מיקרוסופט השיקה מערכת בלוגים
גם מיקרוסופט מאפשרת לגולשים לפתוח יומן אישי חינם. למרות שענקית התוכנה הצטרפה מאוחר לשגעון הבלוגים, MSN Spaces מציע כמה יתרונות שאין למתחרים. עם זאת, השירות לא תומך בעברית בינתיים
בניסיון לרתום את הצלחת הבלוגים לטובתה ולשנע גולשים לרשת אתרי MSN, חשפה מיקרוסופט שירות מקוון חדש המאפשר לכל משתמש לפרסם ולקרוא בלוגים אישיים. השירות החינמי, עדיין בגירסת הבטא, קרוי MSN Spaces.
הבלוגים הפכו לכלי פופולרי ופשוט המאפשר לגולשים לפרסם את דעותיהם והשקפותיהם בקרב הקהל הרחב, הסביר בלייק אירווינג, מחטיבת האינטרנט של מיקרוסופט, את העובדה כי גם חברת התוכנה הגדולה בעולם הצטרפה לחגיגת היומנים האישיים ברשת.
השירות מוצע חינם לכל משתמש עם חשבון בהוטמייל או ב-MSN מסנג'ר והחיבור מתבצע באמצעות שירות זיהוי המנויים "פספורט". עם זאת, מיקרוסופט תשלב פרסומות בתוך הבלוגים. משתמשי MSN Spaces יוכלו לפתוח יומן אישי תוך כמה שלבים פשוטים, להתאים אותו אישית על פי הרצונות שלהם, להציג בו תמונות ולבנות רשימות של ספרים ומוזיקה. כמו כן, יוכלו המשתמשים לשלוט בהקצאת הכניסה לבלוגים שלהם, שיהיו זמינים ב-14 שפות, כך נמסר ממיקרוסופט.
עם זאת, על פי בדיקה, מתברר כי בשלב זה המערכת לא מציעה תמיכה בעברית או ממשק עברי. קטעים בעברית מוצגים באופן קריא, אך הם מיושרים לשמאל.
גם המסנג'ר עובר שינויים
מיקרוסופט השיקה את שירות הבלוגים שלה לאחר שמספר לא קטן של חברות כבר מספקות שירותים דומים באירופה ובארה"ב. AOL, המתחרה במיקרוסופט, מציעה למנויים שלה שירות בלוגים מאז אמצע 2003. גוגל, המתחרה העיקרית של מיקרוסופט בתחום השירותים המקוונים, רכשה את שירות הבלוגים Blogger עוד בשנת 2002. מפתחי תוכנת הבלוגים Movable Type מציעים את שירות TypePad בתשלום של החל מ-4.95 דולרים בחודש.
למרות שמיקרוסופט קפצה על עגלת הבלוגים מאוחר במקרה זה, בדומה למקרים של התפתחויות טכנולוגיות אחרות, מייקל גטנברג, אנליסט בחברת המחקר ג'ופיטר, סבור כי ענקית התוכנה לא הצטרפה למירוץ מאוחר מדי. לדעתו, מאחר והמודעות לבלוגים מחלחלת למסה העיקרית של הגולשים רק כעת. על פי מחקר של מכון Pew Internet and American Life Project, רק שני אחוזים מהגולשים מפעילים בלוג ואילו 11 אחוז קוראים קטעי בלוג של גולשים אחרים.
נוסף על כך, השירות של מיקרוסופט מציע יתרונות שאין לשירותים מתחרים. למשל, האפשרות להשתמש בשירות הוטמייל ובתוכנת MSN מסנג'ר כדי להפנות גולשים לבלוגים באמצעות סמל קטן שיוצג ליד שמות שולחי ההודעות. משתמשי MSN מסנג'ר יוכלו להזמין התראות אוטומטיות בכל פעם שהבלוג החביב עליהם התעדכן. מפעילי בלוג יוכלו להגביל את הכניסה ליומן שלהם לחברים או בני משפחה. המשתמשים יכולים לעדכן את הבלוג באמצעות האתר, דואר האלקטרוני טלפון סלולרי (אך עדיין לא באמצעות MSN מסנג'ר).
שילוב שירותים מסחריים בבלוגים
נוסף על כך, מיקרוסופט מתכוונת לשלב בבלוגים שירותים מסחריים שלה, בהם חנות להורדת מוזיקה. למשל, מפעילי בלוגים יוכלו ליצור רשימה של שירים אהובים, ושירים אלה יכללו קישורים אוטומטיים לאתר MSN Music. בלייק אירבינג, סגן נשיא במיקרוסופט, אמר כי לחברה אין כוונה להציע קישורים דומים לחנויות של מתחרים כמו iTunes של אפל.
הגירסה הסופית של MSN Spaces צפויה לעלות ברשת עד אמצע יוני ולמרות שבמיקרוסופט מבטיחים כי השירות הבסיסי יישאר חינם גם בעתיד, בחברה לא שוללים פתיחת שירות פרימיום בתשלום בהמשך. לשם השוואה, גוגל ביטלה את שירות הפרימיום של "בלוגר" והיא שילבה את התכונות המתקדמות של השירות בגירסה החינמית.
במקביל, מיקרוסופט מוסיפה כמה תכונות חדשות לתוכנת MSN מסנג'ר. במסגרת השיפורים ניתן יהיה "לנענע" הודעה על גבי המסך של מקבל ההודעה, כדי למשוך את תשומת לבו, להשתמש במנוע החיפוש של MSN היישר מהתוכנה ולדעת מתי בלוג של משתמש אחר התעדכן.