שתף קטע נבחר

קאיה בדטרויט: ריו חדשה ורכב שטח גדול

קאיה תציג בתערוכת דטרויט הקרובה את מחליפת הריו, וגם הכנה לקראת כביש שטח גדל-מידות. היבואן המקומי? הוא בעיקר נלחם במחיר גבוה מדי

כיאה ליצרן שהכריז לא מזמן כי הוא מעוניין לעלות מקצב ייצור של 1.2 מיליון יחידות בשנה, לכמעט כפליים ב-2006, עומדת קאיה להציג בתערוכת דטרויט הקרובה את תכניותיה המפורטות ביותר לעתיד. תהיה שם הזדמנות ראשונה לחזות בתכניות לייצור הריו הבאה, כמו-גם דגם כפול הנעה גדול ומרשים. בינתיים יש לנו עבורכם איורים ופרטים ראשונים.

 

המכונית המשפחתית בגודל בינוני אמורה להיחשף לקהל בשני שלבים. ראשונה בינואר בדטרויט, עם גרסת סדאן חשובה יותר לשוק האמריקני. חודשיים מאוחר יותר, בז'נבה, יוצג המרכב הקומפקטי עם חמש דלתות שמיועד לאירופה. בדוכן הסמוך ניתן יהיה כנראה להתרשם מרכב שטח גדל-מידות, תחת שם הקוד KCD-II, המלמד על אחד האתגרים היומרניים ביותר של הקוריאנים.

 

קוראים לה ריו

 

למעשה רק לפני שלושה חודשים, בתערוכת פאריז חשפה קאיה מכונית תצוגה בשם "קאיה ספורט-קונספט" שהיוותה יותר מסתם רמז למחליפת הריו. למעשה, מדובר היה בדבר האמיתי, עם הרבה (מאד) איפור ספורטיבי. המכונית שתוצג בדטרויט תהיה מעשית יותר.


ריו החדשה. עיצוב דינמי יותר מהדגם היוצא וחלק אחורי קצר

 

עד היום כינו בקאיה את הפרויקט האמור "JB", אולם לפחות בארה"ב ימשיכו להשתמש בשם ריו. אגב, בניגוד לדגמים אחרים שהוצגו לאחרונה, וקיבלו שמות חדשים. בארצות הברית תשווק המכונית עם מנוע בנפח 1.6 ליטר, אולם באירופה היא תציג גם מנוע 1.4 ליטר. ממחסני יונדאי תשאל הריו מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר.

 

נראה מעניין. ובישראל? 

 

מכונית התצוגה נשענת על בסיס גלגלים של 250 ס"מ, ואם מידה זו תשמר גם למכונית הסדרתית, מדובר בצמיחה משמעותית לעומת הדגם היוצא. מעניין לגלות כי באיורים שנחשפו מציגה גרסת הסדאן אחוריים קצרצרים, עם מראה קליל ודינמי בהרבה מזה של הדגם היוצא. בכל מקרה, הישבן כאן לא נראה כהדבקה לאחר מעשה. תא הנוסעים? גם זה ביצע כנראה קפיצה משמעותית לפנים מבחינת מראה, תוך שימוש בקווים שפגשנו כבר בסראטו.

 

בארצות הברית מתכוונים הקוריאנים לשווק את המכונית כמשפחתית קטנה, אך באירופה יתייחסו אליה כסופר-מיני, למרות מידותיה הגדולות יחסית. אצלנו נראה כי ללא קשר לכינוי, מדובר יהיה במתחרה של ממש ביונדאי אקסנט (גרסת סדאן) או בגטס - עם הגרסה הקומפקטית. היבואן המקומי מאשר לנו כי בניגוד לדגם הנוכחי, הפעם לא ניתן יהיה לייבא ארצה את גרסת ה-1.5 ליטר. הדגם המרכזי יהיה כנראה ה-1.4, כדי למנוע קניבליזציה בסראטו עם ה-1.6. נחיתה בארץ - פתיחת שנת הדגם 2006 (מאי 2005).

 

והרבה יותר גדול

 

הריו כאמור, לא לבד. במקביל למכונית הקטנה חושפת קאיה גם רכב תצוגה חדש תחת השם "KCD-II". מדובר בכפול הנעה גדולה, אשר פותח על-ידי מרכז העיצוב של החברה בקליפורניה, ואמור לאפשר לקאיה חדירה לקטגוריה בה לא הייתה נוכחת עד עתה. זו של מפלצות מרכזי הקניות הגדולים. 

 

ועם בסיס גלגלים באורך 295 ס"מ, אכן מדובר ברכב גדול. גם שאר מידות מכונית התצוגה נדיבות: 488 ס"מ אורך, 197 ס"מ רוחב ו-191 ס"מ גובה. אם תשאלו אותנו, יש כאן בעיקר ניסוי כלים לקראת החלטה סופית לייצר בארה"ב רכב שכזה, בשיתוף מכללים עם יונדאי - כמו במקרה של הטוסון-ספורטאז'. ולא, אנחנו לא מתכוונים לסנטה פה הבא, שיוצג תוך שנה. הרכב שבאיור יהיה גדול אף ממנו.


 

מה עוד יודעים הקוריאנים לספר? שמדובר במרכב המונח על שלדה נפרדת, שונה מהאופנה הנוכחית של רכבי כביש-שטח יוקרתיים עם מרכב אחוד. ולכן אנחנו מעריכים כי בהחלט יתכן שמדובר כאן גם בבסיס הולם לטנדר עתידי גדול, אותו מפתחים הקוריאנים עבור אמריקה.

 

וחוץ מזה, אצלנו ממתינים

 

לסיום פרק קאיה, הסוכנות המקומית נמצאת כרגע בתקופת המתנה למדיניות מחירים חדשה, האמורה להסגר סופית כבר בשבועות הקרובים. וזו גם הסיבה לכך ששיווק דגמים חדשים וחשובים, כמו פיקנטו, סראטו וספורטאז', עדיין מתעכב. בעברית זה אומר שנכון לכרגע, רמת המחיר שדורשים הקוריאנים גבוהה מדי, ולבטח לא תאפשר ליבואן להתמודד מול המתחרה הגדולה וחברת האם - יונדאי.

 

לכן החליט היבואן להמתין למועד נוח יותר (מחירים זולים יותר...). מה שמסביר מדוע אנחנו יכולים לדווח כי תחילת שיווק הסראטו נדחה כנראה עד פתיחת שנת הדגם הבאה. הספורטאז' החדש עשוי להגיע עוד במהלך שנת הדגם הנוכחית, אך גם זה לא בטוח. כרגע מחירו גבוה מדי, בעיקר כאשר מעמידים אותו לצד אחיו התאום, יונדאי טוסון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כך יראה תא הנוסעים בריו?
הריו הנוכחית
הריו העתידית
וזהו ה-KCD-II
תא הנוסעים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים