סופר-פארם על פרשת הקופאיות: "עומדים לשירותכם"
בעקבות הקריאות לחרם צרכנים על רשתות השיווק, המאלצות את הקופאיות לבצע את העבודה בעמידה, פירסמה הבוקר סופר-פארם מודעה בעיתונות, תחת הכותרת: "אנחנו עומדים... לשירותכם". האם ההסבר יספק את ציבור הלקוחות, או יעורר את זעמם עוד יותר?
המהומה סביב אילוצן של הקופאיות ברשתות השיווק לעמוד לאורך כל המשמרת צוברת תאוצה. הנהלת סופר-פארם פרסמה היום בעמודי החדשות של העיתונים היומיים מודעת ענק תחת הכותרת "אנחנו עומדים.... לשירותכם!".
במודעה מסבירה הנהלת הרשת, כי היא מחויבת לתת ללקוחות שירות ברמה גבוהה ביותר, הכולל פעולות שאינן יכולות להתבצע בישיבה, וזו הסיבה שעובדי הרשת מבצעים את תפקידם בעמידה. "כך נהוג ברוב הרשתות הקמעונאיות המתקדמות והמובילות באמריקה, וכך נהוג גם אצלנו", נכתב במודעה.
כדי להצדיק את דרכי פעולתה ציטטה ההנהלה את חוות דעתו של ד"ר אבי וינר, מנהל המכון לרפואה תעסוקתית במרכז הרפואי רמב"ם, לפיה "עבודה בעמידה בעמדת קופה...אינה מלווה בגרימת נזק בריאותי לעובדות ולעובדים בה...עבודת הקופאי בריא יותר שתתבצע בעמידה מאשר בישיבה".
עוד מציינת הרשת במודעה, כי "בריאות העובדים שלנו חשובה לנו, ממש כמו שביעות הרצון של הלקוחות".
אתמול (ד') יצאו גופים חברתיים שונים בקריאה לציבור להחרים את הרשתות. תגובות הגולשים באינטרנט היו נזעמות במיוחד - מרבית הגולשים הצדיקו את הקופאיות, קראו למנהלי רשתות השיווק לאפשר להן לשבת במהלך עבודתן והציעו לצאת בחרם צרכנים. שדולת הנשים הצטרפה לקריאה להחרים את המשביר החדש לצרכן, יוניברס קלאב וסופר-פארם. והציעה לצרכנים לקנות ברשתות המתחרות.
בשעות הערב קיימו כ-15 פעילי ההסתדרות הפגנה קטנה בסניף סופר-פארם בקניון רמת אביב ודובר ההסתדרות אף עוכב לחקירה.
כעת נותר לראות לאן יתגלגל כדור השלג הזה, והאם הצהרתה של סופר-פארם "אנחנו עומדים.. לשירותכם", תרכך את ציבור הלקוחות או שמא תעורר את זעמו עוד יותר.