שתף קטע נבחר

סיטרואן מציגה את ה-C6

היצרנית הצרפתית מנסה שוב את כוחה בקטגוריית הסאלון, אחרי שש שנים של העדרות. הפעם עם יורשת מודרנית ל-XM, תחת השם C6. אתם ודאי זוכרים את התמונות הראשונות...

סיטרואן חוזרת לשוק מכוניות הסאלון. כמעט שש שנים לאחר הפסקת ייצור ה-XM, היא מציגה היום את ה-C6 החדשה, שתעשה הופעת בכורה בתערוכת ז'נבה הקרובה, בתחילת חודש מרץ. וכצפוי, מדובר במכונית הרבה יותר מודרנית מזו אותה החליפה, יותר גדולה, מאובזרת ומפנקת. אבל הכי חשוב, היא בפירוש סיטרואן, עם כל האוונגרד המשתמע מכך.


  

הכוונות

 

אין ספק. סיטרואן מעוניינת לחזור עם ה-C6 לימי הזוהר שלה בתחום הסאלון, כאשר מכוניות כמו ה-DS וה-CX זכו להצלחה נאה ובעיקר לכבוד גדול בעולם כולו. מן הסתם ישמחו בסיטרואן גם להזכיר את ה-C6 המקורית מ-1928, מכונית יוקרתית ראשונה של סיטרואן, ששילבה כבר באותם ימים הידור ומקוריות יוצאי דופן, עם מחיר שווה (כמעט) לכל נפש.

 

היום המצב שונה לגמרי. כפי שסיפרנו לכם רק לפני שבועות ספורים, נתוני המכירות של מכוניות יוקרה אירופיות שאינן מתוצרת גרמניה, נמוכים עד כדי גיחוך. ב-98' למשל מכרה סיטרואן 7,500 מכוניות בלבד מדגם ה-XM, ספינת הדגל של היצרנית הגאה. וזה רק מסביר כמה קשים צפויים להיות חיי ה-C6 החדשה.

 

הבטיחו-קיימו

 

בדרכה לחזור ולהפוך יצרנית בעלת שם בקטגוריה היוקרתית, החליטה סיטרואן לדבוק במראה ותפיסה לא שגרתיים, מאפיינים שבעבר היו חלק בלתי נפרד מתדמיתה. וכמו הלינאז' שהוצגה בז'נבה 99' כמסמנת הדרך, גם ה-C6 נראית שונה ממרבית היצירות המוטוריות.

 

כצפוי, המראה המשפחתי של "סיטרואן החדשה", זו שאנו כבר מכירים מה-C4, נמצא גם כאן, בעיקר כאשר מתבוננים בה מהצד. יש כאן עירוב סגנונות מעניין במיוחד, עם הרבה CX ישנה ולא מעט XM, אם כי התפיחה המוזרה באזור האחוריים לא דומה לשום דבר. כנראה ניסו המעצבים הצרפתים לשלב בין מרכב סאלון מקובל למבנה "שתי קופסאות" דינאמי יותר.

 

מערכות מוכרות

 

למעשה, אפשר לראות ב-C6 מעין פיתוח מתקדם לאחותה הקטנה יותר והמוכרת לנו היטב, ה-C5. וממנה מגיעות גם חלק מהמערכות שזכו כאן לשיפור. כך למשל היא מצוידת במערכת מתלי הידראקטיב, התראה על שינוי נתיב, מערכת חיישני חניה לפנים ולאחור עם צג, ובאופן מקורי גם תצוגה עילית על השמשה הקדמית. בסיטרואן מספרים על תא נוסעים גדול ומפואר, ומתהדרים במושבים אחוריים מתכוונים חשמלית ובבקרת אקלים מפוצלת, לא רק לימין ושמאל - אלא גם לפנים אחור.

 

בפסגת ההיצע יעמדו מנועי V6 בנזין ודיזל, שניהם מוכרים מדגמים אחרים של הקונצרן. הדיזל בנפח 2.7 ליטר הוא זה שפותח עם פורד ומוצע גם ביגואר ולנד רובר. כאן הוא מייצר 208 כ"ס, וזה לא נמוך בהרבה מהבנזין, 3.0 ליטר שמשחרר 215 כ"ס. שניהם ישודכו לתיבת שישה הילוכים שפגשנו כבר בפיז'ו 407. רשימת המנועים תכלול גם יחידות כוח צנועות יותר, עם ארבעה צילינדרים, שיגיעו מה-407 וה-607.

 

היבואן המקומי מצהיר כי הוא מתעתד לייבא ארצה את ה-C6, אבל עדיין אינו יודע לנקוב במועד מדויק לנחיתה. זו תתרחש כנראה במהלך שנת הדגם הקרובה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סיטרואן C6. יוצאת דופן
האם תצליח איפה שקודמתה נכשלה?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים