שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    זה לא רק ספורט

    אודי בחרו בכיוון מקורי למדי עם גרסת חמש הדלתות ל-A3. זה עוד לפני שהחליטו לכנות אותה "ספורטבק". יצאנו להתרשמות

    המחט האדומה, זו המספרת על הסל"ד, משכה את תשומת לבי. לא בגלל נכונותה יוצאת הדופן לטיפוס בכיוון המנתק, אלא בגלל תגובותיה להעברות הילוכים. כאילו הייתה חלק משעון עצר, או משחק מחשב, עם קפיצות חדות ומיידיות. בעצבנות רבה ודיוק מרשים, מדווחת כמה מהר ניתן להחליף כאן הילוכים. ובאותו זמן בדיוק אני לא מקבל שום בעיטה בגב, שום תנודות מיותרות בישבן. המכונית מגיבה בנינוחות שאינה מגלה מאום מקצב עבודת הטכנולוגיה.

     

    האחראית להתרגשות היא תיבת ה-DSG המצוינת של פולקסווגן, שמבהירה עד כמה היא טובה מכל אותן חצי-אוטומטיות רובוטיות אליהן הורגלנו בעבר. בשלב זה אני לא בטוח אם היא טובה יותר או פחות מה-SMG של ב.מ.וו, אבל ממש כרגע זה לא משנה. כאשר לפני כמה מאות ק"מ על כבישי גרמניה, בדרך לפאריז, מעניין אותי הרבה יותר שבחרטום ניצבת יחידת כוח עם לא פחות מ-200 כ"ס.

     

    הקלף החזק

     

    מאז השקתה ב-96', הייתה ה-A3 קלף חזק במיוחד עבור אודי. כה חזק, עד שלמרות תכנונים מוקדמים להשקה מקבילה, הוחלט שם בעבר להשהות את חשיפת גרסת חמש הדלתות. לכאורה מדובר היה בתוספת חשובה למבחר, שתהפוך את הקומפקטית לשימושית יותר, אבל חלק מאנשי אודי העריכו כי הוספת שתי הדלתות תהרוס את הקסם. הם צדקו. נתוני המכירות הראו כי הקהל בחר שלא להתייחס אליה.

     

    באודי למדו את השיעור היקר, ובמערכה השנייה ל-A3 שהחלה לפני כמעט שנתיים, הבטיחו "חמש דלתות לא-שגרתית, קרובה לסטיישן אבל לא בדיוק...". ולדבר האחר הזה, אליו התכוונו אז, הם קוראים היום ספורטבק


     

    את הזמן שעבר מאז השקת ה-A3 "הנוכחית" ניצלו באודי כדי ליצור הבדלים משמעותיים. כך למשל קיבלה הספורטבק את הלוע הענק שמייצג את הפנים החדשות של אודי. ב-A6 זה נראה אמנם טוב יותר, אבל ניחא. מאחור התווספו יחידות תאורה מעניינות. אבל האם באמת מדובר בתפיסה עיצובית חדשה? ממש לא. מאזדה 3 (5 דלתות) או אפילו לאנטיס F, הקדימו את אודי מבחינה זו. האמת, לי נראה הספורטבק בכלל כסטיישן קומפקטי, אם יש דבר כזה...

     

    אגב, את התחושה שאין ממש חדש, מחזקים המספרים. הספורט-בק נשען הרי על בסיס גלגלים זהה ל-A3 הרגילה, וההבדל היחיד הוא בתוספת אורך של שמונה ס"מ, שישה וחצי מאחור. כמובטח, זה מסייע ליושבים בספסל האחורי, עם מרחב מחייה סביר יותר וכניסה נוחה יחסית. אגב, נפח תא המטען גדל ב-20 ליטר "בלבד". 


     

    מול הנהג? למעט גלגל הגה חדש שבמרכזו אזכור ל"פרצוף" המכונית, תא הנוסעים דומה לזה שבדגם הרגיל. וזה לא רע, בכלל לא. כרגיל, תענוג להכנס ל-A3 המפנקת את העין והאצבעות באיכות מצוינת וירידה לפרטים. מה שמסביר מדוע סיפר לנו לא מזמן אחד האחראים על פיתוח רכב חדש בפורד, כי מודל חיקוי האיכות, נכון להיום, הוא אודי. ואודי בלבד. 

      

    הכוח החדש

     

    על האוטובאן הגרמני, האיכויות האלה חשובות, אבל קצת פחות. כי כאן, התפקיד הראשי שמור בדרך כלל למנוע. ובמקרה שלנו, ה-2.0 ליטר טורבו-הזרקה-ישירה-חדש, או בקיצור ה-TFSI, שמייצר 200 כ"ס ב-5,100 סל"ד ומומנט של 28.6 קג"מ ב-1,800 סל"ד. זה נשמע טוב וחזק, וזה גם כך. זה גם נשמע מוכר, כי זו היחידה שתשכון בחרטום הגולף GTI החדשה.

     

    כאשר הוא משודך לתיבת ה-DSG המרשימה בעלת שישה הילוכים, הביצועים פשוט מצוינים. ה-A3 תעצור את הדהירה רק ב-236 קמ"ש, ותחלוף על-פני 100 קמ"ש תוך שבע שניות בדיוק. חשוב יותר, המנוע הזה מרגיש סופר-מתורבת, עם יכולת משיכה מצוינת מסל"ד נמוך. חוץ מזה, בניגוד לדור היוצא של מנועי הטורבו מבית פולקסווגן, הוא גם מעודן יותר ונשמע טוב בהרבה.

     

    הירידה המאוחרת ל"מציאות כואבת" יחסית בדמות 1.6 ליטר שגרתי יותר, עם 102 כ"ס בלבד, הייתה לכל הדעות עונש קשה. אמנם, עם תיבת שישה הילוכים ידנית הוא מצליח להבריק לעיתים, אבל נראה תלוש מעט, לא ממש מתאים למכונית היוקרתית והמעניינת הזו.

     

    האופי המוכר

     

    הבדלי התנהגות בין הגרסה הרגילה לחמש הדלתות? לא משהו שכבישי האוטובאן הגרמני והאוטורוט הצרפתי בהם נהגתי הצליחו לגלות. ולא צריכים להיות הבדלים. אודי עסקו לכל היותר בכיול עדין לפה-ולשם, לא יותר מכך. היציבות הכיוונית עדיין טובה מאד, הבלמים מדויקים והנוחות (לא חוכמה על כבישי אגרה...) לא רעה. ואפרופו, הטורבו החזקה קשיחה משמעותית מאחותה החלשה. נראה את שתיהן "חכמות" על אספלט מקומי... 


     

    יהיה מחיר?

     

    הספורטבק אינו מציג תפיסה חדשה ודרמטית בעולם הרכב, למרות שבמבט ראשון הוא נראה כזה. זה לא משנה. צריך להביט בגרסה הזו בדיוק כפי שהיא - מכונית מעט יותר מרווחת ושימושית מאחותה הרגילה וממתחרות קלאסיות. זה אמור להביא רוכשים, וזה עשוי להביא כסף.

     

    בארץ? אודי-ישראל ישתדלו מאד לדאוג שהמכונית הזו לא תחשב "סטיישן", גזע פופולרי באירופה אך דחוי אצלנו. אך גם אם ימקמו אותה בדיוק היכן שירצו, קשה לצפות נתוני מכירה מרשימים. לא רק שמחיר ה-A3 הרגילה נתפס כיקר מאד, כל הקטגוריה כמעט משותקת. ומכיוון שהספורטבק יהיה ללא ספק יקר מהאחות הבכורה, מצבו עומד להיות קשה יותר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אודי A3 ספורטבק
    תא הנוסעים איכותי ונעים
    תא המטען צמח ב-20 ליטר בלבד
    העיצוב שונה מהשלוש דלתות
    והמרווח נדיב יותר
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים