קאיה מחליפה את הקרניבל
היצרנית הקוריאנית מציגה בתערוכת שיקגו את מחליפו של הקרניבל הפופולרי. אצלנו בעוד כשנה וחצי
קאיה מחליפה את אחד הכלים היותר מצליחים ומזוהים עמה, הקרניבל הוותיק. מיניוואן בעל מידות גדולות שתפקד - גם בתקופות הקשות יותר של היצרן - כמסייע פיננסי ותדמיתי. היורש הוצג תחת השם סדונה (Sedona), כינוי שהוצמד גם לדגם היוצא בשווקים שונים.

יותר גדול
מבט ראשון בקרניבל החדש מבהיר כי למרות שאיש לא ראה בדגם הישן רכב קטן, הקוריאנים החליטו להגדילו. הדגם החדש יהיה - כך מבטיחות התמונות - גדול משמעותית מקודמו. נכון שקאיה עדיין לא חושפת פרטים מלאים ומידות מדויקות, אך הם בכל זאת מציינים כי מדובר בממדי אורך, רוחב ובסיס גלגלים גדולים יותר. לטענתם, תוספת זו תתבטא בין היתר גם בהגדלה של 15% בחלל הפנים. ראוי רק לזכור שהמכונית בתמונה היא בגרסה אמריקנית גדולה במקצת מזו שתגיע אלינו.
עם זאת, ובמפתיע, הקוריאנים גם מבטיחים משקל כולל נמוך יותר, תודות לתכנון חדשני. ואם זה לא מספיק, הם רותמים לדגם החדש בארה"ב את מנוע ה-V6 החדש מסדרת "למבדה", של קונצרן האם יונדאי. הנפח עומד על 3.8 ליטר, ההספק המרבי על 242 כ"ס. המנוע הזה ישודך לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית חדשה, עם אפשרות לתפעול ידני.
מודרני, אבל לא עכשיו
מה עוד אפשר לספר? שבניגוד לעיצוב ארכאי ומגושם בדגם היוצא, הקרניבל החדש נראה מודרני הרבה יותר, ומזכיר דגמים שונים של הונדה ארה"ב. מעבר לכך, בקאיה מתגאים ברמת ציוד והידור גבוהה מבעבר, כמו-גם בשורת מושבים שלישית הניתנת לקיפול לתוך הרצפה, כדי להותיר משטח חלק לחלוטין לטובת הטענה מאחור. בארה"ב תוצע גם פתיחה חשמלית לדלתות הצד ולדלת האחורית.
אלא שכל זה עדיין לא בדרך אלינו. ייצור הדגם החדש יחל בסוף השנה הנוכחית, ואלינו הוא יגיע כנראה לקראת תחילת שנת הדגם 2007 - במחצית השנה הבאה. וכאשר יגיע אלינו, טובים הסיכויים כי אל הדגם הארוך והגדול במיוחד, תצטרף גרסה קצרה יותר, המיועדת לשוק האירופאי.
יבואן קאיה לישראל אמר היום כי ניתן יהיה לשווק את שתי הגרסאות בארץ, זו לצד זו, וכך יוכל להציע את הרכב החדש למגוון רחב יותר של רוכשים. ואם כבר ישראל, הרי שאין דאגה. אל מנוע הבנזין הגדול יצטרף בגרסה האירופאית גם דיזל, שבשילוב עם תיבה אוטומטית אכן יגיע לארץ.
הקרניבל הנוכחי. משמאל - הדור החדש
מומלצים