שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות
    "נהג אגד זרק אותי ואמר שכל הרוסיות זונות"
    נוסעת בקו 501 של אגד מספרת ל-ynet על מסכת השפלות שעברה בנסיעה מרעננה לתל-אביב, רק משום שהנהג חשב שניסתה להתחמק מתשלום מלא: "תעופי מפה, כל הרוסיות זונות", אמר לה הנהג, וגירש אותה מהאוטובוס באמצע הנסיעה. דובר אגד: אנו מתנצלים בפני הנוסעת אם נפגעה ונעלבה

    טוב שההגה בידיים של אגד? ורה לוקיי (24), אם חד-הורית מבת-ים, רצתה בסך הכל לנסוע מרעננה לתל-אביב בקו 501 של "אגד". היא לא ציפתה שהנהג יגרש אותה באמצע הדרך, תוך צעקות "תעופי מפה, כל הרוסיות זונות", כפי שהיא מספרת ל-ynet.

     

    הסיפור התרחש ביום רביעי שעבר: "כמו תמיד אני נוסעת לעבודה עם כרטיסיית זכאים של הביטוח הלאומי, שמיועדת למבוגרים או נשים חד-הוריות. הכרטיסיה עולה 53 שקלים, ורוכשים אותה כשמציגים את התעודה המתאימה מביטוח לאומי. הנהג ניקב לי את הכרטיסיה, והתיישבתי מאחור", סיפרה ורה לוקיי, שמנסה עדיין להתאושש מהחוויה הלא נעימה.

     

    "פתאום, במהלך הנסיעה הוא קרא לי, ושאל למה אני עדיין באוטובוס, כי הרי אני אמורה לדעת שהנסיעה יותר יקרה ממה ששילמתי. אמרתי לו שלא ידעתי, שזו פעם ראשונה שבה לקחתי אוטובוס מרעננה, ושאין לי בעיה שינקב ניקוב נוסף בכרטיסיה. בשלב זה החל הנהג לצעוק עלי: 'תעופי מפה, כל הרוסיות זונות, איך באמצע היום את מסתובבת באוטובוסים? תלכי לעבוד במקום זה. אני מפרנס אותך ובזמן הזה את מטיילת. אני משלם מיסים ואת חיה מזה'".

     

    ורה לוקיי מעדיפה לשכוח את מה שקרה ולהמשיך הלאה. "בהתחלה הייתי בהלם, פתאום באמצע הדרך, אפילו לא בתחנה, הוא פתח את הדלת, ואני ירדתי. אני לא מבינה מה בכלל הלך שם. לא עניתי לו. עמדתי עם פה פעור. האוטובוס היה ריק יחסית וכל מי שהיה בו קם והסתכל על מה שאירע, וגם הם היו בהלם מהנהג. הוא היה עצבני מההתחלה, ולפני כן צעק על אשה עם עגלה ועל איש מבוגר. פשוט ירדתי מהאוטובוס, לקחתי מונית והגעתי לעבודה".

     

    ורה לוקיי מספרת שלא תיארה לעצמה שהנסיעה יקרה יותר מניקוב בכרטיסיה שלה, ולכן לא היתה מוכנה לפרץ הזעם של הנהג: "כשנסעתי מתל-אביב לרעננה עם אותה כרטיסיה, הנהג הסביר לי בדיוק איפה לרדת ברעננה כך שהבנתי שזה בסדר לנסוע עם הכרטיסיה הזו. המחיר זה בכלל לא הקטע. לא התווכחתי איתו על זה. אם אני צריכה לשלם יותר, אני אשלם יותר. לא התכוונתי לנסוע בחינם. אני מסוגלת לשלם על הנסיעה הזו, ולא משנה כמה היא תעלה.

     

    "אני כבר שבע שנים בארץ. זו לא הפעם הראשונה שאני שומעת גזענות כלפי רוסים, אבל זו הפעם הראשונה שנותן שירות מדבר ככה. אני עובדת ברוך השם כבר שלוש שנים בחברת טלפונים ניידים, מגדלת את הילד שלי לבד ואף אחד לא מפרנס אותי".

     

    גם כעת, מרגישה ורה שהדבר הנכון מבחינתה היה לא להגיב: "לא רציתי להתווכח. זה לא לרמה שלי. אני לא בחורה מהשוק ולכן לא עניתי לו. לא עשיתי שום דבר רע ואני לא נראית כמו שהוא תיאר אותי. מה כבר יכולתי להגיד לו, אני לא זונה ואתה לא מפרנס אותי. לא ציפיתי שדבר כזה בכלל יכול לקרות. אני חושבת שבחברה רצינית כמו אגד הם צריכים לפחות להבהיר לכל העובדים שאת הדעות האישיות שלהם ישמרו בפנים ולא יוציאו החוצה".

     

    דובר אגד: אנחנו מתנצלים אם נעלבת

     

    דובר אגד, רון רטנר, מסר בתגובה: "על הנוסעת שהתלוננה בדבר התנהגותו הלוקה בחסר של הנהג, להפנות תלונה כתובה למחלקת פניות הציבור באגד, זו תיבדק מול הנהג ועדים נוספים מבין נוסעי האוטובוס, ולאחר מכן אנחנו נוכל לחוות דעה על מה שהתרחש. אם יתחוור לנו שהנהג התנהג כפי שמתואר, אנחנו ננקוט נגדו בכל האמצעים הקשים העומדים לרשותנו, מתוקף העובדה שלדידנו השירות הוא בבחינת חזות הכל, ובעיקר כשמדובר בעולים חדשים.

     

    "יחד עם זאת, אני מציע עוד לא לנקוט עמדה ועוד לא לקיים משפט שדה נגד הנהג עד שהדברים לא יתבהרו ויתבארו. מבלי שום קשר לתוצאות טיפול התלונה, אנו מתנצלים בפני הנוסעת אם נפגעה ונעלבה מנהג האוטובוס. אנו מבטיחים למצות את העניין ללא משוא פנים עד תום".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים