שתף קטע נבחר

איש השיווק של ספטמבר: ערן וינטרוב, מנכ"ל לתת

וינטרוב: "המטרה שלנו היא, בסופו של דבר, לא לגדול אלא דווקא לחדול להתקיים. להגיע למצב שלא יהיה בנו צורך"

ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון "לתת", נבחר על ידי איגוד המפרסמים כאיש השיווק של חודש ספטמבר.

 

בשנת 2003 חילק ארגון לתת לאלפי משפחות נזקקות ברחבי הארץ, 700 טונות של מזון שנתרמו על ידי עשרות אלפי אזרחים, והופצו בעזרת 2,000 מתנדבים, עשרות גופים תומכים וחברות מסחריות שנרתמו למאמץ.

 

ארגון "לתת", שהוקם ב1996 על ידי עולה חדש צעיר מצרפת בשם ז'יל דרמון, רואה את יעדו ואת דרכו כשונים מאלה של ארגוני המתנדבים האחרים. "מטרת העל שלנו היא אומנם לסייע, אולם בכל הפעולות שלנו חשוב לנו להניע את החברה למעורבות", אומר וינטרוב. לדבריו, "ההתנדבות עצמה היא ערך מאוד חשוב שאותו אנחנו מנסים לפתח. הצלחנו להגדיל את מספר המתנדבים שלנו תוך שנתיים מ-500 ל-2000."

 

ארגון "לתת" משמש ארגון-גג ליותר מ-100 עמותות מקומיות, מחלקות רווחה ובתי תמחוי ב-67 ישובים. המימון לפעילותו בא משלושה מקורות: קרנות הפועלות בארץ, המגזר העסקי והציבור הרחב, שתורם בעיקר ברכישת מצרכים ובהתנדבות. הארגון מנסה להוות דוגמא גם ביעילות ובחיסכון בהוצאות. בשנת 2003 הסתכם המחזור שלו ב-3.5 מיליון דולר והשנה צופים לגידול של עשרות אחוזים. "סך כל התקורות שלנו אמור להוות לא יותר מ-15% מהמחזור. בפועל, ב-2003 הוא היה רק 12%".

 

כל הפעילות הארצית של הארגון מנוהלת ממרכז אחד בתל אביב, לשינוע המזון נרתמה בהתנדבות חברת Fedex וגם עורכי הדין, רואי החשבון ומשרד הפרסום (שלמור אבנון עמיחי) נותנים לו את שירותיהם בהתנדבות. וכמובן – העבודה הנעשית על ידי אלפי המתנדבים.

 

לדברי וינטרוב, "אנחנו מאמינים שהאזרחים הם שקובעים את סדר היום הציבורי במדינה. אם הפוליטיקאים יראו שאלפים ואולי עשרות אלפים רואים בתחום הזה חשיבות ומוכנים לעשות משהו – הממשלה תפעל. המטרה שלנו היא, בסופו של דבר, לא לגדול אלא דווקא לחדול להתקיים. להגיע למצב שלא יהיה בנו צורך".

 

וינטרוב, 33, משמש כמנכ"ל "לתת" במשך כשנתיים, עסק גם בעבר בפעילויות ציבוריות כמו יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א ועוד.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
וינטרוב. הגדיל את מספר המתנדבים
וינטרוב. הגדיל את מספר המתנדבים
מומלצים