זו פולקסווגן בורה החדשה
בפולקסווגן בחרו אמנם להשיק את הבורה החדשה תחת שמה המסורתי בארה"ב, אבל הסירו מלבכם ספק - זו גרסת הסדאן שתגיע גם אלינו
פולקסווגן חשפה תמונות ופרטים ראשונים של מחליפתה הבורה, גרסת הסדאן לדור החמישי של הגולף. בשלב זה נחשפה המכונית בגרסה המיועדת לשוק הרכב האמריקני, תחת השם המקובל שם לגרסאות אלה של הגולף - ג'טה (Jetta).

ההחלטה להשיק את המכונית בשלב ראשון תחת שם זה אינה מקרית - החשיבות של המכונית לשוק האמריקני גדולה מאוד, בעוד שבאירופה מתעלמים באופן מסורתי מגרסאות סדאן ומעדיפים את ההאצ'בק השימושית יותר. במקרה זה את הגולף. דור חמישי לזו האחרונה, שמוצע בישראל זה מכבר, עדיין לא הגיע לשוק האמריקני והבורה תהיה שם הראשונה להציע את הפלטפורמה.
עיצוב מזמין
כפי שניתן לראות בתמונות ראשונות שנחשפו, הבורה החדשה ממשיכה את מסורת גרסאות הסדאן לגולף ונשארת נאמנה במידה מסוימת לעיצוב המכונית עליה היא מבוססת. עם זאת, יש מספר שינויים. ראשית, בניגוד לדגמים קודמים, נדמה שהפעם למעצבים היתה יד חופשית יותר והחלק האחורי - תא המטען הנפרד - נראה מזמין מכפי שהורגלנו בעבר. ולעומת גרסאות סדאן קודמות לגולף, אשר זכו לחרטום עצמאי לחלוטין שהזכיר רק במעט את ההאצ'בק הפופולרית, כאן כבר יש יותר מקשר אקראי.
למעשה, יתכן שהרצון לחסוך בעלויות פיתוח מיותרות דחף את מעצבי הבורה לכיוון חרטום הגולף. זה לא רע אגב, כי הבורה החדשה נראית בעלת אישיות חזקה וברורה מבעבר. וכדאי שגם אתם תתחילו להתרגל למראה, כי אלה יהיו פניה של הגרסה האירופית. ללא שינויים מהותיים.
_wa.jpg)
איזה פרטים אנחנו יכולים למסור לכם? רשמית שחררה פולקסווגן רק הבטחה לתא נוסעים באיכות גבוהה, הגם שאינם חושפים את זה האחרון. עוד הם מספרים כי בארה"ב תוצע הבורה עם מנוע 2.5 ליטר, חמישה צילינדרים ו-150 כ"ס, שיחליף בהיצע את מנוע ה-2.0 ליטר, 115 כ"ס המיושן. המנוע החדש ישודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית עם תפעול ידני. חוץ מזה יהיה גם ה-1.9 טורבו-דיזל שישודך לתיבת DSG, ידנית-סיקוונסיאלית בעלת שישה יחסי העברה. לבורה החדשה יהיה כמובן היגוי אלקטרו-מכני - בהתאם לגולף.
בתחום הבטיחות והאבזור מבטיחים בפולקסווגן שש כריות אוויר, בקרת יציבות, משענות ראש אקטיביות נגד "צליפת שוט" ודוושות "קורסות" מטה במקרה של תאונה. אבל יש גם מספר נתונים לא רשמיים שאנו יכולים לחשוף. כמו למשל אורך כולל של 455 ס"מ (437.5 בישנה), בסיס גלגלים של 258 ס"מ (היה 251.5) ורוחב כולל של 176 ס"מ (173 בעבר).
_wa.jpg)
את הבורה מתחילה פולקסווגן לייצר במפעל שבפואבלה, מכסיקו, כבר השנה. לדברי הגרמנים, מפעל זה עבר שדרוג נרחב לקראת תחילת הייצור בראשית שנה הבאה, ויעניק לבורה "איכות שתהווה אמת מידה בקטגוריה". ומכיוון שממפעל זה תייצא פולקסווגן את הבורה לכל העולם, נקבל אותה גם אנחנו משם כנראה. עם זאת לדברי צ'מפיון מוטורס, יבואנית המותג, ייבוא המכונית ממכסיקו כרוך בתוספת מס, וייקר את מחירה. עדיין לא ידוע אם המכונית תיוצר גם באירופה.
ואם כבר בנוגע ליבשת הקלאסית, הרי שהשקה לגרסה האירופית מתוכננת לרבע השני של שנת 2005, כלומר תערוכת ז'נבה במרץ הקרוב. לארץ, בכל מקרה, היא לא תגיע לפני שנת הדגם 2006.