שתף קטע נבחר

סוזוקי סוויפט חוזרת

שנתיים אחרי שהבטיחו, מקיימים אנשי סוזוקי ומציגים סוויפט חדשה בתערוכת פאריז. ואולי תהיה גם גרסה פתוחה בעתיד, ואפילו 4X4

"ביקשתי מהמעצבים שלנו שייצרו מכונית תצוגה, ובמקום זה הם עשו משהו דומה למכונית עצמה". כך אמר לי באכזבה מעושה קאיזו טודה בתערוכת פאריז 2002, תוך שאנו מביטים בקונספט S. אחר כך, תוך שהוא מתרכך לכאורה, הוסיף מנהל השיווק ואמר כי "למעשה, אסור לי לומר לך את זה, אבל המכונית הזו מיועדת להגיע לפס הייצור עם שינויים קלים בלבד". היום, שנתיים אחרי אותו מפגש במיקום כמעט זהה, אני מעריך במיוחד את הכנות הלא אופיינית בעולם הרכב.

 

איך היא נראית

 

מפגש ראשון בשלושה ממדים עם סוזוקי סוויפט החדשה, מוכיח לי שאחרי שנים רבות, יש ליצרנית היפנית הקטנה מכונית סופר-מיני מעניינת ומושכת. נכון, מעט פחות ספורטיבית ממכונית התצוגה "ההיא", אך כזו שאינה מותירה אותי אדיש. בעיקר הכוונה לגרסת שלוש הדלתות שנחשפה רק עתה, ונראית דינאמית ואגרסיבית במיוחד.

 

סוזוקי מצטרפת כך לגל מתעורר של עיצוב יפני, הנראה ככזה שמתחיל לגלות את עצמו, לקבל ביטחון מבלי להשפיל מבט מול האיכויות האירופאיות המוכחות. גל שכולל כמובן גם את מאזדה, ניסן, מיצובישי ואפילו טויוטה. וכמו אצל האחרים שהוזכרו כאן, גם בסוויפט מגיע המראה האגרסיבי-רועש על חשבון עידון ונינוחות אירופאית.

 

מרכב דומה לאחיות שונות

 

בניגוד לנהוג בעבר אצל סוזוקי, הפעם חולקת גרסת שלוש הדלתות את אותו בסיס גלגלים של אחותה מרובת הדלתות. ובכלל, המידות של שתיהן זהות כמעט לחלוטין, כאשר כנפיים רחבות "מסתירות" (בעיקר בגרסת שלוש הדלתות) את ממד הגובה המכובד - 150 ס"מ.

 

סוזוקי מספרים כאן לכל מי שרוצה לשמוע על זן חדש של סופר-מיני", אך למעשה הם בוחרים במבנה שגרתי מבחינת מערך מתלים, ובעיקר בבסיס גלגלים קצר ביחס לקבוצה המתפתחת במהירות. מה שבכל זאת מעניין בסוויפט הוא מפסק הסרנים הנדיב לעומת המתחרות, נתון העשוי להצביע על יומרה דינאמית.

 

מי הולך עם מי

 

שתי גרסאות המרכב האמורות מציעות מנועים בנפח 1.3 ליטר עם 90 כ"ס, או 1.5 ליטר עם תזמון שסתומים משתנה והספק מרבי של 101 כ"ס. יש גם מנוע טורבו-דיזל מסילה-משותפת קטן-נפח (1.25 ליטר) עם 70 כ"ס מרשימים למדי. ניחשתם נכון. הוא הגיע ישירות מפיאט, למרות שסוזוקי מציינים נפח מעט שונה (מידות קדח ומהלך זהות). אלו ישודכו לתיבת הילוכים ידנית, או חצי-אוטומטית רובוטית (ב-1.3 בלבד) וארבעה הילוכים אוטומטית ב-1.5.

 

ובפנים

 

תא הנוסעים המודרני מציג סביבת נהג נאה בהרבה מזה לו הורגלנו בסוזוקי. האיכות לא תמיד משכנעת, אך היא מהווה שיפור עצום לעומת האיגניס למשל. יש כאן ללא ספק עיצוב מקורי שנראה גם יעיל, עם השראה בולטת של עולם האופנועים, בו בולטת כמובן היצרנית זה שנים ארוכות. כצפוי מיצרנית שעשתה לעצמה שם של יצרנית מכוניות קטנות, מרחב הפנים לנוסעים מאחור מרשים למדי.

 

לא באופן רשמי, אבל בכל זאת. אנשי סוזוקי מספרים לי שלא לציטוט כי מכונית התצוגה הפתוחה שמבוססת כאן על הסוויפט הרגילה, תגיע בסופו של דבר אף היא לשלב הייצור. בדיוק כמו גרסת הנעה כפולה מעניינת לא פחות. נחיה ונראה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוויפט בתנועה, עם שלוש דלתות
גם סביבת הנהג נראית טוב
וכך גם הקונסולה הקדמית
תהיה גם כמו-ראלי?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים