שתף קטע נבחר

פאריז: שברולט הולכת על קטן

זמן קצר לאחר שהודיע כי דייהו תפסיק להמכר באירופה, שולח ג'נרל מוטורס את שברולט עם יורשת למאטיז וגרסת שלוש דלתות לאביאו

שברולט תציג בתערוכת פאריז הקרובה (החל ב-25 בספטמבר) שתי מכוניות קטנות חדשות. אלו הן יורשת המאטיז, שנחשפה בשלב זה כדגם תצוגה המכונה מאטיז M3X, ולצידה האביאו המוכרת בגרסת שלוש דלתות לשוק האירופי. זאת, בנוסף ל-S3X, רכב כביש-שטח חדש שיוצג כדגם תצוגה.

 

עם מימד אורך של 350 ס"מ ורוחב של 150 ס"מ, המאטיז M3X היא למעשה מתיחת פנים מקיפה למדי לדייהו המוכרת. נתון בסיס הגלגלים שעומד על 235 ס"מ, מדגיש אף הוא כי מדובר למעשה ב"אותה גברת, בשינוי אדרת".

 

האדרת

 

מה שבכל זאת השתנה הוא העיצוב. במקום יחידות תאורה עגולות מלפנים עם מאותתים נפרדים, תציע המאטיז המחודשת יחידות תאורה בעלות מראה מודרני יותר ועם מאותתים משולבים. מאחור בחרו בשברולט ביחידות תאורה עגולות ומבנה דלת אחורית שונה. גם הפגוש האחורי עודכן, ובמרכז חלקו התחתון מצויים צמד פתחי מפלט. בגרסה הסדרתית, יש לשער, תוצע המאטיז עם פתח מפלט בודד.

 

שינויים בולטים נוספים בוצעו גם לדלתות, שמציגות כעת קווי מתאר מפוסלים מלפנים, וקו מותניים שמשולב עם ידיות פתיחת הדלתות. יש לשער שהחישוקים הקלים ונדיבי המידה ("16, לעומת "13 למאטיז הנוכחית), כמו גם מסילות הגג המשולבות בספוילר אחורי מודגש, ייעלמו עם המעבר לייצור הסדרתי, או שיוצעו בתוספת תשלום.

 

בתא הנוסעים מציעה ה-M3X שילוב נאה בין גווני כחול, אפור וכסף. גם כאן בוצעו שינויים מקיפים למדי לעיצוב, שנראה כעת מזמין ואיכותי יותר. עם זאת, לא ברור האם הגרסה הסדרתית תציע שילוב צבעים זהה או תסתפק בגוונים שגרתיים.


 

הגברת

 

מתחת למכסה המנוע אנחנו מוצאים את אותה יחידת 1.0 ליטר, ארבעה צילינדרים ו-64 כ"ס המוכרת שמאפשרת מהירות מרבית של 150 קמ"ש, שישה יותר מהמאטיז אותה תחליף. את השיפור ניתן לייחס ככל הנראה ליחסי העברה שונים בתיבת ההילוכים, אם כי בשברולט נמנעים בשלב זה לספק מידע מדויק.

 

המאטיז החדשה תשווק באירופה ובדרום קוריאה החל מאביב 2005. בשווקים נוספים ברחבי העולם תוצע המכונית במהלך המחצית השנייה של 2005 או ראשית 2006. עד אז, ניתן יהיה להתרשם ממנה בדוכן התצוגה של שברולט בפאריז.

 

אביאו בשלוש דלתות

 

ולמי שיבקר באותה תערוכה, מציעים אנשי המותג האמריקני הצצה ראשונה לגרסת שלוש דלתות לאביאו המוכרת. מי שהחלה את דרכה לפני כשנתיים כדייהו קאלוס (ותמשיך להמכר באירופה תחת שם זה עד סוף השנה), הציעה במקור גרסאות חמש דלתות (האצ'בק) וארבע דלתות (סדאן).


 

החל מתערוכת פאריז יוכלו האירופים להנות גם מגרסת שלוש דלתות, המועדפת ברוב המקרים על-ידי אלו המעוניינים במכונית קטנה וזולה. בישראל, לעומת זאת, מעדיפים הקונים לשלם יותר עבור מרכב חמש דלתות, גם כשאין צורך של ממש בצמד הדלתות האחוריות.

 

לגרסת האביאו החדשה עיצוב מעט דינמי יותר מאחותה מחומשת הדלתות, אך מלבד זאת השינויים קטנים מאוד. למעשה, מדובר באותה מכונית ממש עם בסיס גלגלים זהה (248 ס"מ), כמו גם מימדי אורך (388 ס"מ) רוחב (167 ס"מ) וגובה (149.5 ס"מ) משותפים.

 

לכן אין זה מפתיע למצוא כי בתא הנוסעים מציעה גרסת שלוש הדלתות את אותה סביבת נהג, וכי מתחת למכסה המנוע מוצעות אותן יחידות הנעה - 1.2 ליטר עם 72 כ"ס, 1.4 עם 83, ו-1.4 עם 16 שס' ו-94 כ"ס. מנוע ה-1.6 ליטר, 106 כ"ס לא מוצע בגרסת מרכב זו.

 

ועוד פרטים על ה-S3X

 

לאחר שלפני מספר ימים פרסמה תמונה ראשונה של רכב הכביש-שטח החדש, המכונה בגרסת התצוגה S3X, מפרסמת שברולט פרטים נוספים ותמונות חדשות. בין היתר נמסר כי מימדי הרכב, שיציע שבעה מקומות ישיבה, יהיו 464 ס"מ מפגוש לפגוש, 270 ס"מ בין הסרנים, הרוחב יהיה 185 ס"מ והגובה יעמוד על 172 ס"מ.


 

עוד מספרים בג'נרל מוטורס כי ה-S3X מונע בטכנולוגית כלאיים (עליה לא נמסרו פרטים), ומצויד בחישוקי "20. שני אלו צפויים להיעלם בגרסה הסדרתית, שתשווק תחת שמות המותג דייהו, שברולט, פונטיאק וביואיק. באירופה וישראל יהיה שם המותג שברולט, כמו שאר המוצרים המפותחים על-ידי חטיבת דייהו של ג'נרל מוטורס.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שברולט מאטיז M3X
תא הנוסעים מזמין יותר
שברולט אביאו - גם עם שלוש דלתות
מבפנים לא תרגישו בהבדל
ויש גם פרטים חדשים על ה-S3X
יימכר תחת ארבעה שמות מותג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים