שתף קטע נבחר

מרצדס M קלאס החדש

שמונה שנים לאחר הולדתו, ה-M קלאס של מרצדס מרגיש כבר עייף ומעט מיושן. סיבה טובה לשחרר לאוויר העולם מחליף מיוחל ומודרני בהרבה

מרצדס M קלאס יוצא לגימלאות - ומפנה מקום לדור חדש. ואין כמו מרצדס להבין כי זה לא קורה אפילו רגע אחד מוקדם מדי. ה-M, ממציאי קטגוריית הכביש-שטח היוקרתי, נחשב כבר בעת השקתו לפני שמונה שנים למאכזב-משהו בכל הנוגע לאיכות ייצור וגימור - שתי קטגוריות שעמדו מאז ומתמיד בראש סולם העדיפויות של מרצדס. וככל שעברו השנים, גדלה הביקורת וקיבלה ביטוי במבחני אמינות ואיכות רבים מספור. עם ה-M החדש, מקווים במרצדס לחזור ולשפר את התדמית, שנפגעה משמעותית עקב כשלונו של ה-M.


 

נאה ומודרני

 

כפי שניתן לראות בתמונות רשמיות ראשונות, הכיוון בו בחרו הגרמנים מזכיר היטב את המקור, אך הצללית בפירוש נעימה יותר לעין, מודרנית משמעותית מהדגם הקיים. כמו קודמו, גם ה-M החדש מציע מראה אופנתי ובעיקר "מוצק", תודות לתפיחות בתי גלגלים בולטות. בהתאם, וכפי שלבטח השתדלו המעצבים, על הכביש אי אפשר יהיה לטעות ביצרן.

 

למראה החדש תורמות בין היתר גם מידות חדשות - תוספת של 15 ס"מ לממד האורך (479 ס"מ), שישה ס"מ לרוחב (190) וצמצום ממד הגובה - 177 ס"מ במקום 182 בדגם היוצא. בסיס הגלגלים צמח בעשרה ס"מ לטובת מרווח נדיב יותר לנוסעים ויציבות גבוהה יותר (גם תודות לממד הגובה) על הכביש.

 

ותא הנוסעים?

 

כאמור, עקב האכילס של ה-M היוצא, איכות ההרכבה והחומרים בתא הנוסעים, היה לבטח הנושא שהדיר שינה מעיניי המתכננים של ה-M החדש. אחרי הכל, במרצדס לא יכולים להרשות לעצמם לסבול שוב מאותה ביקורת חריפה שנשמעה מכל עבר עם הצגת הדגם היוצא. כך שהפעם, יותר מכל דבר אחר, היה עליהם לתכנן תא נוסעים איכותי יותר.


 

אי אפשר לומר כמובן דבר על התוצאה ממבט בתמונות, אבל אפשר בהחלט לציין כי לפחות חזותית זה נראה טוב יותר. שילוב הגוונים טוב מבעבר, ולוח מחוונים עם צמד שעונים עמוקים מזכיר את ה-SLK הספורטיבית - לבטח תדמית בה מעוניינת מרצדס.

 

ומה מתחת למכסה המנוע?

 

במרצדס יציעו כבר עם השקת ה-M החדש - בתערוכת דטרויט הקרובה (ינואר 2005) - שפע יחידות מנוע, אליהן יתווספו בתערוכת ז'נבה (מרץ 2005) יחידות נוספות. אלו יכללו יחידות מוכרות וחדשות, בהן מנוע ה-3.5 ליטר, V6 ו-272 כ"ס של ה-SLK, מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר ו-306 כ"ס, כמו גם 5.5 ליטר עם 408 כ"ס. בעתיד צפויה בין היתר גם גרסת AMG בעלת מנוע 6.3 ליטר, V8 ו"למעלה מ-460 כ"ס".

 

בנוסף ליחידות הבנזין, יציע ה-M גם דיזלים שונים. שניים בנפח 3.0 ליטר עם הספק מרבי של של 190 או 224 כ"ס, אך גם CDI בנפח 4.0 ליטר ו-299 כ"ס. אלו יפנו כמובן לשוק האירופי חובב הדיזל, ופחות לשוק האמריקני שם (אלבמה) ייוצר רכב השטח החדש. במרצדס מבטיחים כי ההנעה נותרה כפולה, ובמקרה של ה-M החדש היא גם נשלטת אלקטרונית באופן מלא. בתחום תיבות ההילוכים תוצע תיבת השבעה הילוכים האוטומטית שנחשפה זה מכבר - 7G-Tronic.

 

ה-M החדש ירד מפס ייצור אשר ישמש גם את יורש ה-G קלאס הארכאי, וה-R קלאס שנחשף בגרסת תצוגה (GTS) קרובה לייצור לפני מספר חודשים. מכאן גם ששלושת הדגמים חולקים רכיבים רבים, שייאפשרו ייצור משותף על אותו פס ייצור. במרצדס מצפים כי כ-30% מסך מכירות המותג בארצות הברית יהיה תודות לשלושת הדגמים הללו כבר מ-2006, מה שאומר כ-90,000 יחידות בשנה, מספר שממחיש ללא ספק את חשיבותם בעיני היצרנית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרצדס M החדש
העיצוב משכנע
תא הנוסעים עם הבטחה לשיפור
כאילו-SLK?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים