שתף קטע נבחר

מיקרוסופט השיקה מנוע חיפוש חדש בגירסת בטא

ענקית התוכנה מסתערת על גוגל. מנוע החיפוש החדש בעל מראה עיצובי מינימליסטי וכולל תכונות ייחודיות. בשלב זה, המנוע לא מחפש בעברית. בתגובה, גוגל כמעט הכפילה את אינדקס הדפים שלה

מיקרוסופט השיקה היום (ה') גירסת בטא של מנוע החיפוש החדש שלה, בתקווה כי הטכנולוגיה, שפותחה בשנתיים האחרונות, תסייע לה להדיח את גוגל מכתר מלכת החיפוש.

 

מנוע החיפוש החדש הוא בעל מראה עיצובי מינימליסטי וכולל קישורים לדואר הרשת הוטמייל, תוכנת המסרים המידיים MSN מסנג'ר, אתר MSN ועוד. בשלב זה, המנוע אינו מחפש בעברית, ותכונה זו צפויה להתווסף בהמשך. מנוע החיפוש כולל אפשרות התאמה אישית של

מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט

תוצאות החיפוש על פי צרכי המחפש, תוצאות מאנציקלופדיה Encarta וכותרות חדשות מ-Newsbot, מנוע החיפוש של MSN (אם כי בשלב זה החדשות לא מוצגות כחלק מתוצאות החיפוש הרגילות).

 

תכונות החיפוש המתקדם מאפשרות לגולש להגביל את החיפוש לאתר מסוים, לחפש רק באתרים המפנים לקישור מסוים, למצוא דפי אינטרנט בשפה מסוימת או איזור מסוים בעולם, ולכוונן את התוצאות על פי חיפוש מדויק או מקורב, תוצאות פופולריות ופופולריות פחות, דפים שעודכנו לאחרונה או דפים ישנים יותר. בשלב זה, החיפושים מתבצעים באיטיות רבה.

 

גייטס מוכן למאבק חזיתי

 

מיקרוסופט מציעה אמנם מנוע חיפוש במסגרת MSN, אולם האלגוריתמים המשמש אותו מבוססים על טכנולוגיה של יאהו!, המתחרה בחברה. מוקדם יותר השנה, בכירי החברה הודו כי שגו כאשר לא פיתחו טכנולוגיית חיפוש עצמאית ואמרו כי הקצו 100 מיליון דולרים כדי להדביק את הפער. על פי דיווחים אחרים, הסכום האמיתי גבוה הרבה יותר.

 

יו"ר ענקית התוכנה, ביל גייטס, אותת אתמול כי הוא מוכן למאבק חזיתי, כאשר הכריז כי מנוע החיפוש החדש יכלול אינדקס דפי אינטרנט הגדול כמעט פי שניים מהנוכחי. בשלב זה, מנוע החיפוש החדש מחפש ביותר מחמישה מיליארד דפי אינטרנט, בהשוואה לכשמונה מיליארד דפים בגוגל.

 

ההשקה הרשמית - רק בתחילת 2005

 

מנוע החיפוש החדש, שיוצע בשנה הבאה ב-11 שפות שונות, יהיה זמין בשלב ראשון רק באתר הבטא המיוחד. מאוחר יותר, סרגל הכלים של MSN יפנה את המחפשים למנוע החדש, כאשר ההשקה הרשמית צפויה רק בתחילת השנה הבאה.

 

מיקרוסופט הכריזה כי בניגוד למצב הנוכחי, מנוע החיפוש החדש יפריד באופן ברור בין תוצאות החיפוש בתשלום לקישורים הרלוונטיים לבקשת החיפוש
של הגולש. בכך חיקתה החברה את מדיניות הפרסום של גוגל, המבוססת על הפרדה בין תוצאות החיפוש הרגילות למודעות המילים, המוצגות בצד.

 

חיפוש גם במחשב - עד סוף השנה

 

גירסת הניסיון של מנוע החיפוש לא כוללת אפשרות חיפוש במחשב האישי, אך מיקרוסופט הבטיחה בעבר, כי תשיק תוכנת חיפוש משולבת, המאפשרת לאתר הודעות דואר אלקטרוני, קבצים ומידע אחר במחשב האישי, במקביל לחיפוש ברשת, עד סוף 2004. גוגל השיקה בחודש שעבר תוכנת חיפוש שולחנית בשם Google Desktop.

 

בניסיון לרכך את ההשקה של מיקרוסופט, גוגל כמעט הכפילה אתמול את אינדקס דפי האינטרנט שלה, ליותר משמונה מיליארד דפי אינטרנט. דובר החברה הכחיש קשר בין המהלך הזה להשקת מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, ואמר כי ההרחבה הייתה מתוכננת זה חודשים. ההרחבה האחרונה של האינדקס ל-4.3 מיליארד דפים בוצעה בפברואר, אז מתחרה נוספת של גוגל, יאהו! חשפה מנוע חיפוש מחודש משלה.

 

המומחים סבורים כי למיקרוסופט יש סיכויים טובים בתחרות מול גוגל, על אף כניסתה המאוחרת לתחום. שרלין מחברת המחקר פורסטר מציינת כי מנוע החיפוש של מיקרוסופט מציעה תכונות רבות שאין למתחרים. למשל, תכונה בשם Search Near Me (חפש לידי) מנחשת את מיקום הגולש על פי כתובת ה-IP שלו ומציגה לו תוצאות חיפוש הסמוכות למקום מגוריו. גוגל מציעה תכונת חיפוש מקומית בשם Google Local, אך בשלב זו היא מיועדת לגולשים בארה"ב בלבד.

 

תכונה נוספת של מנוע החיפוש החדש מאפשרת לגולשים לענות על תשובות לשאלות בשפה אנושית טבעית בנוסח What is the capital of Germany? (מהי הבירה של גרמניה?) והתשובות מוגשות באמצעות האנציקלופדיה המקוונת Encarta.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גייטס. מסתער
גייטס. מסתער
צילום: פי סי מגזין
מומלצים