למשתמשים לצרף הערות לכל אתר בו הם מבקרים. הערות אלה נשמרות באופן אוטומטי במנוע החיפוש, וניתן לגשת אליהן מהאתר עצמו.
"תחום החיפוש מתפתח במהירות גדולה במיוחד, כך שעלינו לעבוד קשה בכדי לפתח טכנולוגיות חדשניות, שמציעות חוויית שימוש מעולה", מסר ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון.
התאמה אישית וגמישות
ממשק המשתמש של A9, חברת בת של אמזון, מאפשר לגולשים לגשת במהירות לאתרים מועדפים, ואפשרויות צפיה שונות ברשימת האתרים האחרונים אליהם גלש המשתמש. כמו כן, תומך האתר ב"גרור והשלך", אפשרות שבעזרתה ניתן לגרור תוצאות חיפוש, מועדפים והיסטוריה אל הסרגל, לארגן את רשימת האתרים השמורים, או להעתיק מילה אל שדה החיפוש.
נוסף על מנוע החיפוש, A9 מציעה להוריד גם סרגל כלים לדפדפן, הזמין להורדה ללא תשלום. הסרגל תומך כרגע רק בדפדפן אינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט.
תחרות חלקית עם גוגל
"A9.com מציע לזכור במקומנו והופך להרחבה של הזכרון האנושי", אמר לאתר הוושינגטון פוסט אודי מנבר, מנכ"ל A9, "אנחנו מציעים למשתמשים לאחסן ולגשת למידע רב".
על פי החברה, אפשרויות ההתאמה האישית ניתנות לביטול בכל עת, כאשר ניתן גם לגלוש באתר ולבצע חיפוש ללא שמירת מידע בשרתי החברה. בכל מקרה, טוענים ב-A9, פרטיות המשתמשים תישמר בקפדנות, ושמירת המידע נעשית רק כשירות למשתמשים, והמידע לא יועבר לגורמים חיצוניים שאינם אמזון.
על אף שאמזון מנסה להיכנס לשוק החיפוש עם מוצר אשר לכאורה מתחרה בגוגל, בשלב זה, אמזון אינה מכריזה מלחמה כוללת על ענק החיפוש, אלא רק חוויית חיפוש שונה, אישית וגמישה יותר, לתכנים שאת עיקרם גוגל עצמה מספקת לה.