שתף קטע נבחר

מחדשים את האימפלה

אחת המכוניות החשובות של שברולט, האימפלה, עוברת שינויים ניכרים כדי שתוכל להתמודד עם טויוטה קאמרי והונדה אקורד. אצלנו זה כבר סיפור אחר...

בין שפע הדגמים שמציגה ג'נרל מוטורס בתערוכות הרכב הגדולות של לוס אנג'לס ודטרויט, רק מעטים רלוונטיים לשוק המקומי. מי שכן עשויה ואמורה לעניין אותנו, היא האימפלה החדשה, ספינת הדגל של שברולט בישראל העשויה להגיע בעתיד הלא-רחוק. בעצם, לא כל-כך מהר.

 

מתיחה או חדשה?

 

למרות שהיא מבוססת על פלטפורמת "W" של הדגם היוצא, בשברולט לא מתייחסים אל האימפלה - או אל גרסת הקופה תחת השם מונטה-קרלו - כ"מתוחת פנים" אלא כדגם חדש כמעט-לגמרי. ונראה שהם צודקים. ראשית, כי למרות בסיס גלגלים זהה, כל החלקים החיצוניים שונים. וזה אומר שחזית ואחוריים שונים ומעודנים בהרבה, מעניקים לה מראה מכובד, יוקרתי ומוצלח מבעבר. ולא במקרה היא מזכירה גם את הונדה אקורד הסופר-מצליחה.

 

האימפלה החדשה קצרה (499.5 ס"מ) ונמוכה (142 ס"מ) במעט מקודמתה. תא הנוסעים עבר שדרוג של ממש, עם ציוד עשיר בהרבה, לוח מחוונים חדש, בקרת אקלים מפוצלת, מקומות אחסון נדיבים יותר וכנדרש כיום - אבזור בטיחותי משופר, כולל וילונות וכריות לרוב.

 

בחרטום ממוקמים יחידות ה-V6 החדשות של הג'נרל: 3.5 ליטר שמייצר כאן 210 כ"ס, יחד עם 3.9 ליטר עם הספק מרבי של 240 כ"ס. אם זה לא מספיק, יש גם V8 "קטן" בנפח 5.3 ליטר "בלבד", עם הספק מרבי של 303 כ"ס. המנוע הזה נשמר בעיקר לגרסאות ה-SS הספורטיביות. עוד במפרט החדש מרכב קשיח יותר, מערך מתלים אחר, בלמים שעברו שדרוג משמעותי ועוד.

 

אצלנו?

 

האימפלה-מונטה-קרלו יכנסו לייצור רק בקיץ הקרוב. זה אומר שתאריך סביר להגעתם ארצה, אם וכאשר, הוא ספטמבר-אוקטובר 2005, התקופה המסורתית לפתיחת שנת דגם חדשה של GM בארץ. אבל הנושא לא פשוט כל-כך. נכון שלמרות מאמץ שיווקי אפסי, מצליח היבואן למכור כאן 250 יחידות מהמכונית הנוכחית, אבל כלל לא ברור אם החדשה תתאים לתכניותיו.

 

כי כפי שסיפרנו לכם בעבר, נראה כי ב-UMI מעוניינים לשים גבולות ברורים יותר למותג "שברולט". זה הכולל כיום, למי שאינו זוכר, גם מכונית קוריאנית קטנה-זולה-פשוטה יחסית כמו האביאו. אם תהיה ליבואן ברירה, נראה כי יעדיף לייבא ארצה דווקא את ביואיק לה-קרוס, המבוססת על אותה פלטפורמה. צפו לעדכונים בהמשך.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זו האימפלה "השמרנית"
זו האימפלה "השמרנית"
זו מונטה-קרלו "אוונגרדית"
זו מונטה-קרלו "אוונגרדית"
וזו סביבת הנהג שלה
וזו סביבת הנהג שלה
מומלצים